کد خبر 920699
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۱
وزیر صنعت: فروش ۵ درصد زیر نرخ بازار برای همه خودروها نیست

وزیر صنعت گفت: تولید خودرو داخلی در مقطع زمانی مشخص با کاهش مواجه شده بود، اما طی سه هفته اخیر جلوی روند کاهشی گرفته شد و تیراژ تولید بالاتر رفته است.

به گزارش مشرق، رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت پیرامون آخرین تغییرات قیمت خودرو داخلی با توجه به اعلام تصویب افزایش 70 الی 130 درصدی قیمت خودرو داخلی در سازمان حمایت تولید کنندگان و مصرف کنندگان گفت: در جلسه صبح روز دوشنبه قرار نبود در مورد قیمت خودرو تصمیم گیری شود زیرا این تصمیم  پیش‌تر گرفته شده و طی بخشنامه‌ای سه ماه قبل ابلاغ شده است.

رحمانی با بیان اینکه موضوع قیمت فروش خودرو به کمتر از 5 درصد قیمت بازار هم اکنون مطرح نیست، افزود: بنا است  فاصله‌ای که بین فروش خودروساز و بازار آزاد بوده را بتوان رفع کرد، به طوری که اگر با قیمتی کمتر از 5 درصد بازار عرضه کردند بتوانند در مرحله بعد تا 5 درصد قیمت‌ها نیز پایین بیاورند.

بیشتر بخوانید:

عرضه خودرو ۵ درصد زیر نرخ بازار

به گفته وی، هدف این بوده که قیمت بالا را پایین بیاورند، در حدی که متعادل شود، نه به قیمتی که پیش فروش می‌کرده‌اند.

به گفته رحمانی، افزایش قیمت بخشنامه ای بوده که سه ماه قبل ابلاغ شده منتهی وزارت صمت می‌بایست بررسی‌هایی انجام می‌داد و سازمان حمایت مدارک خودروسازان را بررسی می‌کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: در عین حال کارگروه تنظیم بازار نیز در برخی موارد  مسئول بوده و جلسه صبح امروز برای بررسی بسته خودرو و چگونگی وضعیت فعلی این صنعت بوده است.

وی با بی پاسخ گذاشتن این پرسش که چه تمهیداتی برای حمایت از مصرف کننده و تقویت تقاضا اندیشیده شده، به وضعیت تولید خودروسازان اشاره کرد و گفت: تعهدات خودروسازان و عمل به تعهدات خودورهای پیش فروش شده نیز در جلسه امروز بررسی شد. در مقطع زمانی مشخصی متاسفانه تولید خودرو داخلی با کاهش مواجه شده بود، اما طی سه هفته اخیر جلوی روند کاهشی گرفته شد و تیراژ تولید بالاتر رفته است.

وزیر صمت ادامه داد: افزایش تولید علاوه بر انجام  تعهدات پیش فروش، بر روی افزایش کیفیت و حتی کاهش قیمت در آینده نیز می‌تواند تأثیر گذار باشد.

وی با بیان اینکه فروش خودرو داخلی تا 5 درصد زیر قیمت بازار می‌تواند عرضه و قیمت را متعادل کند، افزود: در ادامه مصوبه‌ای که ابلاغ شده همه خودروها نباید حتماً زیر 5 درصد قیمت بازار و یا قیمت پیش فروش شده خودرو سازها در بازار تعیین شوند، این در حالی است که خودروسازان داخلی تا کنون حدود 8 ماه برای فروش مشکل دارند.

رحمانی در برابر این پرسش که چه تضمینی وجود دارد که قیمت بازار نیز همزمان با فروش خودرو در کارخانه، بالاتر نرود، گفت: برای اطلاع رسانی در رسانه‌ها برنامه ریزی شده و باید حتماً کارشناسی شود، بنابراین نمی‌توان در یک مصاحبه همه زوایای آن‌را بیان کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    14 1
    این دفعه با کوکتل ملوتوف می ام وزارتتو آتیش می زنم اصلا می خام به اسم برانداز بگیرنم اعدامم کنن از اینکه زیر یوق شما باشم بهتره
  • خاک انداز IR ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    9 0
    چه حالی میده روزی که همه ایران جلیقه پوش بشن و برای همیشه از شر ایران خودرو و سایپا و کسایی که از این دو تا شرکت ارث میبرن راحت بشن -به امید آن خجسته روز
    • فاطمه ارحامى IR ۱۵:۱۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      2 0
      من يك سال براى ساندرو ثبت نام كردم آيا سايپا بايد به تعهدش عمل كند آبان قرار بوده ماشينمو بدن نظر شما جناب رحمانى چيه الان ميگن ماشين نداريم كه بديم ضرر بود منو كى ميده من مستمره بگير هستم توان اين ضرر را ندارم خواهش ميكنم مشكل من را حل كنيد
  • IR ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    4 1
    تبریک به مجلس و دولت خوب به فکر مردم هستید خسته نباشید با این همه فکر و برنامه ریزی
    • علی غلامی IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
      1 0
      من یکدستگاه پرشیا کلاس 15 تحویل ابان 96ثبت نام کرده ام الان شش ماه است خبری ازبابت واریز مبالغ هیچ خبری نیست وتااین مدت که یکسال وچهارماه مامنتظریم درد مان را به چه کسی بگیم ایا مسئولی وچود دارد رسیگی بکند
    • IR ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
      3 0
      بر همه آشکار شد که دولت و مجلس و خودروسازان همشون با هم هستند. بیچاره مردم بدبخت
  • علیرضا IR ۲۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    3 0
    من چکار کنم دوماه ماشین پراید تحویلی آبان ۹۷و نمیدن باهزار مکافات یه پراید گرفتیم حالامیگن معلوم نیست میخوان گرانتر بدن اگه گران بدن از کجابیاریم رحم کنین خداروخوش نمیادخواهشا جلوی دلال بازی رو بگیرین
    • مجید IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۱
      0 3
      تو یکی حقته تا شماها باشین صف نکشین واسه این آشغالا
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۸
    3 0
    خاک بر سر ادمین که تحمل چند تا نظر نداره. تف به غیرتتون
  • سام IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    6 1
    افزایش قیمتها هیچ ربطی به تحریم نداره و فقط نقشه خودشونه که از جیب مردم بگیرن تا خزانه هاشونو پر کنن.فقط و فقط بایستی نخریم نخریم نخریم
  • GB ۱۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۹
    7 0
    دزدی اشکار و واضح

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس