امیر حاج رضایی

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: برخلاف دیدگاهی که نزد کادر فنی تیم ملی موجود است و نگاه منصفانه ای به لیگ داخلی ندارد معتقدم که لیگ ما بیشتر از لژیونرها می تواند به تیم ملی کمک کند.

سرویس ورزش مشرق – در پایان دیدارهای دور رفت لیگ برتر هجدهم (فصل ۹۸-۱۳۹۷) رقابت نزدیکی بین تیم های صدرجدولی وجود داشت. در نهایت نیز سه تیم پدیده، پرسپولیس و سپاهان با اختلاف امتیازی زیر ۳ امتیاز مشخص کردند هیچ یک نسبت به از دست دادن صدر جدول بی تفاوت نیستند. به نظر می رسد رقابت در دور برگشت به مراتب جذابتر از نیم فصل اول باشد.

امیر حاج رضایی در گفت و گو با مشرق، درباره سطح کیفی رقابتهای لیگ برتر در نیم فصل اول و پیش بینی اش از چهره تیمی که بیش از سایر تیم ها می توان بخت قهرمانی برایش قایل بود صحبت کرد. متن صحبتهای وی در ادامه می آید:

پیشکسوت فوتبال کشورمان گفت: لیگ ما از نظر بازیکن و مربی تولیدات خوبی دارد الان تنوع مربیان در لیگ زیاد شده است. عده ای با ایده های مختلف به بالندگی لیگ کمک کرده اند. دورانی داشتیم که مربیان لیگ ثابت بودند و فقط باشگاه شان را عوض می کردند. ولی خوشبختانه الان وقتی برانکو، شفر، تقوی، گل محمدی یا از این دست را می بینید متوجه می شویم که این نفرات توانسته اند لیگ را پویا کنند و برخلاف دیدگاهی که نزد کادر فنی تیم ملی موجود است و نگاه منصفانه ای به لیگ داخلی ندارد معتقدم که لیگ ما بیشتر از لژیونرها می تواند به تیم ملی کمک کند.

بیشتر بخوانید:

بازیکنان پرسپولیس و استقلال اشتباه می‌کنند/ پیشرفت لیگ را مدیون تلاش مربیان هستیم

وی ادامه داد: در حال حاضر بالای جدول تیم های شهرستانی و دو تیم مطرح پایتخت هم نزدیک به رأس هرم هستند و این می تواند رقابت جذابی را ایجاد کند. معمولا سه دسته تیم در هر لیگ وجود دارند. چند تیم تیم برای قهرمانی می جنگند، چند تیم برای گرفتن سهمیه و جای امن جدول و چند تیم هم مبارزه می کنند که نیافتند. این در همه جا هست. ولی گاهی اتفاقات تعجب برانگیز هم رخ می دهند که باید علت شان را دانست تا بتوان قضاوت کرد.

وی افزود: ذوب آهن فصل قبل نایب قهرمان شده و حالا در جمع سه تیم ته جدولی است. این را نمی توانم در باره اش قضاوت کنم. ظاهرا تشخیص داده شده که تغییر مربی می تواند کمک کند و این کار هم صورت گرفت ولی تغییری ایجاد نشده است. جذابیت فوتبال گاهی به این قبیل اتفاقات است.

حاج رضایی در ارتباط با فشردگی امتیازات در صدر جدول خاطر نشان کرد: این خیلی اتفاق خوبی است و دلیلش این است که مربیان و مدیران در حال کار کردن هستند و به یکسری فاکتورهای اساسی فوتبال توجه می کنند. اینکه پیش از فصل به اردوهای خوب می روند. تمرینات آماده سازی شان را خوب انجام می دهند و علی رغم تعطیلی ها و فیفادی ها، تیم ها خودشان را آماده می کنند و کارهایی صورت می گیرد.

کارشناس فوتبال کشورمان یادآور شد: اینکه نگاه به مربیان داخلی یک نگاه معمولی باشد غیرمنصفانه است. آنها در حال تلاش و کار هستند تا رقابت ایجاد کنند. بنابراین فکر می کنم باید به مربیان ایرانی به ویژه به برخی خیلی احترام گذاشت و به برخی دیگر خسته نباشید گفت. این نفرات لیگ ما را برای تیم ملی خیلی خوب آماده کرده اند.

حاج رضایی در این باره که مربیان داخلی در لیگ بهتر از مربیان خارجی عمل کرده اند یا نه گفت: مربی باید خوب باشد و ملیتش فرقی نمی کند. اینکه بخواهیم مربی خارجی را برتر از مربی ایرانی بدانند یا اینکه مربی ایرانی را تضعیف کنند به سود فوتبال ما نیست. این نگاه بیشتر از ناحیه کادر فنی تیم ملی وجود دارد و تلاش می شود که مربیان داخلی را ضعیف جلوه بدهند و نگاه شان از بالا به لیگ ایران باشد و لیگ ایران را قبول نداشته باشند. مربیان در حال زحمت کشیدن و تلاش هستند و حاصلش را هم در صدر جدول می بینیم. در انگلستان همه تیم های بالای جدول خارجی هستند. به این شکل نگاه نمی کنند که مرزبندی کنند. داخلی یا خارجی. به قول آلمان ها کارنامه مربی، جدول مسابقات است. بقیه اش حرف است. باید دید مربی در جدول مسابقات کجا ایستاده است.

وی درباره چهره قهرمان فصل هجدهم بین تیم های صدرجدولی اظهار داشت: براساس ذهنیتی که دارم تیم سپاهان را پرشانس تر از دیگر تیم ها می بینم. البته این تفکر من است ولی فوتبال به دفعات علیه پیش بینی ها و ذهنیت ها حرکت و گوینده هایش را پشیمان کرده است. نمی توان قطعا گفت. یک چند ضلعی است اما به دلیل اینکه سپاهان فاکتورهای زیادی دارد این را پیش بینی می کنم. سپاهان پرافتخارترین تیم لیگ برتر است و مجموعه ای دارد که یک مقدار شانسش را بیشتر از بقیه می کند. ولی این یک مقدار نمی تواند حکم به صدور قهرمانی بدهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    8 15
    یکی ازفاکتوراش داوران بودنددومی هم جناب تاج
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    8 15
    شله زرد درنیم فصل دوم کم میاره بعدش هم دیروزدیدیم که شله زرد متکی به یک بازیکن است .اونم کیروش استانلی است.باتیم آخرجدول غائب بود .دیدیدکه شله زردحرفی برای گفتن نداشت وتیم خوزستانی یه کم دقت میکرد می تونست با حداقل چهارگل برشله زردپیروزبشه
    • IR ۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
      4 9
      شله زرد!!! خخخخخخخخ برازندشه
  • IR ۰۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    43 6
    داوران و کمیته انظباطی و فدراسیون که در خدمت لنگند.
    • IR ۱۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
      2 11
      اینم افتخار میخواد که خدا به هر تیم بی در و پیکری نمیدهد.
  • IR ۱۱:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    11 4
    نسوزونشون. ما سپاهانیم و حالا حالا قهرمانیم.
  • IR ۱۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    5 8
    آقای حاج رضایی به جای کار کراشناسی آرزوهای خودش رو بیان کرده. دلش می خواد که پرسپولیس قهرمان نشه بلکه سپاهان به این مقام برسه. و اینکه کی روش از او در تعیین اعضای تیم ملی نظر بخواد.
  • حمید یگانی IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۵
    3 8
    آخه شله زرد هم شد تیم اقای کارشناس زرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس