کد خبر 919117
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
گرانی بنزین و استدلال‌های عجیب!

قاچاق بنزین این روزها به اوج خود رسیده و بسیاری از کامیون‌داران و ماشین‌های مکانیکی و سنگین دیگر تمایلی به کار کردن ندارند و بسیاری از چاه موتورهای منطقه جنوب کرمان خوابیده و سهمیه گازوئیل آن روانه آن سوی مرزها می‌شود.

به گزارش مشرق، قاچاق بنزین این روزها به اوج خود رسیده و بسیاری از کامیون‌داران و ماشین‌های مکانیکی و سنگین دیگر تمایلی به کار کردن ندارند و بسیاری از چاه موتورهای منطقه جنوب کرمان خوابیده و سهمیه گازوئیل آن روانه آن سوی مرزها می‌شود. از همین‌رو هزینه ساعتی هر لودر در محدوده کرمان به 300 هزار تومان رسیده‌است. علت هم کاملاً واضح است، زیرا در آن محدوده بنزین هزار تومانی به قیمت 2‌هزار تومان رسیده و در لب مرز حتی به 3 هزار تومان فروش می‌رود.
مسیر استان‌های مرکزی هر روز شاهد برخورد و تصادفات انفجارگونه خودروهایی است که اصطلاحاً مشک‌های بنزین و گازوئیل را با خود تا لب مرز می‌رسانند. اگر قرار باشد با این نگاه به سهمیه‌بندی و افزایش قیمت سوخت بنگریم، آن‌گاه لزوم تغییر سریع وضعیت موجود منطقی است، اما از آنجایی که نرخ ارز نیز رو به کاهش است، بدون شک این شدت مطلوبیت برای قاچاق کاهش خواهد یافت. در آن سو و در شرایطی که کشور با مشکلات تحریم مواجه است، شاید مدیریت این موضوع با روش‌هایی همچون احیای کارت بنزین یا تخصیص سهمیه به هر ایرانی منطقی‌تر باشد تا دو نرخی‌شدن و افزایش قیمت بنزین به بهانه رانندگی بد یا کاهش قیمت بنزین برای رانندگی خوب! 
بیشتر بخوانید:

به هر روی اگر قرار است تصمیمی را عملیاتی کنیم، نیاز به استدلال‌های عجیبی که در هیچ حجره‌ای در جهان عرضه نشده، نیست. استدلال عجیب تفاوت قیمت میان روزهای تعطیل و روزهای کاری که رئیس‌جمهور محترم آن را به کل دنیا تسری داده یا حدس مطهری، نماینده مجلس مبنی بر توافق مردم با افزایش قیمت بنزین روش آماده‌سازی ذهنی مردم نیست. جان کلام این است که نباید مردم را غریبه یا خدای ناکرده احمق فرض کنیم، بلکه باید با طرح مشکل و بیان واقعیات و ارائه تصویری واقعی از فضای موجود از آن‌ها یاری بخواهیم. بد نیست یادآوری کنیم که هیچ آدم عاقلی حاضر نیست دولت با گران‌کردن سوخت دست در جیبش کند، مگر آنکه بر اساس مرام و درک شرایط همراهی کند.

منبع: جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
    1 2
    احسنت درسته
  • فقر IR ۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
    5 0
    خدا نعلتتون کنه که بی عرضه گی خودتونو بهونه میکنید برای فشار بیشتر به این مردم
  • AE ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۲
    1 0
    خوب طرحی برای کامیون دارها وماشینهای سنگین بریزید چرا میخواین سر بنزین بازی در بیارید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس