کد خبر 918986
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۰
یا کار کنید یا یارانه بی یارانه!

برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در مسیر تحقق چشم‌اندازهای اقتصادی خود با مشکل توسعه منابع انسانی بومی مواجه هستند.

به گزارش مشرق، برخی کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در مسیر تحقق چشم‌اندازهای اقتصادی خود با مشکل توسعه منابع انسانی بومی مواجه هستند. یکی از دلایل عمده این مشکل این است که بخشی از مردمان این کشورها به ویژه در امارات ترجیح می‌دهند با مبالغ زیادی که ماهانه از دولت دریافت می‌کنند، زندگی را بگذرانند و از رفتن سر کار استنکاف می‌کنند.
بیشتر بخوانید:
همین مسئله، اقتصاد این کشورها را به نیروی کار خارجی وابسته کرده است. ابوظبی ثروتمندترین امارت کشور امارات متحده، برای حل این معضل دو راهکار به بیکاران بومی خود پیشنهاد کرده است؛ یا یکی از سه فرصت شغلی پیشنهادی را بپذیرند یا احتمالا مبالغ دریافتی ماهانه آن‌ها قطع خواهد شد.
هر اماراتی بیکار ماهانه شش هزار درهم معادل هزار و 634 دلار از دولت دریافت می‌کند و همین‌ مبلغ زیاد باعث شده است خیلی از افراد از رفتن سر کار و پذیرش فرصت‌های شغلی خودداری کنند.مغیر الخییلی رئیس اداره توسعه اجتماعی ابوظبی درباره این طرح گفته است: "نمی‌خواهیم جامعه متکی به رفاه اجتماعی داشته باشیم. ما نیاز داریم خود را برای دوران پسا نفتی آماده کنیم و مشوق‌هایی به مردم می‌دهیم تا مجدانه کار کنند.
"از جمعیت دو میلیون و 900 هزار نفری ابوظبی بر اساس سرشماری سال 2016، حدود 81 درصد خارجی هستند. از 19 درصد جمعیت شهروندان اماراتی در ابوظبی 39 هزار نفر ماهانه 219 میلیون دلار از دولت حقوق بیکاری می‌گیرند. البته این مبلغ برای مجردهاست و متاهلان بیکار بیشتر می‌گیرند.حال دولت امارات می‌کوشد به هر شیوه‌ای که شده این "بیکارانِ قانع و خوشگذران" را به سمت اشتغال سوق دهد.
منبع: روزنامه خراسان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ارمانی FR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
    5 0
    اگر این اعراب زیر پاشون نفت نمیجوشید تا همین امروز هم راهزن باقی میماندند. وقتی نفت اعراب به پایان برسد دوباره راهزن خواهند شد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس