کد خبر 920002
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵
رونالدو

رئال مادرید در حالی با برتری‌های متوالی یک بر صفر رقیب کاشیما آنتلرز در نیمه‌نهایی جام‌جهانی باشگاه‌ها شده که هنوز خاطره آن فینال خاص قوهای سپید مقابل رقیب ژاپنی زنده است.

به گزارش مشرق، با برتری تیم‌های العین و کاشیما آنتلرز مقابل رقبایشان در مرحله دوم پانزدهمین دوره جام‌جهانی باشگاه‌ها در واقع از رقبای رئال مادرید و ریورپلاته در نیمه‌نهایی این جام کاملا تبلیغاتی رونمایی شد.

 العین، نماینده امارات میزبان با برتری 3 بر صفر مقابل اسپرانس تونس راهی بازی نیمه‌نهایی با ریورپلاته شد و ساعتی قبل از این جدال هم کاشیما آنتلرز ژاپن 3 بر 2 گوادالاخارای مکزیک را برد تا فینال عجیب سال 2016 را این بار در نیمه‌نهایی مقابل رئال مادرید تکرار کند.

بیشتر بخوانید:

صعود کاشیما به نیمه نهایی جام جهانی باشگاه‌ها

امیدوار به شکستن تابو

از وقتی این جام سر و شکل هدفمند و منظمی به خودش گرفت و روندی سالانه یافت، سابقه نداشته جام از آمریکای‌جنوبی و اروپا خارج شود. تنها  3 بار شگفتی‌سازهایی از سایر قاره‌ها تا فینال پیش رفتند و ناکام بازگشتند.

اعجاز مازمبه

تیم مازمبه از کنگو اولین تیم غیر اروپایی و آمریکای‌جنوبی بود که توانست به فینال جام‌جهانی باشگاه‌ها صعود کند. این تیم با قزعه مناسب و البته انجام کاری بزرگ در حد شکست دادن اینترناسیونال برزیل در نیمه‌نهایی، راهی فینال سال 2010 شد و البته مطابق انتظار با 3 گل از اینتر بنیتس شکست خورد. درخشش مازمبه فراتر از قاره خودش  تداوم نداشت و از آن زمان تاکنون نماینده کنگو 6 بار قهرمان لیگ داخلی و یک بار فاتح لیگ قهرمانان آفریقا شده است.

کازابلانکای مشهور 

تا پیش از رسیدن راجا کازابلانکا به فینال جام‌جهانی باشگاه‌ها در سال 2013، کازابلانکا را با عاشقانه تکرار نشدنی به همین نام بر پرده سینما به یاد می‌آوردیم اما تیم راجا با درخشش در سال 2013 و شکست دادن اتلتیکو مینیرو به فینال مقابل بایرن رسید. مقامت آن‌ها مقابل بایرن‌مونیخ، فاتح سه‌گانه آن سال فوتبال اروپا بیش از دفاع مازمبه مقابل اینتر نبود  و  ثبت زیباترین گل تاریخ فینال‌های این جام توسط تیاگو آلکانتارا، نماینده مراکش را تسلیم کرد تا بایرن در همان 20 دقیقه اول 2 گل مورد نیاز برای قهرمانی را به ثمر برساند.

حیرت‌زده شدن مقابل چشم بادامی‌ها

کاشیما آنتلرز هر چند نه به عنوان قهرمان قاره‌اش و فقط به خاطر سهمیه میزبانی ژاپن وارد بازی‌های سال 2016 شد اما می‌رفت تا شگفتی‌ساز بزرگ تاریخ رقابت‌ها شود. آن‌ها پس از شکست دادن اتلتیکو ناسیونال کلمبیا راهی فینال مقابل رئال مادرید شدند و پس از دریافت گل اول، 2 گل زدند و تا دقیقه 60 قهرمان جام بودند.  پنالتی رونالدو بازی را به وقت اضافه کشاند و در نهایت 2 گل دیگر از ستاره پرتغالی، کاشیما را از پا درآورد. حالا 3 سال پس از آن فینال، کاشیما این بار به عنوان قهرمان آسیا به نیمه‌نهایی رسیده و قصد دارد با انجام ماموریت ناتمام 3 سال قبل، برای اولین بار از سال 2000 از رسیدن نماینده اروپا به فینال جلوگیری کند؛ کاری که با توجه به روند نه‌چندان مطلوب اخیر تیم سولاری در لالیگا چندان هم دور از دسترس نیست و حداقل به دشواری بازی نهایی سال 2016 به نظر نمی‌رسد!

منبع: وب سایت برنامه نود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس