کد خبر 919373
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۷
برادر ولیعهد سعودی

چند روزی از بازگشت سفیر عربستان به آمریکا نگذشته که دوباره وی در بحبوحه شدت گرفتن جنجال‌ها بر سر ترور روزنامه‌نگار منتقد سعودی واشنگتن را مجدداً ترک کرده است.

به گزارش مشرق، سایت خبری-تحلیلی المانیتور نوشته او در ماه اکتبر هم بعد از شدت گرفتن جنجال‌ها به دلیل ترور خاشقچی واشنگتن را ترک کرده بود.


رسانه‌ها روز چهارشنبه ۱۴ آذرماه گزارش دادند خالد بن سلمان بعد از غیبتی دوماهه برای اولین بار بعد از قتل خاشقچی جهت شرکت در مراسم تدفین جورج دبلیو بوش پدر به واشنگتن بازگشته است.

روزنامه فایننشال‌تایمز روز چهارشنبه این گمانه‌زنی را مطرح کرده که او احتمالاً از سمتش کناره‌گیری کرده تا به عنوان مشاور امنیت ملی کشورش منصوب شود.

این خبر در شرایطی مطرح شده که مجلس سنای آمریکا پنجشنبه شب دو قطعنامه را علیه عربستان سعودی به تصویب رساند.

بیشتر بخوانید:

اولین واکنش سعودی‌ها به توافق یمنی‌ها

مجلس آمریکا راه تصویب قطعنامه در کنگره ضد رژیم سعودی را بست



یکی از این قطعنامه‌ها که با ۵۶ رأی موافق و ۴۱ رأی مخالف به تصویب نمایندگان مجلس سنا رسید خواستار اتمام حمایت آمریکا از ائتلاف متجاوز به یمن است.

این قطعنامه، بعد از رسوایی ترور «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی در داخل کنسولگری عربستان در استانبول مورد توجه نمایندگان سنا قرار گرفت.

خاشقچی، دوم اکتبر (۱۰ مهر) داخل ساختمان کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به قتل رسید و ترکیه معتقد است که دستور قتل او از مقامات عالی‌رتبه سعودی صادر شده است.

دومین قطعنامه که پنجشنبه شب به تصویب رسید را «باب کورکر»، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس سنای آمریکا معرفی کرده بود. این قطعنامه «محمد بن سلمان»، ولیعهد سعودی را مسئول قتل جمال خاشقچی، روزنامه‌نگار منتقد سعودی معرفی می‌کند.

«خالد بن سلمان» خودش با انتقادهایی ویژه در این ماجرای قتل رو به است. افشاگری‌های رسانه‌ها نشان می‌دهند «سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا» (سیا) یک تماس تلفنی او با خاشقچی را شنود کرده است.

خالد در این تماس تلفنی که دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا آن را شنود کرده‌اند به خاشقچی گفته که برای دریافت اسناد مورد نیاز خود بایستی به کنسولگری سعودی در استانبول مراجعه کند و انجام این کار خطری برایش نخواهد داشت.

مشخص نیست خالد می‌دانسته قرار است خاشقچی کشته شود یا خیر، اما منابع آگاه می‌گویند او این تماس تلفنی را به دستور برادرش برقرار کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمـّ؁د IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    8 6
    فرار کرده دستگیرش نکنن!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس