اخبارویژه

اهدای عضو امیرمحمدی، سرباز ۲۱ساله کوچصفهانی، به ۴۰ بیمار زندگی دوباره بخشید.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*****

کیهان

گرانی ۲۰۰ درصدی پس از برجام و وعده ارزانی ۲۰ درصدی با FATF

آقای روحانی در حالی که با برجام موجب گرانی ۲۰۰ درصدی شده، وعده ارزانی ۲۰‌ درصدی با FATF را می‌دهد.


روزنامه جوان در گزارشی با اشاره به سخنان در جمع مدیران وزارت راه و شهرسازی نوشت: روحانی را باید با وعده‌هایش معرفی کرد. او در انتخابات سال ۹۲ گفته بود کاری خواهیم کرد که مردم به یارانه خود نیاز نداشته باشند. او بعدها گفت با میوه‌های برجام ارزانی و برکت به کشور سرازیر می‌شود،  اما این اتفاق رخ نداد.

با برجام  هم قیمت‌ها افزایش یافت و یک سال مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶، قیمت‌ها به سختی کنترل شد تا انتخابات تمام شود. روحانی که مجددا انتخاب شد قیمت‌ها آزاد شد و یک سال جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، خود را آزاد کرد و طی یک سال گذشته بهای کالاها بین سه تا شش برابر افزایش یافت.


روحانی این وضعیت را به نبود برجام مربوط کرده و گفته است: «باید به مردم بگوییم که برجام باشد یا نباشد، چه نتایجی در پی خواهد داشت و سود و زیان آنها را برای مردم تشریح کنیم و از مردم بپرسیم که آیا زندگی گران می‌خواهند یا زندگی ارزان؟ و اگر گفتند که زندگی گران می‌خواهند، اهلا و سهلا و همه شعارها را ما قبول داریم.»


رئیس‌جمهور به‌گونه‌ای برخورد کرده است که گویی عده‌ای در ایران برجام را به آتش کشیده و دولت را مجبور به خروج از این توافق کرده‌اند. با برجام که امتیاز خاصی نصیب ایران نشد و به جای سرمایه‌گذاری، واردات کالا از اروپا و سایر کشورها به ایران افزایش یافت. هرچه نفت فروخته شد برای واردات در نظر گرفته شد و با این برنامه دولت، صنایع داخلی و تولید داخلی به نابودی کشیده شد.

وضعیت امروز اقتصاد کشور با انبوهی از گرانی‌ها محصول کم‌کاری دولت در بخش‌های مهمی است که امروز با فرافکنی و تکرار وعده‌های تکراری در حال مخفی شدن است. کدام یک از وعده‌های رئیس‌جمهور طی پنج سال گذشته درباره ارزانی و ثبات قیمت‌ها پابرجا بوده است که امروز از وعده ارزانی ۲۰ درصدی گفته می‌شود؟


رئیس‌جمهور در حالی که روند قانون پیوستن یا نپیوستن به FATF در کشور جاری است، در رویکردی پوپولیستی وعده داد اگر به FATF  بپیوندیم، ۲۰ درصد ارزانی می‌شود!  او سه سال پیش نیز همین مقدار (۲۰ درصد) وعده داده بود که اگر برجام را بپذیریم، ارزانی خواهد شد! با این حال تکرار وعده ۲۰ درصدی در شرایطی که ارزانی ۲۰ درصدی پسابرجام به گرانی حداقل ۲۰۰ درصدی منجر شده، خیلی عوام‌فریبانه است.


آیا رئیس‌جمهور می‌خواهد گرانی‌های احتمالی آینده را به فرض نپیوستن به FATF به نفع خود مدیریت کند یا می‌خواهد با این وعده اهرم فشار فراقانونی برای پیوستن به گروه ویژه اقدام مالی ایجاد کند؟!


روحانی دیروز همچنین گفت که در دولت گذشته ۴۵ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی به مسکن مهر داده شد که ۴۵ درصد تورم ایجاد کرد. این ادعا در حالی است که تورم ۴۰ تا ۴۵ درصدی حداقل تورم فعلی کشور است و دولت دوازدهم با ارتقای نقدینگی از ۴۷۰ هزار میلیارد به ۱۷۰۰ هزار میلیارد تومان، حتی یک واحد از مسکن اجتماعی را که وعده داده بود، نساخت.

حصربازی آقای مشاور پاسخ بی‌کفایتی اقتصادی نیست

مشاور رئیس‌جمهور می‌گوید تنها یک پوسته برای رفع حصر باقی مانده است.


حسام‌الدین آشنا در دانشکده فنی دانشگاه تهران گفت: شک نکنید که شرایط آقای موسوی از نظر حصر بسیار تغییر کرده است؛ حصر برداشته نشده، اما از نظر من شاید تا برداشته شدن حصر یک پوسته مانده است. آنچه باید توسط دولت و رئیس شورای عالی امنیت ملی اتفاق بیفتد، افتاده است و آنچه که مانده، تنها یک پوسته است که امیدواریم به دعای شما و به همت آنها که حاضر شدند در این زمینه هزینه دهند، این اتفاق بیفتد.


این اظهارات درحالی است که اولا طیف مدعی اعتدال با سران ورشکسته فتنه، صرفا بازی می‌کند؛ همچنان که افراطیون مدعی اصلاحات نیز با پیش کشیدن هرچند وقت یک بار نام برخی سران فتنه یا حصر آنها، سرگرم بازی مشابهی هستند. در واقع هر وقت قافیه کارآمدی و پاسخگویی دولت ائتلافی در زمینه معیشت مردم و وعده‌های اقتصادی تنگ می‌آید، موضوع حصر سران فتنه را پیش می‌کشند تا مثلا مسئله افکار عمومی را عوض کنند.


ثانیا افراطیون مدعی اصلاحات و اعتدال چند سال است که هرچند ماه یک بار، شایعه‌ای را درباره رفع حصر منتشر و سپس آن را تکذیب می‌کنند و بدین ترتیب از بی‌سوژگی و اجبار پاسخگویی درمی‌آیند.


ثالثا اگر قرار بود یاغی‌گری سران فتنه و آشوب نیابتی پا بگیرد، هرگز نوبت ریاست‌جمهوری حسن روحانی نمی‌شد تا یکی مثل حسام آشنا نام مشاور رئیس‌جمهور را یدک بکشد.


رابعا سران فتنه دروغ بزرگی به نام تقلب را پیش کشیده، نظام را به خواست دشمنان متهم به خیانت در امانت کرده و ضمن هماهنگی با گروهک‌های ضدانقلاب، علیه جمهوریت و اسلامیت و قانون اساسی اردوکشی خیابانی راه انداخته‌اند، جرم آنها فتنه‌گری، افساد فی‌الارض و محاربه است. اکنون نیز یک عذرخواهی از مردم و نظام بر گردن این مجرمان سنگینی می‌کند به ویژه اینکه خاتمی بارها در محافل خصوصی بر دروغ بودن تقلب اذعان کرده است.


اما از خیانت و جنایت سران فتنه که بگذریم، واقعیت این است که امثال مشاور روحانی، پرداختن به حصر را دستمایه در رفتن از پاسخ پرسش‌های فزاینده عمومی درباره بی‌کفایتی اقتصادی خویش و تبدیل شدن به چوپان دروغگو در انظار عمومی قرار داده‌اند.

اعتراض به وعده پوپولیستی درباره انتقال آب خزر به سمنان

وعده پوپولیستی و غیرکارشناسی روحانی در سفر به سمنان صدای اعتراض محافل حامی دولت را هم موجب شده است.


روزنامه همشهری درباره وعده انتقال آب خزر به سمنان نوشت: با این طرح، خطه سبز، قربانی سمنان می‌شود و بحران‌های محیط زیستی را شدت می‌بخشد.


پرونده انتقال آب خزر به سمنان که تصور می‌شد با تصمیم نمایندگان مجلس در دی ماه ۹۵ مبنی بر حذف این طرح، برای همیشه بسته شده است، هفته گذشته با سفر رئیس‌جمهور به سمنان دوباره صدرنشین اخبار محافل محیط‌زیستی شد. رئیس‌جمهور در سفر به سمنان در حالی از اجرای طرح انتقال آب خزر به سمنان خبر داده است که طی سال‌های گذشته، کارشناسان همواره نسبت به پیامدهای فاجعه‌بار طرح‌های انتقال آب هشدار داده‌اند. آنها می‌گویند با به پایان رسیدن دوره سدسازی، همان تفکر سازه‌ای که سدسازی را تنها راه حل برای مقابله با کم‌آبی می‌دانست اکنون گزینه انتقال آب از حوضه‌ای به حوضه دیگر را جایگزین سدسازی کرده که به مراتب خطرناک‌تر از سدسازی است.


کارشناسان می‌گویند اگر امروز گردوغبار مهمان گاه و بی‌گاه ۲۳ استان کشور است و هر از گاهی آسمان پایتخت را فرا می‌گیرد ناشی از تصمیماتی است که طی چند دهه پیش اتخاذ شده و اکنون باید شهروندانی که کمترین نقشی در این تصمیم‌گیری‌ها و تصمیم‌سازی‌ها نداشته‌اند تاوان آن را پس بدهند.


حسین آخانی استاد گیاه‌شناسی دانشگاه تهران در واکنش به طرح انتقال آب خزر، به همشهری گفت: مهم‌ترین مشکلی که انتقال آب خزر ایجاد می‌کند تغییرات وسیع در اکوسیستم‌های منطقه است. این تغییرات وسیع در شرایطی که محیط زیست کشور با انواع معضلات محیط‌زیستی نظیر گردوغبار، فرسایش خاک، فرونشست و نابودی زیست بوم‌های آبی مواجه است علاوه بر تخریب‌های گسترده باعث تشدید معضلات موجود می‌شود. در واقع هیچ کشوری با اجرای پروژه‌هایی از این دست به مشکلات خود اضافه نمی‌کند.


یادآور می‌شود برخی نمایندگان استان‌های مازندران و گیلان با پیشنهاد انتقال آب خزر به سمنان مخالفت کرده‌اند. برخی حامیان انتخاباتی دولت در استان‌های شمالی نیز ضمن انتشار نامه‌هایی از روحانی خواسته‌اند زندگی ۱۰ میلیون نفر در ۳ استان همجوار خزر را قربانی انتقال آب خزر به استان زادگاه خود نکند.

وزیر نفت قرار است چقدر آزمون و خطا کند؟

حذف و احیای یک پروژه مدیریتی این سوال را مطرح می‌کند که کشور تا به کی باید هزینه زیان آزمایش و خطای برخی از مدیران را بپردازد.


به گزارش جهان‌نیوز، برخی از سیاست‌های دوگانه و متناقض علاوه‌بر اینکه موجب ایجاد مشکلاتی برای مردم می‌شود تبعات و معضلات بلندمدتی هم ایجاد می‌کند. یکی از این موارد همین تفکرات مدیریتی غلط را در حوزه مسکن خصوصا پروژه انبوه‌سازی «مسکن مهر» دیدیم. امروز مسکن با رکود تورمی مضاعفی روبروست که خریداران را واداشته که منتظر و مترصد پایین آمدن قیمت مسکن باشند.


رکود مسکن به سبب اینکه این حوزه یکی از حوزه‌های اقتصادساز است می‌تواند موتور محرک اقتصاد باشد مشکلات مضاعفی در کشور بوجود آورده است. البته دولت با تغییری که در صدر وزارت راه و شهرسازی ایجاد کرد و «عباس آخوندی» از این وزارتخانه رفت، این تفکرات را اصلاح کرد. «محمد اسلامی» وزیر جدید راه و شهرسازی هم از متقاضیان مسکن مهر که در این چند سال به دلیل همین تفکرات اشتباه آسیب دیده بودند، عذرخواهی کرد اما واقعیت این است که هنوز مشکلات در این عرصه وجود دارد.


از سوی دیگر موضوع «احیای کارت سوخت» از سوی وزارت نفت مطرح شده است. کارت سوختی که به گفته کارشناسان ازجمله کارهای خوب دولت دهم بود و سدی دربرابر قاچاق و مصرف مضاعف بنزین. اما دولت یازدهم با روی کار آمدن «بیژن نامدارزنگنه» در وزارت نفت اعتقادی به آن نداشت و این موضوع در اوایل دولت اول روحانی ملغی شد.


زنگنه قبلا در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا اعلام کرد که «کاری که هیچ‌کس در دنیا انجام نمی‌دهد و تنها ما انجام می‌دهیم را باید به آن شک کنیم و برعکس کاری که در همه جای دنیا انجام می‌شود را اگر انجام ندادیم نیز باید به آن شک کنیم.»


اما حالا مطرح می‌شود که به علت اینکه قاچاق سوخت به همین سبب افزایش یافته، دولت اقدام به احیای کارت سوخت می‌کند. جالب اینجاست که پیشتر نیز موضوع قاچاق سوخت در کشور وجود داشت اما دولت کارت سوخت را کنار گذاشت.


در این خصوص موضوعی که بسیار حائز توجه است، اشتباهات مداوم مدیریتی خصوصا در وزارت نفت دوره زنگنه است. در همین رابطه می‌توان به قرارداد وزارت نفت با شرکت توتال اشاره کرد. در همان زمان نیز بسیاری از کارشناسان با توجه به سابقه منفی این شرکت فرانسوی به وزارت نفت هشدارهای لازم را دادند که قرارداد با شرکتی که بدقول و بی‌تعهد است، به نفع کشورمان نیست.

اما باز هم وزارت نفت بر این موضوع اصرار ورزید. با این وجود هشدار منتقدان به واقعیت تبدیل شد. این اشتباه را وزارت نفت زنگنه انجام داد تا کلکسیون اشتباهات مدیریتی زنگنه تکمیل شود. اشتباهی که درکنار مخالفت با تولید بنزین داخلی، قرارداد کرسنت و ... در این کلکسیون قرار  گرفت.


آنچه باید بر تحلیل جهان‌نیوز اضافه کرد، ژست و جنجال برخی دولتمردان درباره مبارزه با قاچاق و پولشویی است. درحالی‌که رانت روزانه قاچاق سوخت بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان برآورد می‌شود، باید پرسید فرصت این قاچاق بزرگ و پولشویی پس از آن را چه کسانی فراهم کرده‌اند؟

افزایش چندباره قیمت خودرو همزمان با مواضع ضد و نقیض دولت

یک روزنامه اصلاح‌طلب از دولت خواست به بازی با قیمت خودرو پایان دهد. در حالی که از قول رئیس‌جمهور ادعا شده بود اجازه افزایش قیمت خودرو را نخواهد داد، خودروسازان دولتی برای چندمین بار قیمت‌ها را افزایش داده‌اند!


روزنامه جهان صنعت در این زمینه نوشت: اجرای افزایش قیمت خودرو در طول چند هفته اخیر بسیار داغ شده و نقل قول‌های متعددی در مورد سرنوشت قیمت‌ها در بازار مطرح می‌شود. این شرایط خودروسازان که مدعی اصلی افزایش قیمت‌ها هستند مدام با ادله خاص خودشان بر طبل گرانی خود می‌کوبند.


چندی پیش خبری مبنی بر مخالفت رئیس‌جمهور با افزایش قیمت خودرو به نقل از رمضانعلی سبحانی‌فر عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی منتشر شد. به گفته سبحانی‌فر، تولید خودرو از ابتدای امسال با نوسانات نرخ ارز و تحریم‌ها کاهش شدیدی پیدا کرد. این کار موجب کاهش عرضه شد در حالی که تقاضا تغییری نکرد که موجب قیمت‌های نجومی در صنعت خودرو شد و بنا بر اعلام مسئولان وزارت صنعت، رئیس‌جمهور با افزایش قیمت خودرو مخالف است و سازمان حمایت و وزارت صمت و ستاد تنظیم بازار باید تکلیف قیمت خودرو را مشخص کنند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس همچنین به فارس گفت که به لحاظ شرایط خاص کشور وظایف شورای رقابت به ستاد تنظیم واگذار شد لذا باید وزارت صمت ورود و تعیین تکلیف کند. رئیس‌جمهور به گفته مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت تأکید دارد که قیمت‌ها تغییر نکند بنابراین با ثابت ماندن قیمت‌ها و شرایطی که برای خودروسازان حاکم شده، کاهش تولید قیمت حاشیه‌ای را به صورت نجومی افزایش داده این در حالی است که قیمت کارخانه تغییری نداشته است.


این در حالی است که در مغایرت با اظهارات سبحانی‌فر، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در حال کارشناسی موضوع است، گفت: رئیس‌جمهور با افزایش قیمت خودرو مخالفتی نداشته است. رضا رحمانی در پاسخ به این سؤال که آیا رئیس‌جمهور با افزایش قیمت خودرو مخالفت کرده است، به فارس گفت: خیر، این حرف را چه کسی زده است؟ وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: رئیس‌جمهور با افزایش قیمت خودرو مخالفت نکرده است.

ایران

ضرورت آموزش جنسی در مدارس

خبر اول اینکه، ابراهیم فیاض، پژوهشگر حوزه‌های جامعه‌شناسی و دانشیار دانشگاه تهران معتقد است باید آموزش جنسی در مدارس وجود داشته باشد.

فیاض در بخشی از گفت‌وگوی خود با عصر ایران درباره نظام آموزش و پرورش در کشور گفت: بسته به سن دانش‌آموز باید مهارت‌های مناسب را به او آموخت. مثلاً دانش‌آموزی که در سن بلوغ است، باید بحران جنسی و بحران بلوغ را بشناسد. دانش‌آموز دوره ابتدایی باید تن خودش را بشناسد و فرق بین دختر و پسر را بفهمد. وی افزود: من بشدت به ضرورت آموزش جنسی اعتقاد دارم.

الان در بحران مربوط به تجاوز جنسی، مهم‌ترین مشکل ما این است که دانش‌آموز کم سن و سال نمی‌داند تجاوز دقیقاً چیست. به همین دلیل شاهد تجاوز معلم به دانش‌آموز یا تجاوز دانش‌آموزان بزرگ‌تر به دانش‌آموزان کوچک‌تر هستیم. منظورم از تجاوز، هر گونه تعرض جنسی است.

اگر کودکان ما در مدارس از آموزش جنسی بهره‌مند باشند، کاهش چشمگیری در تعداد تجاوزها رخ می‌دهد. کودک باید بدن خودش و مرزهای رفتار دیگران با بدن خودش را بشناسد. همچنین باید بداند که بین دختر و پسر چه تفاوت‌هایی وجود دارد. این باعث می‌شود کودک در درون خودش احساس تنهایی نکند و راه شکوفایی‌اش باز شود.

چند فعال کارگری آزاد شدند

خبر دیگر اینکه ، فعالان کارگری که دوشنبه شب  بازداشت شده بودند، همگی آزاد شدند. به گزارش ایلنا، رضا شهابی و حسن سعیدی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد و سه فعال کارگری که دوشنبه شب بازداشت شده بودند، دیروز همگی آزاد شدند.

تشکیل پرونده جدید برای کارگر نیشکر هفت تپه

دست آخر اینکه، وکیل مدافع اسماعیل بخشی یکی از کارگران شرکت نیشکر هفت تپه که در بازداشت به سر می‌برد، از تشکیل پرونده جدید برای موکلش در شعبه ۱۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اهواز خبر داد.

فرزانه زیلابی در گفت‌وگو با ایرنا درباره آخرین وضعیت پرونده این کارگر کارخانه نیشکر هفت تپه اظهار داشت: علاوه بر دو اتهام مطرح شده در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش با عناوین اتهامی «اخلال در نظم عمومی» و «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی»، پرونده‌ای با اتهام «مشارکت در تشکیل گروه با هدف برهم زدن امنیت» برای موکلم در شعبه ۱۲ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اهواز تشکیل شده است.

وی همچنین در پاسخ به سؤال دیگری درخصوص آخرین وضعیت پرونده علی نجاتی، عضو سندیکای شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه که اخیراً بازداشت شده است، توضیح داد: با وجود آنکه در خبرها آمده بود که موکلم به منظور اجرای محکومیت قبلی جلب شده اما در پیگیری‌های بعدی معلوم و مشخص شد که تاکنون برای موکلم دو پرونده با عناوین اتهامی متعدد در حال رسیدگی است.

زیلابی افزود: پرونده نخست نجاتی با اتهام «اخلال در نظم عمومی از طریق هدایت جریان تجمعات و اعتصابات شرکت نیشکر هفت تپه» در شعبه سوم دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اندیمشک مطرح است و پرونده دوم نیز با اتهام «امنیتی» در شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شوش مطرح و در حال رسیدگی است.

خراسان
 

کشف تعرفه دولتی که ۱۶ سال است گران نشده!

یک مقام مسئول با ارسال نامه ای به مدیران دولتی، با اعلام این که جدول تعرفه خدمات آموزشی خاص و خدمات فنی، موضوع ماده ۳ آیین ‌نامه اجرایی ماده ۶۱ قانون وصول برخی درآمدهای دولت، از زمان ابلاغ مصوبه یک آبان سال ۱۳۸۱ هیئت وزیران وقت، تغییر نکرده و تعرفه های مذکور حدود ۱۶ سال است که ثابت مانده، خواستار به روز رسانی هزینه های مذکور و اختصاص مبالغ اضافی به امور پژوهشی و تحقیقاتی شده است.

تذکر یارانه ای یک مسئول به زنگنه

یک مسئول مهم دولتی با ارسال ابلاغیه ای در روزهای اخیر خطاب به وزیر نفت، با تشریح مصوبات جدید دولتی درباره طرح های توسعه ای نفت و گاز در کشور به ویژه در بخش خط هفتم سراسری، به زنگنه متذکر شده است ایفای تعهدات مذکور نباید منجر به کاهش منابع هدفمندی یارانه ها که کلیات آن در قانون مذکور ذکر شده و در بودجه های سنواتی اعلام می شود، بشود.

آرمان

آزادی فعالان کارگری

شنیده شد که فعالان کارگری که دوشنبه‌شب بازداشت شده بودند، همگی آزاد شدند.

رضا شهابی و حسن سعیدی از اعضای سندیکای کارگران شرکت واحد و سه فعال کارگری که دوشنبه‌شب بازداشت شده بودند، همگی آزاد شدند. از قرار معلوم، بازداشتی‌ها در زندان اوین بوده‌اند.

تجمع جمعی از کارگران مقابل مجلس

شنیده شد که صبح دیروز جمعی از کارگران مقابل مجلس تجمع کردند. این کارگران خواستار رسیدگی به مطالبات کارگران در واحدهایی مثل فولاد اهواز و هفت تپه هستند.

آنها از نمایندگان مجلس خواستند که به موضوع مشکلات کارگران در این دو کارخانه ورود کنند. این کارگران که پلاکاردهایی در اعتراض به شرایط کاری خود در دست داشتند، خواستار آزادی کارگران بازداشتی شدند.

نجفی؛‌ رئیس کمیسیون اقتصادی هلال‌احمر

شنیده شد که محمدعلی نجفی طی حکمی از سوی علی‌اصغر پیوندی به عنوان مشاور رئیس جمعیت هلال‌احمر و رئیس کمیسیون اقتصادی این نهاد منصوب شد. در متن حکم نجفی آمده است: نظر به تعهد و سوابق ارزنده جنابعالی به موجب این ابلاغ به عنوان مشاور اینجانب و رئیس کمیسیون اقتصادی، منصوب می‌شوید.

شایسته است با تشکیل جلسات مستمر و با استفاده از ظرفیت‌های سایر اعضای کمیسیون، جمعیت هلال‌احمر را در رسیدن به اهداف والای بشردوستانه و خدمت‌رسانی به مردم یاری کنید.

تجمع جمعی از مهمانداران مقابل وزارت راه

شنیده شد که صبح دیروز تعدادی از مهمانداران شرکت هواپیمایی ایران‌ایر نسبت به شرایط شغلی و کاری خود دست به تجمع مقابل ساختمان دادمان وزارت راه و شهرسازی زدند. طبق گفته یکی از مهمانداران، حتی مشکلات ابتدایی آنها به‌رغم اینکه چند سال است که مطرح شده، نادیده گرفته می‌شود.

چندین‌بار این مشکلات به فرزانه شرفبافی، مدیرعامل این شرکت انتقال داده شده است اما اقدامی در جهت حل مشکلات انجام نشده است. گفته می‌شود تعدادی از مهمانداران معترض برای گفت‌وگو به حراست وزارت راه و شهرسازی دعوت شدند.

اهدای عضو یک سرباز به ۴۰ بیمار

شنیده شد که اهدای عضو امیرمحمدی، سرباز ۲۱ساله کوچصفهانی، به ۴۰ بیمار زندگی دوباره بخشید. معاون بهداری نیروی انتظامی استان گیلان گفت: اعضای امیرمحمدی جوان ۲۱ساله اهل کوچصفهان در بیمارستان رازی رشت به نیازمندان پیوند اهدا شد.

سرهنگ محمد صراط‌فشخام افزود: کبد این سرباز گیلانی که فقط چهار ماه از خدمت مقدس سربازی‌اش مانده بود، برای پیوند به بیمارستان نمازی شیراز منتقل شد و دو کلیه، دریچه‌های قلب و نسوج وی هم در بیمارستان‌های گیلان به بیماران نیازمند پیوند زده می‌شود. وی گفت:: سرباز کوچصفهانی ۱۸آذر در تصادف رانندگی مرگ مغزی شد.

کی تلگرام رو فیلتر کرد؟

شنیده شد که دبیر شورای اطلاع‌رسانی دولت در پاسخ به اظهارات عزت‌ا... ضرغامی در کنایه‌ای نوشت: شنیده‌اید بی‌حافظه‌ایم اما نه اینقدر! راستی؛ فیسبوک و توئیتر را کی فیلتر کرد، الان چه کسانی دنبال فیلتر اینستاگرام‌اند؟ علیرضا معزی در پاسخ به اظهارات ضرغامی که گفته بود تلگرام به دستور روحانی فیلتر شد، در توئیتر خود نوشت: «برادر بزرگوار آقای ضرغامی جهت یادآوری عرض می‌کنم تلگرام نه با رأی دولت و روحانی که با حکم قضائی فیلتر شد ولی دوستان شما ریشخند کردند: دولت تلگرام! شنیده‌اید بی‌حافظه‌ایم اما نه اینقدر! راستی؛ فیسبوک و توئیتر را کی فیلتر کرد، الان چه کسانی دنبال فیلتر اینستاگرام‌اند؟»

سرقت کاپشن عادل فردوسی‌پور!

شنیده شد که تیم فوتبال شبکه سه که در واقع تیم برنامه۹۰ بود، توانست قهرمان جام رسانه‌ها شود. آنها در بازی فینال که داوری آن بر عهده علیرضا فغانی بود، قهرمان شدند.

اما نودی‌ها هم مثل سپاهانی‌ها به داور رده‌بندی جام‌جهانی اعتراض داشتند. به‌رغم همه حاشیه‌های این جام، عادل و تیمش قهرمان شدند و عصر دوشنبه برای گرفتن کاپ قهرمانی‌شان رفتند؛ مراسمی که برای مجری باسابقه تلویزیون خوش‌یمن نبود چرا که کاپشن تقریبا گرانقیمت او، که آن را روی یک صندلی قرار داده بود، پس از بازگشتن از روی سن برای گرفتن جایزه، گم شد و هرچه هم گشت، پیدا نشد. این را مسئولان برگزاری مسابقات گفته‌اند، البته اگر بعدا خلافش ثابت نشود!

۲۵۰۰ سپرده‌گذار مانده‌اند

شنیده شد که نایب رئیس اول مجلس گفت: در حال حاضر اموال و دارایی‌های سپرده‌گذاران در حال شناسایی و فروش است.

مسعود پزشکیان اظهار داشت: بدهی سپرده‌گذاران تا مبلغ یک میلیارد تومان قرار شده به زودی پرداخت و تکمیل شود. وی افزود: ما بقی بدهی سپرده‌گذاران هم پس از شناسایی اموال موسسات مالی صورت می‌گیرد.

وی اظهارکرد: در حال حاضر اموال و دارایی‌های سپرده‌گذاران در حال شناسایی و فروش است و پس از آن سپرده سپرده گذارانی که بالای یک میلیارد تومان سرمایه در موسسات مالی و اعتباری داشتند پرداخت خواهد شد.

پزشکیان همچنین یادآور شد: در حال حاضر بدهی دوهزار و پانصد نفر از سپرده‌گذاران موسسات مالی و اعتباری باقی مانده است که به زودی برای این افراد هم تعیین تکلیف خواهد شد.

انسداد کانال‌های تلگرامی «ملکه ایران»

شنیده شد که ادمین کانال‌های سریالی «ملکه ایران» که تصاویر غیراخلاقی در شبکه اجتماعی تلگرام منتشر می‌کرد، در سمنان دستگیر و این کانال‌ها بسته شد.

رئیس پلیس فتا استان سمنان گفت: تیم رصد و پایش پلیس فتا، کانال تلگرامی را که به صورت سریالی اقدام به انتشار تصاویر غیراخلاقی در فضای مجازی می‌کردند، شناسایی کرد.

سرهنگ حسین صادقی افزود: با اقدام‌های فنی و کارشناسی ضمن بهره ‌گیری از تجهیزات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری، متهم شناسایی و دستگیر شد.

به گفته وی، متهم ۳۱ساله، مجرد، در زمان حضور در پلیس فتا منکر هرگونه ارتباط با این پرونده شد ولی با مشاهده مستندات به بزه خود اعتراف کرد. وی گفت: متهم پرونده، هدف از ایجاد این کانال را منفعت مالی و افزایش اعضا برای تبلیغات عنوان کرد.

موافقت دادگاه با آزادی وکیل بازداشتی

شنیده شد که وکیل‌مدافع آرش کیخسروی گفت: قاضی صلواتی با آزادی موکلم به قید وثیقه ۳۰۰میلیونی موافقت کرده است. ابوذر نصراللهی در این‌باره اظهار کرد: قاضی صلواتی با آزادی آرش کیخسروی به قید وثیقه ۳۰۰میلیونی و کفالت ۱۰۰میلیونی موافقت کرده است.

نصراللهی روز دوشنبه، از محکومیت آرش کیخسروی و قاسم شعله‌سعدی، وکلای بازداشت‌شده در مردادماه۹۷، به شش سال حبس خبر داد و گفت: موکلم به اتهام اجتماع و تبانی به پنج سال و نیز به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام به یک سال حبس محکوم شده است که البته یکی از این دو حکم اعمال می‌شود.

آرش کیخسروی و قاسم شعله‌سعدی، دو وکیل دادگستری، ۲۷مردادماه در پی حضور مقابل مجلس شورای اسلامی به اتهام اجتماع و تبانی برای ارتکاب جرم علیه امنیت ملی بازداشت شدند و جلسه محاکمه آنها یکشنبه ۱۱آذرماه در شعبه۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۰:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
    9 0
    زنگنه بخاطر سیاستها و عملکرد بشدت شکست خورده اش که بعضا بوی خیانت می دهند باید برکنار و محاکمه شود اما فقط یک تذکر از یک مقام دولتی گرفته؟؟؟
  • علی IR ۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۱
    2 0
    اقای روحانی اگر مردم برایتان مهم است با افزایش قیمت خودرو مخالفت کنید
  • حسن IR ۱۵:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۶
    0 0
    واقعا کسی نیست جلوی گرانفروشی خودروسازان را بگیرد وای برما بااین مسولین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس