کد خبر 920713
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۵
واکنش سفیر سودان به دیدار البشیر با بشار

سفیر سودان در سوریه، با اشاره به سفر رئیس‌جمهوری کشورش به دمشق با هواپیمای روسیه، تأکید کرد که این تصمیم، صرفا سودانی است.

به گزارش مشرق، «خالد احمد محمد» سفیر سودان در سوریه خاطرنشان کرد که سفر «سفر عمر البشیر» رئیس‌جمهوری کشورش به دمشق با هواپیمای روسیه «امری طبیعی» است.

وی، روز گذشته در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «سودان 24» گفت: «چیزی وجود ندارد که مانع همکاری با کشور دوستی مانند روسیه جهت استفاده از هواپیمای آن در سفر رئیس‌جمهور البشیر به سوریه شود.»

بیشتر بخوانید:

سفیر سودان تأکید کرد، سفر البشیر به سوریه «اقدامی صرفا سودانی» بود و به ابتکار هیچ کشور دیگری انجام نشد. «سودان کشوری دارای حاکمیت است و رهبری سیاسی آن می‌داند که چه کاری انجام می‌دهد و با ریموت کنترل از اینجا و از آنجا حرکت نمی‌کند.» وی این اظهارات را در رد برخی گزارش‌ها مبنی بر این‌که سفر البشیر به سوریه به ابتکار کشورهایی مانند «روسیه و عربستان سعودی» انجام شد، مطرح کرد.

خالد احمد محمد در ادامه گفت: «رهبری سودان تصمیمی که مطلوب منافع خود و منافع جهان عرب باشد، اتخاذ می‌کند.»

او تأکید کرد، سفر رئیس‌جمهوری سودان به سوریه «کاملا سودانی» است.

این دیپلمات سودانی یادآور شد که این سفر «ضربه‌ای کوبنده به قیل و قال‌های رسانه‌ای مبنی بر همگرایی اسرائیلی- سودانی، است. سودان کشوری متخاصم اسرائیل است و موضع آن در قبال این رژیم هرگز تغییر نمی‌کند.»

طبق این گزارش، طبق این گزارش، رئیس‌جمهوری سودان عصر یکشنبه برای انجام سفری کاری، وارد سوریه شد و با «بشار اسد» رئیس‌جمهوری این کشور دیدار کرد. این اولین سفر رئیس‌جمهوری یک کشور عربی به سوریه از آغاز جنگ در سال 2011 قلمداد می‌شود.

روزنامه لبنانی «ال اخبار » به نقل از منابعی، نوشت که این سفر با اطلاع رژیم سعودی و به نمایندگی از ائتلاف عربی جدید «سعودی- اماراتی و همپیمانان‌شان» انجام شد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    0 0
    منافع جهان عرب مثل کشتار صدها هزار نفر از مسلمانان سیاهبوست دارفور یا همان تفکر خلفای اموی نسبت به ایرانیان تفاوت دین مبین اسلام با رفتار زشت و جنایتکاران حاکم بر کشورهای عربی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس