کد خبر 919960
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹
انصارالله از موعد برقراری آتش‌بس در الحدیده خبر داد

یک عضو ارشد جنبش انصارالله یمن اعلام کرد که فرستاده ویژه سازمان ملل متحد به یمن، زمان برقراری آتش‌بس توافق‌شده در الحدیده را ۱۸ دسامبر تعیین کرده است.

به گزارش مشرق به نقل از المیادین، « محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن، عصر شنبه در توییتی نوشت: «فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در پیامی به رئیس هیات دولت نجات ملی، موعد آتش‌بس در شهر و استان الحدیده را اعلام کرده است.»

الحوثی خاطرنشان کرد که این موعد «طبق توافق اعلان‌شده» در سوئد، است.

بیشتر بخوانید:

بیم و امیدهای بحران یمن بعد از مذاکرات استکهلم

وی ابراز امیدواری کرد که نیروهای ائتلاف متجاوز آمریکایی، سعودی و اماراتی و همچنین همپیمانان‌شان در یمن به آتش‌بس در الحدیده پایبند باشند و این امر، مقدمه‌ای برای پایان این تجاوز باشد.

هم‌زمان، «سلیم المغلس» یک عضو ارشد جنبش انصارالله، بامداد امروز- یکشنبه- به شبکه تلویزیونی «الجزیره» اعلام کرد، هیات نجات ملی نامه‌ای از «مارتین گریفیث» فرستاده ویژه سازمان ملل دریافت کرده که موعد آتش‌بس در شهر و بندر الحدیده، 18 دسامبر (27 آذر) تعیین شده است.

توافق بر سر شهر الحدیده و بندر راهبردی آن و نیز توافق درباره کاهش تنش در شهر تعز، مهم‌ترین دستاوردی بود که در چهارمین دور از مذاکرات طرف‌های یمنی در استکهلم سوئد حاصل شد. هیات‌های اعزامی به استکهلم هر چند نتوانستند درباره دیگر پرونده‌ها از جمله بازگشایی فرودگاه صنعا، بحران اقتصادی، آتش‌بس، بازگشایی گذرگاه‌های استان‌های مختلف برای ارسال کمک‌های بشردوستانه و چارچوب سیاسی حل بحران یمن به توافق برسند اما توانستند با موافقت بر سر برگزاری دور دوم مذاکرات یعنی از اواخر ژانویه آینده، راهی برای حل مسائل باقیمانده بگشایند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس