کد خبر 919310
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۷
محمد ایمانی

دوست و دشمن، نمونه کوچکی از قدرت کوبنده موشک های ما را در مجازات داعش و تروریست های حزب دموکرات دیدند.

به گزارش مشرق، محمد ایمانی تحلیلگر مسائل سیاسی و فعال رسانه ای طی یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت:

برد موشک های ایران چه قدر باید باشد؟ کدام منطق می تواند بگوید ایران نباید موشک با برد بیش از قطر خود یا مثلا بالای دو هزار کیلومتر داشته باشد؟!


وقتی دولت های آمریکا در ادوار مختلف، ایران را علنا تهدید به حمله نظامی می کنند و می گویند همه گزینه ها از جمله گزینه نظامی روی میز است، بر مبنای منطق بازدارندگی، شما حق دارید جنگ افزارهایی برای دفاع از خود داشته باشید و موشک دوربرد، یکی از همان تسلیحات بازدارنده آنهاست.

یادداشت دیگری از محمد ایمانی را بخوانید:

شب انتخابات چادر نمی‌زنند

رئیسی عجب کاری کرد با روحانی!

آب و صابون... 18 ماه بعد!


وقتی رژیم صدام به ایران حمله کرد و شهرهای بی دفاع ما را به بمب و موشک بست، رژیم های انگلیس و فرانسه و آلمان و برخی دولت های دیگر اروپایی تأمین کنندگان بمب و موشک های رژیم بعثی بودند. همان ها تروریست های منافقین و داعش و الاحوازیه و چند الشیطان را تأمین و تجهیز کرده اند. برای چنان دولت های عنودی باید برگ برنده و ابزار بازدارندگی رو کرد.


دوست و دشمن، نمونه کوچکی از قدرت کوبنده موشک های ما را در مجازات داعش و تروریست های حزب دموکرات دیدند. همین ضرب شست که بیشتر، تمرین و دست گرمی بود، تهدید کنندگان تاریخی ملت ایران را سراسیمه کرده، چون دیگر نمی توانند با چماق تهدید و فشار، باج بگیرند یا به شگرد بزن و در رو متوسل شوند.


برخی شنیده ها حاکی از آن است که موضوع تعهد سپاری به پیمان سلطه طلبانه MTCR- Missile Technology Control Regime

(رژیم کنترل فناوری موشکی) در چند سال اخیر و همانند پنهانکاری های مذاکرات مربوط به FATF و CFT در جریان بوده و اخیرا شدت گرفته است. این پیمان در سال 1987 توسط گروه کشورهای «جی هفت» با هدف اصلی حفظ انحصار موشک های دوربرد پایه‌گذاری شد و اکنون دارای 35 عضو است.

وزارت خارجه باید روشنگری کند که آیا برخی آمد و شد های ماه های اخیر با مقامات اروپایی به مذاکره در همین زمینه مربوط می شود یا نه. قدرت موشکی، خط قرمز امنیتی کشور و غیر قابل مذاکره و چانه زنی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • حامد IR ۲۰:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    17 12
    البته این دولت مذاکرات برد برد زیاد انجام می دهد
    • IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
      3 19
      برد واسه ایران بود امریکا بعد از یک سال و نیم فهمید چه باجی به ایران داده ازش خارج شد.
    • به IR ۰۷:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳ IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
      8 1
      واقعا آمریکا چه ضرری از برجام کرد؟ راکتورهایش را بتن ریخت؟ یا 99 درصد اورانیم خودش را رایگان تحویل روسیه داد؟ و یا روشهای دور زدن تحریمها را افشا کرد؟ و یا به آزادی مقایر ناچیزی پولهای به اصطلاح آزاد شده که مطلقا به ایران نیامد مجبور شد آن را صف واردات گسترده کالا بکند و کارخانه هایش را یکی بعد ازدیگری ورشکست کند؟ اصلا چرا آمریکا نباید از برجام کذایی خارج می شد وقتی مطمئن شدجه در برجام بماند و چه خارج شود ایران به غنی سازی باز نخواهد گشت؟
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    8 0
    توان نظامی هرکشور ضامن بقا و موجودیت آن کشور است کسی که اصرار به معامله با دشمنان درباره امنیت کشور خود داشته باشد یا خائن است یا بیمار روانی .
  • رسول IR ۰۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    9 0
    ممنوعیت مذاکرات برای موشک یعنی همین فردا صبح یک موشک قاره پیما آزمایش کنی نه اینکه فقط شعار بدهی
  • س IR ۰۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    11 0
    یه زمانی بحرین از ما جدا شد یه زمانی بخشی از دریای خزر الان هم...همیشه وجود برخی افراد نالایق و ناکار آمد باعث تضعیف و یا جدا شدن بخشی از خاک کشورمون شده امیدواریم تاریخ این هارو ثبت کنه تا برای نسل های آینده تجربه باشه چون تنها چیزی که از تاریخ و گذشته نمی آموزیم عبرت هست
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
      10 0
      دریای خزر کلا در ترکمانچای ایران جدا شد و ایران هیچ حقی در آن نداشت تا آنکه شوروی به ایران در حد انجام ماهیگیری و کشتیرانی اجازه داد. اما مطلقا اسمی از تقسیم دریا نبود.
  • IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    9 0
    کلا هرنوع مذاکره ای باهرکسی وبابت هرمطلب مرتبط باموشک ممنوع !
  • IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    8 0
    خط قرمزی برای کشور مگه مونده دیگه؟ شلنگ گرفته رفته دیگه دولت
  • علی IR ۰۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    1 1
    سلام برای دفاع از تمامیت ارضی و استقلال کشور و مردم و دین هیچ خط قرمزی نباید وجود داشته باشد این نکته اصلی ترین نکته برای هر حاکمی که ریشه در وطن داشته باشد است مگر اینکه در نبود توان دفاعی نشان از سر سپردگی باشد که کشور تهران، کشور قم، کشور آرادان، کشور سرخه و... آنم آرزو است.
  • علی علیمحمدی NL ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    5 6
    الان زمان آن رسیده است که آقا فرمان جنگ با آمریکای جهانخوار را صادر فرمایند تا این بی وجدانها جرات نکنند به منطقه حوزه استحفاظی ما وارد شوند
  • محمـّ؁د IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    8 0
    موشک های بالستیک دور بُرد ایران باید بتونن هر نقطه از روی کره ی زمین رو هدف قرار بدن و نابود کنن، مخصوصا آمریکا رو!
  • SE ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۳
    7 0
    برد موشکهای ما باید برد و توان درهم کوبیدن دفتر کار هر تهدیدکننده ای را داشته باشد.
  • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
    2 0
    دیروز هسته ای نان داشت و امرزو موشک نان دارد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس