کد خبر 918304
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۷
آخرین تمرین تیم ملی فوتبال پیش از دیدار دوستانه با ونزوئلا

پاداش صعود تیم ملی فوتبال ایران به دو جام جهانی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ چه شده است؟ این سؤالی است که خزانه‌دار فدراسیون فوتبال به آن پاسخ می‌دهد.

به گزارش مشرق، 26 روز دیگر تا آغاز رقابت‌های جام ملت‌های آسیا باقی مانده و تیم ملی فوتبال کشورمان باید خودش را آماده این رقابت‌ها کند. آخرین اردوی شاگردان کارلوس کی‌روش در دوحه قطر برگزار می‌شود. سه دیدار دوستانه مقابل فلسطین، لبنان و قطر هماهنگ شده تا ملی‌پوشان با این بازی‌های دوستانه خود را آماده رقابت برای قهرمانی در آسیا کنند. تیم ملی فوتبال در ماه‌های اخیر منتهی به جام ملت‌ها شاید به خوبی حمایت نشد و این مسئله اعتراض ملی‌پوشان را هم به دنبال داشت. حتی کارلوس کی‌روش به عنوان سرمربی تیم ملی اشاره‌ای به این موضوع داشت که حمایت‌ها از تیم ملی صفر بوده است.

نکته‌ای که در این بین کمتر به آن پرداخته شده، صحبت‌های مسعود شجاعی، کاپیتان تیم ملی است. شجاعی در مصاحبه‌ای که در اردوی اخیر تیم ملی انجام داد، به شدت به نحوه حمایت از تیم ملی اعتراض داشت. او اعلام کرد تیم ملی فوتبال دو صعود پیاپی به جام جهانی داشته و 20 میلیون دلار پاداش نصیبش شده است. البته که شجاعی مبلغ پاداش صعود به جام جهانی را به اشتباه اعلام کرده، چرا که تیم ملی بابت هر صعود 8 میلیون دلار (برزیل) و 8 میلیون دلار (روسیه) پاداش گرفته که در مجموع 16 میلیون پاداش نصیب فدراسیون فوتبال شده است. با این حال سؤال اصلی این است پاداش‌های تیم ملی در کجا هزینه شده است؟

سؤال بی‌پاسخ مسعود شجاعی، کاپیتان تیم ملی درباره پاداش‌های تیم ملی، می‌تواند سؤال قابل تأملی باشد. اینکه 20 میلیون دلار (عدد اعلام شده از سوی شجاعی) یا همان 16 میلیون دلار پاداش تیم ملی چه شده است؟ این پول چرا آنطور که باید هزینه تیم ملی فوتبال نشده است؟ آیا می‌توان صحبت‌های کاپیتان تیم ملی را نادیده گرفت و آنها را غیر واقعی دانست؟ مشخصاً اگر این پول‌ها صرف تیم ملی می‌شد، ملی‌پوشان هم در آستانه جام ملت‌ها حس بهتری داشتند و با آمادگی بهتری نیز راهی جام ملت‌ها می‌شدند. با این حال این امید وجود دارد، در فرصت باقیمانده تیم ملی بتواند با شرایط بهتری راهی جام ملت‌های آسیا شود و برای مردم ایران قهرمانی هم کسب کند، این سؤال همچنان پابرجاست که پاداش‌های تیم ملی   چه شده است؟

بیشتر بخوانید:

دیدار مسوولان فدراسیون کلمبیا با کی‌روش

برای پاسخ به این سؤال سراغ علی سلیمانی، خزانه‌دار فدراسیون فوتبال رفتیم. سلیمانی درباره اینکه پاداش‌های دو دوره جام جهانی چه شده و کجا هزینه شده است، گفت: اول از همه بگویم که ما همه پاداش‌های بازیکنان و کادرفنی تیم ملی بزرگسالان را پرداخت کرده‌ایم. هیچ بدهی پاداشی به اعضای تیم ملی بزرگسالان نداریم و حتی پاداش‌های بعد از جام جهانی نیز پرداخت شده که شامل بازیکنان و کادرفنی می‌شود. فقط پاداش تیم ملی بزرگسالان تسویه شده و سایر تیم‌های ما هنوز به صورت کامل پاداش‌های خود را دریافت نکرده‌اند که تا یک ماه آینده این پاداش‌ها نیز تسویه می‌شود.

وی ادامه داد: درباره پاداش‌های جام جهانی برزیل و روسیه باید بگویم که پیش از اینکه آقای تاج در فدراسیون فوتبال مسئولیت ریاست را به عهده بگیرد و من در سمت خزانه‌داری حضور پیدا کنم، پاداش برزیل به صورت کامل از سوی فدراسیون گرفته و هزینه شده است. در خصوص پاداش 8 میلیون دلاری جام جهانی 2018 روسیه هم باید بگویم یک مقدار از این پاداش صرف تیم ملی در جام جهانی شد که این مبلغ حدود 2.5 میلیون دلار بود. هزینه‌هایی از جمله کمپ تیم ملی، سفرهای بین شهری ما در روسیه، ماشین‌هایی که در اختیار تیم ملی قرار گرفت، تیم حراستی و... که همه از سمت فیفا هزینه و از محل پاداش‌های ما کسر شد.

خزانه‌دار فدراسیون فوتبال در تشریح سرنوشت پاداش 8 میلیون دلاری صعود تیم ملی به جام جهانی یادآور شد: 1.5 میلیون فرانک که حدوداً به همان میزان هزینه‌های جام جهانی بود، بابت جرایم مسابقات مختلف به فیفا پرداخت کردیم یا از حساب ما کسر شد. جرایمی از جمله بازی ایران - قطر، برگزاری مراسم شب عاشورا در بازی ایران - کره‌جنوبی یا رفتار تماشاگران در بازی‌های مختلف که باعث شده بود جرایم سنگینی برای ما در نظر بگیرند.

سلیمانی با بیان اینکه دستمزد کادرفنی تیم ملی نیز از محل پاداش تیم ملی پرداخت شده است، به تسنیم گفت: با توجه به اینکه دچار تحریم هستیم، با هماهنگی صورت گرفته با فیفا دستمزد کادرفنی که رقم بسیار بالایی هم بود، از محل پاداش صعود تیم ملی به جام جهانی پرداخت شد.

وی یادآور شد: حدود دو میلیون دلار قرار است از فیفا دریافت کنیم که یک مقدار از این مبلغ صرف اردوهای قبلی تیم ملی شده و یک مقدار هم بابت بدهی‌هایی که به آژانس‌ها، هتل‌ها و... داشتیم هزینه خواهد شد.

خزانه‌دار فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سؤال که آیا هزینه رسیدگی به پرونده ایران - عربستان در CAS هم از محل پاداش‌های تیم ملی پرداخت شده است، اظهار داشت: بله، اما هزینه زیادی نبوده است. ایران، عربستان و AFC باید بابت دادنامه این پرونده مبلغی را پرداخت می‌کردند که مجموعاً 25 هزار دلار می‌شد که ما خودمان آن را پرداخت کردیم و خواستیم به حساب‌مان منظور شود. با حق‌الزحمه وکیل و... این پرونده حدود 40 یا 50 هزار دلار برای ما هزینه داشت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس