کد خبر 920882
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
ماهواره

رئیس دانشگاه علم وصنعت از آماده شدن سومین ماهواره این دانشگاه خبر داد و گفت: در صورتی که مقدمات لازم فراهم شود این ماهواره به زود پرتاب خواهد شد.

به گزارش مشرق، دکتر ذاکری در مراسم تقدیر از پژوهشگران برتر دانشگاه علم وصنعت که امروز با حضور وزرای کار و شهرسازی در مجتمع امام خمینی این دانشگاه برگزار شد، خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۳۶ مرکز تحقیقاتی پژوهشکده ومراکز پژوهشی، ۴۴۰ عضو هئیت علمی که ۱۷ نفر از آن جز یک درصد دانشمندان برتر دنیا در رنکینگ‌های بین المللی پذیرفته شدند در دانشگاه علم وصنعت حضور دارند. در واقع این دانشگاه علاوه  بر پردیس مرکزی چهار پردیس دیگر در نور، دماوند، چابهار وکیش دارد که پردیس کیش این دانشگاه در شرف احداث است.

وی در ادامه دانشگاه علم وصنعت را جزو سه دانشگاه صنعتی کشور در رنگنیگ‌های بین المللی توصیف کرد و گفت: در این رده بندی ها جایگاه دانشگاه در رتبه های اول تا سوم برتر صنعتی کشور قرار می گیرد. ضمن اینکه حدود ۱۴ هزار دانشجوی مشغول به تحصیل داریم که ۱۸۰۰ نفر این دانشجویان در مقطع دکترای تحصیل میکنند و به طور کلی ۷۰ درصد ظرفیت‌ها به دانشجویان تحصیلات تکمیلی اختصاص یافته است.

به گفته رئیس دانشگاه علم وصنعت خوشبختانه این دانشگاه در بین دانشگاه های کشور به یک دانشگاه کاربردی و صنعتی معروف است به طوری که فارغ التحصیلان آن بعد از دوره  تحصیل جذب بازار کار می‌شوند و درحال حاضر نیز بسیاری از این افراد در سازمان‌های اجرایی کشور موفق عمل کرده‌اند.  

دکتر ذاکری به برنامه راهبردی دانشگاه علم وصنعت اشاره کرد و گفت : ما در حال حاضر جزو دانشگاه‌هایی هستیم که برنامه راهبری  برای حرکت به سمت آینده نگری داریم و در حال حاضر چهارمین برنامه ۵ ساله راهبردی دانشگاه در حال اجرا است.

بیشتر بخوانیم:

مرکز ملی فضایی منحل شد؟!

وی یادآور شد: دانشگاه برای حرکت از نسل دوم به نسل سوم توسعه فناوری نوآوری و کارآفرینی را در برنامه خود قرار داد و در برنامه سوم راهکارهای مقدماتی تدوین شد که منجر به شکل گیری دانشکده مهندسی پیشرفت شدیم واین مسائل در برنامه چهارم نیز دنبال خواهد شد، ضمن اینکه رشته‌های متعدد در مدیریت کسب وکار الکترونیکی و کارآفرینی در دوره ارشد نیز تدوین شده است.

ذاکری خاطر نشان کرد: هم زمان در معاونت پژوهشی دانشگاه مراکز رشد و دانش بنیان به نوعی مورد حمایت قرار گرفته ودر حال توسعه هستند که تعداد این مراکز از ۲۳ مرکز به ۳۶ مرکز در سال ۹۲ افزایش یافته است.

رئیس دانشگاه علم وصنعت همچنین از راه اندازی فن راه علم و صنعت در این دانشگاه خبر داد و گفت: این فن در حوزه علم وفناوری و در حاشیه جنوبی وجنوب شرقی دانشگاه راه اندازی خواهد شد که البته مقدمات کار با همکاری شهرداری فراهم شده و به زودی بحث اجرایی آنرا  آماده خواهیم کرد.

ذاکری از پرتاب سومین ماهواره دانشگاه علم وصنعت خبر داد و گفت: ما افتخار این را داریم که اولین ماهواره را پرتاب کردیم و دومین ماهواره نیز در این دانشگاه ساخته شده وخوشبختانه سومین ماهواره نیز آماده شده که اگر مقدمات آن فراهم شود به زودی پرتاب خواهیم کرد.

 رئیس دانشگاه علم وصنعت در پایان به اقدامات این دانشگاه در حوزه خودرو اشاره کرد و گفت: خوشبختانه هشت طرح کلان ملی در حوزه خودرو در دانشگاه علم و صنعت اجرایی شده و با وجود محدودیت‌های مالی پلت فرم های طراحی خودرو شکل گرفته و در بحث قطار سریع السیر نیز اقداماتی خوبی انجام دادیم که امیدورایم با راه اندازی قطار تهران قم بتوانیم همکاری های خود را در این عرصه را با راه آهن شروع کنیم.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس