آیت الله علم الهدی

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: مسئله گرانی در این روزها مردم را از پا درآورده است؛ نمی‌دانیم مسئولان چقدر مراقب هستند؟ مرغ 10 هزار تومان برای همه قابل تامین است؟

به گزارش مشرق، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در جوار بارگاه منور رضوی اظهار داشت: کلام ما در موضوع شیطان شناسی در نهج البلاغه بود؛ در مقام تفسیر فقرات نهج البلاغه در موضوع شیطان شناسی بخشی از فرمایشات حضرت علی(ع) مورد تفسیر قرار گرفت.


نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: یکی از موضوعات شیطان‌شناسی از نهج‌البلاغه مسئله موقعیت و استیلای شیطان بر دوستان و پیروان اوست؛ شیطان به سراغ همه انسان‌ها و حتی به سراغ اولیای خدا نیز می‌رود اما مسئله سلطه غیر از رفتن به سراغ و ارتباط برقرار کردن است؛ سلطه و استیلا یک مسئله بالاتر است.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: این لحظه استیلای شیطان را انسان به خوبی احساس و تلاش می‌کند خود را نجات دهد اما شیطان کاملا بر این انسان مسلط است و او را نابود می‌کند و این تصویر استیلای شیطان است. چطور شیطان بر انسان استیلا پیدا می‌کند؟ این مسئله‌ای است که حضرت علی(ع) در نهج البلاغه آن را تشریح می‌کنند. خداباوری و تقوا مانع استیلا و سلطه شیطان می‌شود.

بیشتر بخوانید:

آیت‌الله علم‌الهدی: یخچال ۲ میلیونی ۱۵ میلیون شده، شما به اروپا چسبیده‌اید

واکنش آیت‌الله علم‌الهدی به حقوق 700 دلاری یک مقام دولتی



عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه عنوان کرد: ارادت و وابستگی به ائمه اطهار(ع) تنها یک جریان عاطفی در درون دل نیست؛ این وابستگی و عشق به صورت یک جریان عاطفی باید فکر و اندیشه و البته حوزه رفتار ما را متاثر کند؛ اگر بنا شد این جریان عاطفی در حوزه فکر و عمل ما نقشی نداشته باشد، صرف عاطفه خشک مورد قبول ائمه نیز نیست و از ما قبول نمی‌کنند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: سیره سیاسی امام حسن عسکری(ع) به‌عنوان یک راهبرد حوزه فکر ما را تحت تاثیر قرار می‌دهد و هم در حوزه عمل، مقاومت و صلابت شدیدی که امام حسن عسکری(ع) در حوزه مقابله با دشمن داشتند در عرصه رفتار سیاسی ما نیز به عنوان یک اصل است؛ زمان و دوران امام حسن عسکری(ع) از یک جهت قابل تطبیق با وضعیت امروز ماست. ایشان در شرایطی به‌سر می‌بردند که مسئله تشیع و ولایتمداری و نفوذ امامت و توسعه امامت که از حرکت مدبرانه امام رضا(ع) آغاز شده بود، به نقاط بالایی رسیده بود.

وی ادامه داد: حکومت وقت با همه قدرت بسیج شد تا این جریان ولایتمداری مردم و شیعه‌گری امت اسلام را براندازی کند تا جایی که می‌شد سعی کردند با فتنه‌ها کاری کنند تا نفوذ امام شکست خورده و جریان امامت لطمه ببیند؛ آن‌جا نیز که نمی‌شد درصدد برانداز بودند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: وقتی امام حسن عسکری(ع) به زندان رفتند دستور داده شد تا منتهی درجه به ایشان فشار آورده شود تا شخصیت ایشان در میان آحاد جامعه مسئله‌دار شده و زندان‌بان نیز در این راستا، شدیدترین مسائل را دنبال کرد تا امامت مسئله‌دار شود اما بعد از یک مدت کوتاهی و در ارزیابی خود به این نتیجه رسیدند که این زندان‌بان‌های شرور به انسان‌های متقی تبدیل شده و وابسته به امام حسن عسکری(ع) شده‌اند و نقشه دشمن علیه خودش بازگشت.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان کرد: توطئه دشمن علیه امام حسن عسکری(ع) به برنامه‌ای علیه خودش تبدیل شد و 2 زندان‌بان به نحوی طرفدار امام حسن عسکری(ع) شدند که اگر بیرون از زندان می‌آمدند یک پای کمک می‌شدند؛ امروز در وضعی هستیم که مسئولان نظام ما و تشکیلات ما باید سیره این امام همام را راهبرد قرار دهند. دشمن از چند جهت ما را محاصره کرده که یکی اقتصادی است؛ آنچه سبب قدرت این نظام است و 40 سال این نظام را قوی‌تر کرده وابستگی مردم به این نظام است و دشمن باید این وابستگی را قطع کند و تصور کرد اگر در یک فشار معیشتی قرار گیرند از نظام فاصله گرفته و مقابل نظام واقع می‌شوند.

وی افزود: به این مناسبت سفره مردم را هدف گرفته‌اند؛ برخورد ما باید با راهبرد امام حسن عسکری(ع) و استکبارستیزی باشد نه اینکه بی‌تفاوت باشیم و تماشا کنیم و به مردم نیز تلقین کنیم که راه علاج در مشکلات معیشتی و اقتصادی این است دست در دست دشمن دهیم. مسئله گرانی در این روزها مردم را از پا درآورده است؛ نمی‌دانیم مسئولان چقدر مراقب هستند؟ مرغ 10 هزار تومان برای همه قابل تامین است؟ تازه عنوان می‌کنند این ارزانش است و در بازار قیمت چند برابر است. باید در برابر این مسئله بی‌تفاوت باشیم؟ باید گرسنگی و ضیق مردم را تماشا کنیم و هیچ تکانی نخوریم؟

آیت الله علم الهدی ادامه داد: دستگاه‌های امنیتی و قضایی وارد قصه شوند زیرا قضیه از اتحادیه و تعزیرات گذشته و کسی حریف این وضع نمی‌شود. شرکتی را جریمه می‌کنند و بلافاصله قیمتش را 2 برابر می‌کند. عزیزانی که در نظام برنامه‌ریز هستند در برابر این قضیه باید فقط ساکت باشند و دشمن بر ما مسلط شود؟

وی بیان کرد: در عرصه‌های فرهنگی و فضای مجازی نیز چنین است؛ دشمن ما را محاصره کرده و در حال سرکوب ماست و باید مقابله کنیم. ‌امروز فضای مجازی برای مردم ما یک فضای زندگی شده، حال باید در آسیب و آفات امنیتی آن بی‌تفاوت باشیم؟ بنا شد شبکه‌های اجتماعی داخلی تقویت شود و این مسئله تصویب و وزارت ارتباطات مسئول اجرایی شد اما امروز متاسفانه امکانات شبکه‌های اجتماعی داخلی در مقابل خارجی صفر و بلکه زیر صفر است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در مقابل 3000 سرور تلگرام فقط 35 سرور مربوط به شبکه‌های اجتماعی داخلی است، تاکید کرد: پهنای باندی که به تلگرام داده شده، 500 گیگابایت است و پهنای باند شبکه‌های اجتماعی داخلی فقط 32 گیگابایت؛ در این مملکت باید برای دشمن یک اتوبان چهاربانده باز کرده و برای مدافعین داخلی یک جاده خاکی بسازید؟ این وضعیت در فضای مجازی ماست، نمی‌دانم چرا نمایندگان مردم در این قضیه ساکت هستند و صدایشان درنمی‌آید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • مجید IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    4 0
    حرف وشعار نه عمل مسئولین گرانی را کم میکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس