کد خبر 918312
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵
ادامه سرقت آثار باستانی سوریه به دست عناصر آمریکایی، فرانسوی و شبه‌نظامیان کُرد

رئیس اداره کل موزه‌ها و آثار باستانی سوریه گفت که نیروهای آمریکایی و فرانسوی و شبه‌نظامیان کُرد اقدام به حفاری و سرقت در مناطق مختلف منبج کرده‌اند.

به گزارش مشرق، گروه‌های تروریستی و حامیانشان از زمان آغاز جنگ تروریستی علیه سوریه دست به سرقت آثار باستانی این کشور و فروش آن زده‌اند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) اعلام کرد که در جدیدترین گزارش مدیریت کل آثار باستانی و موزه‌های سوریه آمده که حفاری غیر قانونی برای کشف آثار باستانی سوریه در مناطق «منبج، عفرین، رقه و ادلب» افزایش یافته است.

ببینید:

«محمود حمود» رئیس اداره کل موزه‌ها و آثار باستانی سوریه به سانا گفت که «نیروهای اشغالگر آمریکایی و فرانسوی و شبه‌نظامیان "قسد" (نیروهای دموکراتیک سوریه) که تحت حمایت آمریکا قرار دارند، دست به حفاری و سرقت در ارتفاعات "ام السرج" زده‌اند».

حمود با بیان اینکه ام السرج سرشار از آثار باستانی است، تأکید کرد که طرفهای مذکور به صورت علنی در بازار اصلی و قدیمی «منبج» دست به عملیات حفاری و سرقت آثار باستانی زده‌اند.

وی با بیان این مطلب افزود، عملیات حفاری و سرقت در گورستانهای باستانی واقع در شرق شهر منبج و به ویژه در منطقه صنعتی آن و مرکز کنیسه سریانی صورت می‌گیرد.

این مسئول سوری با اشاره به تخریب بخشی از این کنیسه، اظهار داشت که مناطق باستانی دیگری در این منطقه توسط بولدزر در معرض تخریب کامل قرار دارد.

حمود این جنایات را «نقض آشکال حاکمیت ملی سوریه و همه قوانین بین‌المللی» دانست و هدف از آن را از بین بردن «میراث فرهنگی سوریه و چپاول آن و ضربه زدن به هویت» این کشور عنوان کرد.

وی با اشاره به تماسهای مدیریت کل آثار باستانی و موزه‌های سوریه با نهادهای بین‌المللی برای محکوم کردن این تجاوزات، تأکید کرد که همه امید مردم سوریه این است که ارتش این کشور امنیت را به این مناطق بازگرداند؛ چرا که ارتش سوریه تنها طرفی است می‌تواند از آقار باستانی این کشور دفاع کند.

حمود اواخر مهر ماه گذشته با بیان اینکه آثار باستانی سوریه در عفرین با نظارت ارتش ترکیه تخریب می‌شود، گفته بود که آثار باستانی واقع در مناطق تحت تسلط نیروهای دموکراتیک سوریه در  منبج و در شهر رقه در معرض تخریب قرار دارد.

وی درباره سرقت آثار باستانی سوریه توسط نیروهای دموکراتیک در منبح و فروش با بیان اینکه اطلاعاتی درباره تخریب آثار باستانی به دست آنان رسیده خاطر نشان کرد که افرادی از گوشه و کنار خارج از سوریه به ویژه آمریکا و فرانسه برای حفاری به کار گرفته شده‌اند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    9 18
    تو ایران که خبری از جنگ نیست کلی حفاری های غیر قانونی انجام میشه دیگه سوریه که جای خود داره .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس