کد خبر 920691
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۱
تیم ملی ایران

9 ملی پوش که در لیست آماده باش تیم ملی بودند، تمام تلاششان را خواهند کرد تا در لیست نهایی تیم ملی که 25 دسامبر اعلام خواهد شد، قرار بگیرند.

به گزارش مشرق، اردوی تیم ملی ایران هم اکنون با 21 بازیکن از لیگ داخلی در جریان است. شاگردان کارلوس کی روش تا 24 دسامبر اردوی یک هفته ای در قطر خواهند داشت و یک روز بعد، لیست نهایی از بین 21 بازیکن داخلی و 9 لژیونر اعلام خواهد شد.

کی روش امروز شانس حضور در جام ملت ها را برای 9 لژیونر قائل شد و این در حالی است که در لیست آماده باش، نام 11 لژیونر دیده می شد. با نگاهی به برنامه بازی های تیم های لژیونرهای ایرانی ، می شود به این نتیجه رسید که احتمالا  فرشاد احمدزاده و صادق محرمی 2 بازیکن خط خورده از لیست آماده باش هستند چرا که دیناموزاگرب تا ماه فوریه هیچ بازی در لیگ داخلی ندارد و اشلانسک ورشو نیز فقط یک بازی با پوگون در پیش دارد.

*اما 9 بازیکن دیگر، روزهای سختی را در یک هفته آینده سپری خواهند کرد. مرتضی پورعلی‌گنجی که پس از سپری کردن دوران نقاهت، نمایش خوبی در ترکیب تیم یوپن ارائه کرده، روز چهارشنبه مقابل تیم سابق رامین رضاییان یعنی اوستنده قرار می گیرد. یوپنی ها یکشنبه نیز بازی سختی برابر خنک خواهند داشت. پیش از تعطیلات سال جدید میلادی، یوپن روز 26 دسامبر با سرکل بروژ مصاف خواهد داشت که اگر پورعلی به تیم ملی دعوت شود، احتمالا این بازی را از دست خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

نگاه «نامادرانه»به تیم ملی در آستانه جام ملت‌ها

*کاوه رضایی باتوجه به حذف کلوب بروژ از جام حذفی، 2 بازی تا تعطیلات  خواهد داشت. در ابتدا کلوب بروژ با کاوه مقابل آنتورپ قرار می گیرد و یک روز پس از اعلام لیست نهایی تیم ملی، برابر لوکرن به میدان می رود. البته کاوه فعلا با مصدومیت دست و پنجه نرم می کند و اگر تا دوشنبه هفته آینده شرایطش مساعد نشود، جام ملت ها را از دست خواهد داد.

*امیر عابدزاده دیگر لژیونر فوتبال ایران از جمله بازیکنانی است که شانس بالایی برای دعوت به تیم ملی دارد. باتوجه به خط خوردن مظاهری، احتمال حضور عابدزاده در لیست نهایی بالا رفته است. او در بازی روز شنبه ماریتیمو برابر توندلا گلر این تیم خواهد بود و سپس به احتمال زیاد به اردوی تیم ملی ملحق خواهد شد.

*وحید امیری و سیدمجید حسینی دو ملی پوش ایرانی حاضر در تیم ترابزون اسپور باتوجه به نیاز تیم ملی و همچنین عملکرد خودشان، همچون عابدزاده از شانس بالایی برای دعوت برخوردارند. آن ها روز چهارشنبه همین هفته برابر بلدیه اسپور در جام حذفی به میدان می روند و یکشنبه مقابل ریزه اسپور بازی خواهند کرد و سپس منتظر اعلام لیست کی روش خواهند بود.

*سامان قدوس که این فصل ستاره تیم آمیان فرانسه بوده، به همراه این تیم 2 بازی در سال 2018 میلادی خواهد داشت. نکته جالب این که هر دو بازی برابر تیم های قدرتمند لیگ فرانسه خواهد بود، اولی روز چهارشنبه 19 دسامبر برابر لیون در جام حذفی و دیگری شنبه 22 دسامبر مقابل بوردو در لوشامپیونه.

*دو لژیونر حاضر در چمپیونشیپ انگلستان روزهای بسیار سختی را در یک هفته آینده خواهند داشت. سعید عزت اللهی که از ناحیه کشاله پا دچار آسیب دیدگی شده در 10 بازی اخیر ردینگ بازی نکرده و مشخص نیست چه شرایطی دارد. ردینگ شنبه 22 دسامبر مقابل میدلزبورو بازی می کند، یکشنبه 26 دسامبر برابر میلوال و شنبه 29 دسامبر در برابر کوئینز پارک رنجرز. عزت اللهی اگر به تیم ملی دعوت نشود حداقل برای رقابت مقابل QPR آماده خواهد بود.

*کریم انصاری فرد که به صورت متناوب در ترکیب ناتینگهام قرار می گیرد همچون عزت الهی یک بازی تا اعلام لیست نهایی تیم ملی خواهد داشت و آن هم مقابل کوئینز پارک رنجرز خواهد بود.

*علیرضا جهانبخش مهم ترین لژیونر تیم ملی ایران که بازی با چلسی را به دلیل مصدومیت از دست داد، روز شنبه برابر بورنموث قرار خواهد گرفت. او بدون شک از لحاظ فنی مورد نظر کی روش است اما مسئله اصلی به مصدومیت جهانبخش باز می گردد که سرنوشتش را دچار ابهام کرده است.

روز 25 دسامبر احتمال دارد تمام این 9 لژیونر به تیم ملی دعوت شوند . مصدومیت 4 ملی پوش سبب شده تا آن ها سرنوشت مبهمی برای جام ملت ها داشته باشند اما 5 لژیونر دیگر یعنی انصاری فرد، امیری، حسینی، عابدزاده و قدوس شانس بالایی برای قرارگیری  در فهرست نهایی تیم ملی در جام ملتها دارند.

برنامه بازی لژیونرهای ملی پوش ایرانی در ادامه سال 2018 میلادی:

مرتضی پورعلی گنجی: چهارشنبه 12/19 (اوستنده- جام حذفی)، یکشنبه 12/23 (خنگ- لیگ)، چهارشنبه 12/26 (سرکل بروژ- لیگ)

فرشاد احمدزاده: پنج شنبه 12/20 (پوگون، لیگ)

کاوه رضایی: یکشنبه 12/23 (آنتورپ، لیگ)، پنج شنبه 12/27 (لوکرن، لیگ)

علیرضا جهانبخش: شنبه 12/22 (بورنموث، لیگ)، چهارشنبه 12/26 (آرسنال، لیگ)، اورتون 12/29 (اورتون، لیگ)

امیرعابدزاده: شنبه 12/22 (توندلا، لیگ)، شنبه 12/29 (استوریل، جام حذفی)

صادق محرمی: اولین بازی در ماه فوریه

سید مجید حسینی، وحید امیری: چهارشنبه 12/19 (بلدیه اسپور، جام حذفی)، یکشنبه 12/23 (ریزه اسپور، لیگ)

سامان قدوس: چهارشنبه 12/19 (لیون، جام حذفی)، شنبه 12/22 (بوردو، لیگ)

سعید عزت اللهی: شنبه 12/22 (میدلزبورو، لیگ)، چهارشنبه 12/26 (میلوال، لیگ)، شنبه 12/29 (QPR)

کریم انصاری فرد: شنبه 12/22 (QPR)، چهارشنبه 12/26 (نوریچ، لیگ)، شنبه 12/29 (میلوال، لیگ)

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    10 3
    این ها خیانت کردن به پرسپولیس و خوش حال شدم که خط خوردن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس