کد خبر 918766
تاریخ انتشار: ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۸
علی ثمری

قهرمان پرتاب وزنه آسیا می‌گوید برای حفظ مربی‌ام وجمع کردن هزینه‌ها مجبور به گرفتن وام شده‌ام.

به گزارش مشرق، دوران حرفه‌ای ورزشی روزهای خوب و بد زیادی دارد و ورزشکاری که در این سطح قرار می‌گیرد موفقیت و ناکامی‌های زیادی را پشت سر می‌گذارد.

روزی که مدال می‌گیرد افراد زیادی به خصوص روسای فدراسیون‌ها سینه سپر می‌کنند و خودشان را در موفقیت او سهیم می‌کنند و حتی بیشترین سهم را برای خود قائل می‌شوند؛ دقیقا همان اتفاقی که این روزها برای یک دو نفر از قهرمانان دوومیدانی رخ داده است.

بیشتر بخوانید:

ثمری در پرتاب وزنه هفتم شد

علی ثمری که سال دو مدال طلای آسیایی را برای دوومیدانی ایران را به ارمغان آورد تا فدراسیون دوومیدانی باد در غبغبه‌اش بیندازد و سینه را مقابل مسئولان ورزش کشور سپر کند، این روزها مورد بی مهری و بی توجهی همین فرد و فدراسیون مبتوعش قرار گرفته است.

پرتاب وزنه ایران سال گذشته در آسیا (فضای باز و داخل سالن) با تلاش ثمری توانست صاحب مدال طلا شود و خیلی‌ها امیدوار بودند او در بازی‌های آسیایی هم صاحب مدال شود، اما یک تصمیم اشتباه از سوی فدراسیون و اعزام به اردوی اروپایی رویای مدال در جاکارتا را ناتمام گذاشت و از همان زمان ثمری مورد غصب فدراسیون قرار گرفت، به طوری که به اردوی جدید تیم ملی هم دعوت نشده است.

ثمری در این باره می‌گوید: «در حالی که فقط 25 سالم است، فدراسیون طوری برخورد می‌کند که انگار دوران حرفه‌ای من تمام شده است. خیلی زود فراموش کردند که همین سال گذشته دو مدال طلای آسیایی گرفتم. زمانی که مدال طلا گرفتم بیشترین پز را اینها مقابل وزیر دادند و حالا کاملا همه چیز را فراموش کرده‌اند.»

حقوق ورزشکاران پس از حضور کیهانی در فدراسیون قطع شد و وقتی هم در اردو نباشند، خبری از حقوق نیست و باید چشم‌شان به 10، 15 میلیون باشگاه‌ها باشد، آن هم اگر بدهند!

این روزها کار به جایی رسیده که ثمری می‌گوید برای فراهم کردن هزینه‌ها و پول مربی مجبور به گرفتن وام شده‌ و به هر طریقی شده می‌خواهد او را نگه دارد.

قهرمان پرتاب وزنه آسیا با اشاره به اتفاقات قبل از بازی‌های آسیایی می‌گوید: من داشتم کار خودم را می‌کردم و امید زیادی به موفقیت در جاکارتا داشتم، اما فدراسیون اصرار داشت که به اردوی اروپایی بروم و با یک مربی لهستانی کار کنم. همین موضوع تمام برنامه‌ها را به هم ریخت و تمریناتی که او داد باعث شد دستم آسیب ببیند. ورزشکار در دوران حرفه‌ای خود روزهای خوب و بد زیادی دارد. همان طور که وقتی قهرمان شدم، دوستان به آسمان رسیدند، بعد از بازی‌های آسیایی هم انتظار داشتم که حمایت کنند، نه اینکه بگویند ثمری به تنبیه نیاز دارد!

احسان حدادی، رکورددار بازی های آسیایی اختلافاتش با فدراسیون باعث شده روزهای خوبی را نداشته باشد و باید دید در آستانه مسابقات قهرمانی آسیا و جهان وضعیت دوومیدانی کشور با شرایطی که وجود دارد چگونه خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس