کد خبر 919894
تاریخ انتشار: ۲۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۰
مجلس نمایه

رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس پیشنهاد این کمیسیون برای کارآمدتر شدن ابزارهای نظارتی مجلس را تشریح کرد.

به گزارش مشرق، غلامرضا کاتب، رئیس کمیسیون تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به ابزارهای نظارتی مجلس و نمایندگان،گفت: تذکر، سوال و همچنین تحقیق و تفحص از جمله ابزارهای نظارتی نمایندگان و مجلس است که نمایندگان در موضوعات مختلف از آن استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

کدام نماینده رکورددار تاخیر در مجلس است؟ +جدول

بررسی ۲ طرح استیضاح در کمیسیون آموزش مجلس

وی با بیان اینکه اعضای کمیسیون استفاده نمایندگان از ابزارهای نظارتی را از لحاظ کمی‌و کیفی بررسی کردند، افزود:کمیسیون تدوین آئین‌نامه عملکرد نمایندگان، بر اساس همین تحلیل پیشنهاداتی در جهت استفاده هر چه بهتر از این ابزارها را مطرح کردند.

رئیس تدوین آئین‌نامه داخلی مجلس متذکر شد: در برخی مواقع نمایندگان به دلیل عدم اولویت‌بندی و زمان‌بندی مناسب، باعث ناکارآمدی ابزارهای نظارتی مجلس می‌شوند.

کاتب با بیان اینکه پیشنهادات کمیسیون در راستای کارآمدتر کردن ابزارهای نظارتی مجلس است، ادامه داد: با استفاده از این پیشنهادات، استفاده از ابزارهای نظارتی مجلس بهینه‌تر می‌شود.

نماینده مردم گرمسار در مجلس در تشریح برخی از این پیشنهادات تصریح کرد: استفاده از خبرگان در اولویت‌بندی تحقیق و تفحص‌ها، زمانبندی‌مناسب، چگونگی به تعویق انداختن سوال از وزرا و همچنین چگونگی پیگیری عدم حضور وزرا در کمیسیون برای ارائه توضیحات درباره سوالات از جمله پیشنهادات مطرح شده است که طی گزارشی در صحن علنی مجلس قرائت خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس