کد خبر 920233
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۱
رضا­ رحمانی

وزیر صنعت با بیان اینکه سود تفاوت نرخ بازار وکارخانه به جیب خودروساز می‌رود نه مصرف کننده گفت:­بر اساس فرمول پیش بینی شده با کاهش قیمت در نهایت به یک قیمت متعادل بین کارخانه و بازار می‌رسیم.

به گزارش مشرق به نقل از صداوسیما، رضا­ رحمانی امروز در جلسه کمیسیون اصل ۹۰ که با موضوع بررسی مسائل مربوط به خودرو برگزار شد، اظهار داشت:­­ ­­برای تعیین قیمت خودرو بر اساس فرمولی که پیش بینی شده خودروها با ۵ درصد زیر قیمت بازار عرضه شود و هفته بعد دوباره ۵ درصد کاهش مجدد قیمت خواهیم داشت تا در نهایت به یک قیمت متعادل بین کارخانه و بازار برسیم. 

وی با بیان اینکه هم اکنون به دلیل کمبود نقدینگی با کاهش تولید یا تولید ناقص در خودروسازی ها مواجه هستیم گفت: دیروز ­جلسه ای با معاون اول رئیس‌جمهور درباره تامین نقدینگی قطعه‌سازان و خودروسازان داشتیم که در این خصوص تصمیم‌گیری شد و این تصمیم به افزایش تولید کمک خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

کسانی که در حوزه‌های مختلف مطالبی می‌گویند اگر مدرکی نیاورند تحت تعقیب قرار می‌گیرند

انتشار اسامی اعضای هیات مدیره شرکت‌های اقماری سایپا و ایران‌خودرو

قیمت برخی خودروهای تولید داخل +جدول

رحمانی افزود:­­ طی یک الی دو هفته گذشته روند نزولی کاهش تولید متوقف شده و در روزهای آینده افزایش تولید بیشتری خواهیم داشت.­ در عین حال،­ بسته ای طراحی شده تا در بلند مدت مشکلات صنعت خودرو به طور اساسی برطرف شود.

وی با بیان اینکه­­ سود تفاوت قیمت بین بازار و قیمت کارخانه به جیب خودروساز می رود نه جیب مردم، درباره میزان تولید خودرو نیز گفت: وضعیت تولید در صنعت خودرو در حال بهبود است و تلاش می‌کنیم که میزان تولید خودرو افزایش یابد و مشکلی برای تامین خودرو نباشد.

رحمانی با تاکید بر اینکه ­خودروسازان متعهد شده‌اند همه تعهدات خود را بر اساس قراردادهایی که با مشتریان دارند انجام دهند، افزود: آخرین تصمیم درباره قیمت خودرو به شهریور باز می گردد؛ مصوبه آن زمان،­ این بود که خودرو در حاشیه بازار عرضه شود و به تدریج قیمت بازار کاهش یابد؛ هر بار قیمت ۵ درصد کمتر از دفعه پیش عرضه شود تا قیمت در نهایت به تعادل مورد تایید سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان برسد.

وی اضافه کرد: ­­در ماه‌های گذشته به علت کاهش تولید، ​­اجرای این مصوبه امکان نداشت­ اما اکنون با افزایش تولید،­ میزان عرضه بیشتر خواهد شد و در این صورت ­هم به تعهدات خودروسازان عمل خواهد شد و همچنین با عرضه بیشتر قیمت کاهش خواهد یافت.

وزیر صنعت،​ معدن و تجارت گفت: ­اینها در حالیست که بسته جامعی برای صنعت خودرو تهیه شده که رویکرد آن حمایت از تولید داخلی،­ افزایش تولید،­ افزایش کیفیت و متعادل کردن قیمت است.

وی با اشاره به اینکه ­­در این بسته باید رابطه بین خودروساز و قطعه‌ساز بازنگری ­شود افزود:­­ این بسته در نهایت باید منجر به اصلاح ساختار ها و وضعیت فعلی خودروسازی کشور شود تا هر از چند گاهی شاهد نوسانات در این صنعت نباشیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • رضا IR ۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    25 1
    لعنت به تولیدکنندگان خودرو؛این ماشینا با این قیمتا نمی ارزه اصلا؛به بهانه ارز قیمتاشون روبالابردن حالا ک پایین اومده قیمتشونوپایین نمیارن..چندبرابرکردن قیمتارو...توبلادکفر بادرآمدیکسال بهترین ماشینومیشه گرفت؛ولی توایران بادرآمدوحقوق یکسال پرایدم نمیشه خرید دیگه.....لعنت برباعث وبانیش
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    12 0
    باز هم حرف‌های تکراری و مواضع فسیل شده. لطفاً برای این دو مونتاژکار خودروهای از رده خارج که با استخدام سفارشی هزاران نفر هزینه را به مردم بی‌دفاع تحمیل می‌کنند فکری اساسی بکنید...کمی هم انصاف و مروت داشته باشید بد نیست!
  • IR ۰۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
    9 1
    مافیای لگن سازی ماشین کشتار جمعی ملت ایران
  • دادیار قضایی IR ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
    7 2
    بنده با سابقه 18 سال قضایی پاک و مدرک فوق لیسانس دریافتی ام4800 است. در همسایگی ما جوان مجرد کارگر خط تولید سایپا با مدرک دیپلم 4/200 ..حقوق حالص میکیردبماند به هر مناسبت و بهانه ای سبد گوشت و مرغ و برنج ایرانی و حواله خودرو و... یعنی ننگ بر این عدالت
  • ع IR ۰۰:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    4 0
    خجالت بکشین تا کی میخوای واسه جیب مردم نقشه بکشین هیج جای دنیا هیج نامسلمانی بعداز قراداد دبه یا بعد قولی نمیکنه که شما میکنین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس