جلیقه زردها

انتقادات نسبت به سانسور اعتراضات جلیقه زردها در برخی رسانه‌های فرانسوی بالا گرفته است.

به گزارش مشرق، در حالی که اعتراضات جلیقه زردها در فرانسه تقریبا از اواسط نوامبر گذشته در سرخط بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی و جهانی قرار داشت، اما برخی رسانه‌های رسمی فرانسه بصورت جهت‌دار این اعتراضات را پوشش ندادند.

آن گونه که اسپوتنیک در گزارشی از سانسور اعتراضات اخیر در رسانه‌های رسمی فرانسه خبر داده، کانال۳ فرانسه به عنوان دومین شبکه پربیننده این کشور چندان اعتراضات جلیقه زردهای این کشور را به مانند دیگر رسانه‌های بین‌المللی مورد توجه قرار نداده و این موضوع باعث شده تا بسیاری از کاربران فرانسوی در گروه‌های مجازی، کانال ۳ را متهم به نقض آزادی بیان و سانسور کنند.

گفته شده این شبکه تلویزیونی عکس معترضان جلیقه زرد را به ندرت و در قالب اخبار دسته چندم و غیرمهم خود دسته بندی و به مخاطبان ارائه داده است.

بیشتر بخوانید:

امکان استفاده فرانسه از سلاح‌های شیمیایی علیه معترضان

سنجش معیار امنیت کشورها با میزان فروش جلیقه‌های زرد

اعتراضات جلیقه زردها به مونیخ آلمان رسید

همچنین خبرگزاری فرانسه مشهور به ای.اف.پی، پس از انتشار عکسی دستکاری شده از معترضان به شدت مورد انتقاد قرار گرفته است.

آن چه باعث شده تا عکس خبرگزاری فرانسه از سوی معترضان مورد انتقاد قرار گیرد، دستکاری کردن این عکس و حذف بخشی از شعارهای نوشته شده روی پلاکارد معترضان است.

در این ارتباط کاربران گفته‌اند: در حالی که بر روی پلاکارد معترضان فرانسوی عبارت «ماکرون گمشو» نوشته شده بود، اما عکس خبرگزاری فرانسه تنها نام رئیس جمهور فرانسه یعنی «ماکرون» را بر روی پلاکارد معترضان نشان داده و ادامه این شعار را با نرم افزارهای کامپیوتری حذف کرده است.

در عین حال کانال ۳ فرانسه به انتقادها در مورد دستکاری عکس‌ها توسط این شبکه تلویزیونی واکنش نشان داده و ضمن تائید این اقدام، آن را ناشی از خطای انسانی دانسته است. کانال ۳ فرانسه همچنین از بینندگان خود به خاطر انتشار عکس دستکاری شده معترضان فرانسوی عذرخواهی کرده و متعهد شده چنین خطایی بعد از این انجام نخواهد شد.

با این حال به نظر می‌رسد عذرخواهی کانال ۳ فرانسه نتوانسته بینندگان این شبکه تلویزیونی را متقاعد کنند و بسیاری از کاربران فرانسوی این اقدام کانال ۳ را به مثابه سانسور آزادی بیان و موضوعی غیرقابل گذشت، عنوان  کرده‌اند.

از سوی دیگر برخی کاربران و بینندگان در فرانسه از تهیه شکایت‌نامه رسمی از کانال ۳ این کشور به اتهام سانسور خبر داده‌اند و آن گونه که گفته شده قرار است پرونده سانسور اعتراضات جلیقه زردها در شورای عالی صدا و تصویر فرانسه دنبال شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
    3 1
    رسانه های ایرانی که اصلا اعتراضات کاملا مسالمت امیر و مظلومانه و به حق ملت ایران رو سانسور نمیکنند!
  • محمـّ؁د IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
    1 0
    غربی ها که مدعی حقوق بشر، آزادی بیان و دموکراسی هستن چرا اعتراضات مسالمت آمیز و به حق مردم فرانسه و سایر نقاط اروپا رو پخش نمی کنن و اونها رو سانسور می کنن؟
  • عباسعلی IR ۲۲:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
    1 0
    جالب اینجاست که رسانه های اصلح طلب هم تظاهرات فرانسه را سانسور کرده اند صفحه اول آن ها را یکشنبه امروز و یکشنبه هفته های قبل منتشر کنید یا اصلا نگفته اند یا بسیار کم رنگ ظاهرا همه از یک جا دستور سانسور گرفته اند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس