نئونازیسم در فوتبال اروپا

مکاتب فکری و ساخته بشر گاه عرصه را بر خود تنگ دیده و تصمیم می‌گیرند از راه های پیش بینی نشده‌ای مثل فوتبال وارد شوند.

سرویس ورزش مشرق - فوتبال هر گاه خواسته دست کم به ظاهر نفسی تازه کند و کمی حس پاکی و استقلال به خود بگیرد، دوباره زخمی شده و این بار گویا نوبت به یکی از پلیدترین تفکرات نژادپرستانه در تاریخ بشر رسیده که سم مهلک و غیر انسانی خود را به رگهای این پدیده جهانی تزریق کند.

نظریه پردازهای نئونازیسم در 10 سال گذشته روی موج نارضایتی مردم از لیبرالیسم و نظام سرمایه داری سوار شده و تلاش کرده اند از این نارضایتی های عمومی به سود مکتب فکری خود بهترین بهره برداری را داشته باشند. جوانانی که به صورت اکثریتی، از سواد بالایی برخوردار نیستند و به راحتی در موجی از خشم و فقر و بی حوصلگی، تحت تاثیر سخنرانی ها و شب نامه های نازیسم قرار می گیرند، نفرت از مهاجران آفریقایی یا آسیایی به غلط تمام وجودشان را فرا گرفته و اگر برای چند دقیقه، حکام غیر مسئول و دولتمردان بی فکر کشور خود را فراموش کنند، قطع یقین همه تقصیرها را در ذهن ساده خود متوجه مهاجرانی می بینند که گویا حق همه اروپاییان را خورده و جای شهروندان اروپایی را به شدت تنگ کرده اند.

در هفته گذشته پلیس گارد ویژه اسپانیا دست کم 3 مورد بازداشتی را به صورت مستقیم در ارتباط با نئونازیسم توقیف کرده و با توجه به امنیتی بودن موضوع، به نظر می رسد که ماجرا بیش از اینها دامنه دار است و این مکتب پلید فکری که به شدت به نژادپرستی آغشته است، در خاک اسپانیا علیه اسلام، مهاجران آفریقایی و نقش فراموش شده مردم اصیل اسپانیا در سرنوشت این کشور مانور داده و تلاش می‌کند بین جوانان مادریدی و کاتالونیایی، مسلمانان جنوب و مسیحیان مرکز اسپانیا همچنین اهالی باسک تفرقه و اختلاف فرهنگی و عقیدتی شدید ایجاد کند.

لالیگا برای چنین شیطنت‌هایی، یک مزرعه بسیار بکر با خاک حاصلخیز است، جایی که هواداران تیمها در کنار طرفداری دو آتشه از رنگ و لباس تیم خود، منتظر بهانه برای اعتراض علیه دولت مرکزی هستند و شاید برایشان مهم نباشد نام این بهانه چیست و تنها به همراهی با این بهانه‌ها فکر می‌کنند.

تا کنون از ابتدای فصل جاری لالیگا، 3 گروه زیرزمینی منتسب به نئونازی‌ها در شهر مادرید بازداشت شده‌اند که در حل زندگی آنها پلاکاردهای نژادپرستانه و سی دی های آموزشی برای جوانان در همین زمینه کشف شده است.

در فوتبال ایتالیا نیز وضعیت بر همین منوال است و شاید هم شدیدتر پیگیری می‌شود. هواداران یوونتوس تا کنون بارها از مرتبط دانستن گروه های خرابکار و نئونازیست به آنها ابراز خشم کرده‌اند اما در هر حال این گروه‌ها در تورین حضور دارند و جوانان بازداشت شده خود را هوادار دو آتشه یوونتوس معرفی می‌کنند.

در بوندسلیگا نیز مشخصا رگه‌های نئونازیستی فراوان به چشم می‌خورد، جایی که نفرت از بازیکنان ترک تبار و شهروندان ترکیه مرتب تبلیغ و توصیه می‌شود، اسلام سیتیزی هر روز رنگ تازه ای به خود می‌گیرد و سکوت فدراسیون فوتبال آلمان در قبال فعالیت های داخل استادیوم ها و عدم جریمه نقدی باشگاه هایی که باید مسئولیت پذیری داشته باشند، قابل تامل است.

در فوتبال فرانسه نیز افکار پلید نژادپرستانه از همراهی فوتبال بسیار راضی هستند، گویا هیچ دافعه یا مانعی بر سر راه کسانی که نئونازیسم را تبلیغ می‌کنند به چشم نمی‌خورد و اراده جدی در نیروهای امنیتی و پلیس فرانسه در مهار این طرز تفکر دیده نمی‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • DE ۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    5 0
    متاسفانه در یکی از تیمهای شمالغرب ایران نیز دیده می شود
  • IR ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
    4 2
    های هیتلر

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس