اخبار ویژه روزنامه ها

مردم در حالی پشت در مغازه‌ای قدیمی در قسمت خشکبارفروشی‌های بازار تهران صف کشیده‌اند که قیمت پسته این مغازه ۲۰۰هزارتومان است.

سرویس سیاست مشرق- روزنامه‌ها در لابه‌لای گزارش‌ها و سرمقاله‌ها، قسمتی از صفحات خود را به اخبار روزهای گذشته یا اخبار ویژه اختصاص می دهند که مشرق در ادامه به آنها اشاره می‌کند.

*****

کیهان

روحانی 2 میلیون رای هم ندارد /ائتلاف اصلاح‌طلبان، ازدواج ناموفق بود


صادق زیباکلام می‌گوید روحانی امروز 2 میلیون رای هم ندارد.


وی در گفت‌وگو با روزنامه آرمان و در پاسخ این سوال که «به نظر می‌رسد اگر به عقب برگردیم اصلاح‌طلبان از همراهی و حمایت از حسن روحانی در سال 96 رضایت کامل ندارند و احساس می‌کنند انتظاراتی که از دولت دوازدهم داشته‌اند برآورده نشده است.

این دیدگاه چه تاثیری در چشم‌انداز آینده جریان اصلاحات خواهد داشت؟ گفت: این دیدگاه در بین برخی اصلاح‌طلبان وجود دارد. حتی برخی گمان می‌کنند سر اصلاح‌طلبان در حمایت از حسن روحانی کلاه رفته است. با این وجود بنده اسم این را کلاه گذاشتن نمی‌گذارم. به نظر من پیوند اصلاح‌طلبان با حسن روحانی ناموفق بوده است.

در شرایط کنونی اصلاح‌طلبان به نقطه‌ای رسیده‌اند که احساس می‌کنند نباید در انتخابات از حسن روحانی حمایت می‌کردند. این درحالی است که هزینه ناکامی‌های دولت روحانی درنهایت به نام اصلاح‌طلبان تمام خواهد شد. شرایط اصلاح‌طلبان و حسن روحانی مانند ازدواج بوده است.

اصلاح‌طلبان به امید اینکه قرار است با زندگی مشترک با حسن روحانی به خوشبختی دست پیدا کنند وارد زندگی مشترک با او شدند. با این وجود این ازدواج به دلایلی ناموفق از آب درآمده است. اتفاقا زمان زیادی نیز طول نکشید که به این نتیجه رسیدند که این پیوند نمی‌تواند سبب خوشبختی آنها شود.


«چرا این ائتلاف یا به قول شما ازدواج ناموفق بوده است؟ مشکل کجا بود؟» زیباکلام در پاسخ این پرسش هم گفت: در این مسئله که محبوبیت آقای روحانی طی 18 ماه گذشته دچار سقوط آزاد شده هیچ‌ شک و تردیدی وجود ندارد.

بدون شک اگر امروز یعنی در آذرماه سال 1397 دوباره انتخابات ریاست جمهوری 29 اردیبهشت سال 96 برگزار شود بنده بعید می‌دانم آقای روحانی حتی 2 میلیون رای داشته باشد. شاید آقای روحانی و حلقه نزدیک ایشان به شکل دیگری فکر کنند و گمان کنند که چنین اتفاقی نمی‌افتاد. با این وجود واقعیت این است که محبوبیت آقای روحانی پس از انتخابات ریاست‌جمهوری سقوط تندی کرده است.


وی همچنین مدعی شد: روحانی سرمایه اجتماعی نداشته که نگران ازبین رفتن آن شود و بدون شک 20 میلیون از 24 میلیون رای روحانی متعلق به اصلاح‌طلبان است.

آدرس گمراه‌کننده حزب اشرافی درباره فتنه و سیلاب نقدینگی


روزنامه حزب‌اشرافی‌ کارگزاران، اعتراضات دی‌ماه 96 را به فتنه نقدینگی نسبت داد.


روزنامه سازندگی نوشت: سخنان رئیس‌جمهور روحانی درباره پرداخت 33 هزار میلیارد تومان از بیت‌المال به مال‌باختگان موسسات مالی غیرمجاز بار دیگر پرونده نقش آنها در اعتراضات دی‌ماه 96 را باز کرد.


این روزنامه از قول سعید لیلاز نوشت: رقم مذکور اگر ضرب در ضریب فزاینده پولی 7 تا 7/5 شود، 250 هزار میلیارد تومان نقدینگی ایجاد خواهد کرد.


این نقدینگی تا همین جا هم تورم ایجاد کرده است. تورمی که باعث شد بانک‌ها بدهی صدها هزار میلیاردتومانی خود را پاک کنند. زیان‌های انباشته بانک‌ها به این ترتیب از بین رفت. چرا که املاک آنها دو برابر شد و ذخیره ارزی‌شان به یکباره با رشد زیادی همراه شد. این میزان رشد و از بین رفتن زیان‌های انباشت شده، به صورت کاذب صورت گرفته است.


این روزنامه توضیح نداده که اولا چرا موسسات مالی غیرمجاز، به مدت 4 سال در دولت روحانی، بدون ضابطه و نظارت فعالیت کرده و فربه شده‌اند. ثانیا اگر پرداخت 33 هزار میلیارد تومان، مالباختگان این صندوق‌ها، تورم‌زا بوده، به طریق اولی افزایش هزار هزار میلیارد تومانی نقدینگی (از 470 هزار میلیارد به 1470 هزار میلیارد تومان) چه تاثیر مهم و اساسی در ایجاد تورم داشته و چرا در دولت یازدهم و دوازدهم این میزان از نقدینگی خلق شده است. سؤال سوم این که چند درصد بانک‌ها و موسسات مالی مستقیم یا غیرمستقیم به دولت و احزاب  همسو با دولت مربوط می‌شود؟! چهارم اینکه سیاست‌های دولت و سوءمدیریت آن چه نقشی در رها کردن و گسترش موج نقدینگی داشت و واگذاری رانتی ارز و سکه و خودرو، چه تاثیری بر سیل نقدینگی گذاشت؟

رئیس و نایب رئیس شورای شهر و مسئله مهم «ران مرغ را چه کسی می‌خورد؟»!


جلسه دیروز شورای شهر تهران، با طعنه‌های متقابل رئیس و نایب رئیس شورا همراه شد.


گزارش‌ها حاکی است دقایقی از جلسه دیروز شورا، به کَل کَل میان محسن هاشمی و ابراهیم امینی گذشت.


امینی در این جلسه خطاب به محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران گفت: متاسفانه شما اهمیتی به کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران نمی‌دهید.


وی تصریح کرد: اعضای کمیسیون نسبت به عدم توجه جنابعالی به کمیسیون و موضوعاتی که در این کمیسیون مطرح می‌شود مطلع هستند.


رئیس شورای شهر نیز با اشاره به انتقادات مطرح شده از سوی امینی گفت: شما اگر حضور فعالی در هیئت رئیسه شورای شهر داشته باشید، چنین مواردی پیش نمی‌آید. این در حالیست که شما حضور مرتبی در هیئت رئیسه ندارید و در پایان جلسه در هنگام ران مرغ خوردن پیدایتان می‌شود.


امینی که نسبت به این صحبت هاشمی ناراحت شده بود، گفت:  من هیچ وقت از غذای هیئت رئیسه استفاده نمی‌کنم و غذای خود را از منزل می‌آورم.


در ادامه نیز صحبت‌هایی میان هاشمی و امینی رد و بدل شد که هاشمی خطاب به امینی گفت: امیدوارم در آینده حضور موثری در هیئت رئیسه داشته باشید.

واشنگتن: فشار ترامپ ایران را مقاوم‌تر می‌کند نه منفعل‌تر


یک روزنامه آمریکایی تصریح کرد سیاست فشار علیه ایران، به اهتمام بیشتر ایران برای گسترش نفوذ منطقه‌ای منتهی خواهد شد و نه نشستن پای میز مذاکره.


واشنگتن‌پست نوشت: این ایده که آمریکا با عدم انجام تعهدات برجامی، ایران را پای میز مذاکره بازگرداند صرفا یک توهم و خیال است. به نظر می‌رسد ترامپ به اشتباه فکر می‌کرد که تحریم‌ها ابزاری شبه‌جادویی و چندمنظوره هستند: هم ایران را مجبور به توافق هسته‌ای بهتر خواهند کرد و هم سبب می‌شوند تا آن کشور محدودیت‌ها بر برنامه موشکی خود و بازرسی نامحدود بازرسان را بپذیرد.

همچنین از نظر او تحریم‌ها باعث می‌شدند تا ایران مجبور شود به حمایت خود از گروه‌های منطقه‌ای پایان دهد و حتی ممکن است کاری کند که مردم ایران به دلیل فشار ناشی از وضعیت دشوار اقتصادی به خیابان‌ها ریخته و کلیت نظام سیاسی ایران سقوط کند. این‌ها تفکرات فانتزی و خیالی دولت ترامپ درباره تاثیرگذاری تحریم‌ها بوده‌اند.


«مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا دوازده پیش‌شرط را برای مذاکره با ایران اعلام کرد؛ از برنامه‌ هسته‌ای گرفته تا لزوم اصلاح سیاست داخلی ایران تا حضور ایران در منطقه اما اهداف آمریکا را اعلام نکرد. او در ماه آگوست گفت که هدف سیاست آمریکا تغییر رفتار دولت ایران است و در ماه اکتبر در مصاحبه‌ای گفت که ایران مثل یک کشور عادی رفتار نمی‌کند.

حرف‌های او به همان اندازه مبهم است که مشخص نیست دولت ترامپ می‌خواهد چگونه به این موارد دست یابد. در ماه مه ترامپ گفت که می‌خواهد فعالیت‌های تهدیدآمیز ایران در خاورمیانه را متوقف کند و پمپئو نیز گفت که جلوی نفوذ بیشتر ایران را می‌گیرد.

تمام این واژگان یعنی به انزوا کشاندن، مهار، جلوگیری از نفوذ و مسدود کردن یعنی مقاومت دربرابر گسترش بیشتر حضور ایران. با این حال، تصمیم برای خروج از برجام درواقع، پیشرفت در مسائل غیرهسته‌ای را نیز دشوارتر ساخته است. دولت ترامپ اخیرا آزمایش‌های موشکی ایران را محکوم کرده اما هیچ کاری نتوانسته فراتر از تحریم‌های غیرموثر برای بازداشتن ایران از انجام آن آزمایش‌ها انجام دهد.»


اکنون با شعارهای داغی ازسوی دولت ترامپ مواجه هستیم که عملی نمی‌شوند و همین موجب بی‌نظمی بیشتر می‌شود. بدتر از همه آن که ترامپ و پمپئو همه تخم‌مرغ‌های خود را در سبد عربستان قرار دادند و امید بیهوده‌ای به این داشتند که سعودی‌ها جایگزین آمریکا در مهار ایران شوند. واقعیت آن است که اکنون وضعیت یمن به گونه‌ای شده که پایان دادن به جنگ در آن کشور یک اولویت است. سخنان ترامپ علیه ایران تنها آن کشور را به نفوذ بیشتر در منطقه تشویق می‌کند.

وظیفه دولت، کاهش تورم است نه افزایش بی‌فایده حقوق


یک روزنامه حامی دولت، ادعای افزایش حقوق بدون مهار تورم را غلط و موجب خسارت بیشتر به مردم دانست.


روزنامه جمهوری اسلامی در یادداشتی نوشت: هفته گذشته تعدادی از مسئولین اجرایی و تقنینی وعده افزایش 20 درصدی حقوق کارمندان و کارگران و بازنشستگان را دادند.


روشن است که این افراد با حسن نیت و با هدف کاستن از آلام روحی مردمی که زیر فشار گرانی‌ها قرار دارند چنین وعده‌هایی را به زبان می‌آورند، اما متاسفانه یا از عواقب و عوارض این وعده‌ها غافلند و یا خود را به غفلت می‌زنند. در هر دو صورت باید به این مسئولین هشدار داده شود که بار دیگر مرتکب اشتباه نشوند و شرایط اقتصادی کشور را بحرانی‌تر نکنند.


اولین عارضه اعلام 20 درصد افزایش حقوق در حالی که هنوز سه ماه و نیم به شروع سال آینده مالی باقی مانده این است که از هم‌اکنون تلاش‌های سودجویانه افراد فرصت‌طلب برای غارت جیب‌های مردم در سال آینده از طریق منطبق ساختن قیمت‌ها با میزان افزایش حقوق اقشار حقوق‌بگیر آغاز می‌شود و مجالی برای مردم جهت حل حتی بخشی از مشکلات زندگی باقی نمی‌ماند.


آیا مسئولان اجرایی به ویژه مدیران اقتصادی کشور نمی‌دانند که هر قدر بر حقوق اقشار حقوق‌بگیر اضافه شود، به همان میزان و حتی بیشتر از آن به قیمت کالاها و از جمله مایحتاج عمومی مردم افزوده خواهد شد و باز هم قدرت خرید مردم کمتر از قیمت‌ها خواهد بود؟!


دوم آنکه میزان گرانی عارض شده از نوسانات ارز در سال جاری بسیار بیشتر از 20 درصد است. با توجه به این واقعیت، حضرات مسئولین با این افزایش 20 درصدی چگونه می‌خواهند مشکل معیشت مردم را حل کنند؟ این عدم تناسب فعلا مربوط به گرانی‌های امسال است و چون قطعا عناصر گران‌کننده قیمت‌ها برای سال آینده نیز برنامه دارند، این درصد در سال آینده بسیار بیشتر خواهد بود. افزایش 20 درصدی حقوق چگونه می‌تواند این تفاوت را جبران کند و این فاصله زیاد را از بین ببرد؟


سوم آنکه کارخانجات و کارگاه‌هایی که با توجه به شرایط اقتصادی غیرمتعادل امکان افزایش درآمد ندارند و ناچار هستند با درآمد ثابتی که دارند و حتی علیرغم کاهش درآمدها، حقوق کارگران و کارمندان خود را بدهند، مقدار افزایش حقوق سال آینده را از کجا تامین کنند؟


و چهارم آنکه از مسئولین اجرایی و تقنینی انتظار می‌رود به جای افزایش میزان حقوق‌ها، راهی برای مهار تورم و جلوگیری از گرانفروشی‌ها پیدا کنند. این روش غلط که دولتمردان همواره شاهد بالا رفتن هزینه‌ها باشند و برای جبران آن متوسل به افزایش حقوق‌ها شوند، نوعی پاک کردن صورت مسئله یا شاید بهتر است گفته شود تجویز قرص مسکن به بیماری است که دچار بیماری مزمن و صعب‌العلاج است. توسل به بسته حمایتی که اخیرا دولت به آن روی آورده نیز از همین قبیل است. در شرایطی که گرانی‌ها اقشار پایین‌دست را گرفتار بدهی‌های میلیونی کرده، دویست هزار تومان چه دردی را از آنها دوا می‌کند؟

فساد اصلی ناشی از ساختار دولت است ... اما زنده باد FATF و CFT!

معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: فساد اصلی اقتصادی ناشی از ساختار دولت است.


به گزارش مهر، لعیا جنیدی در همایش مبارزه با فساد و اتاق بازرگانی، گفت: تجارت می‌توانست راه خود را برود و اخلاق هم به راه خود ولی مبارزه با فساد ملاقات اقتصاد و اخلاق است. در این میان اگر یک بازار را در نظر بگیریم بهترین فضا برای یک کسب و کار خوب رقابت است و همه می‌توانند در یک رقابت سالم عادلانه کار کنند.

دادن هرگونه امتیاز اضافی حتی اگر قانونی هم باشد می‌تواند منجر به برهم خوردن رقابت شود. حتی اگر در مواردی بسیار اندک و استثنا باشد. آنگاه در چنین فضایی نمی‌توان احساس امنیت کرد و بنگاه‌دار آینده را برای خود قابل پیش‌بینی نمی‌داند.


وی تصریح کرد: یک بنگاه‌دار تمام ریسک‌های ایجاد یک‌ بنگاه را می‌پذیرد ولی اگر رقابت وجود نداشته باشد آینده برایش پیش‌بینی‌پذیر نیست. بنابراین حتی اگر با بهترین زیرساخت نیز پا به عرصه اقتصادی بگذارد امتیاز اضافی که رقیب او دریافت خواهد کرد همه هزینه‌ها را روی دستش باقی خواهد گذاشت و اعتماد را از او سلب خواهد کرد.


جنیدی ادامه داد: محیط کسب و کار حرف اول را در یک رقابت اقتصادی سالم می‌زند. این در شرایطی است که فساد در بخش خصوصی هم به درجات مختلف وجود دارد.


وی افزود: البته فساد اصلی ناشی از ساختار دولت است. چرا که دولت محیط کسب و کار و مجوزها را به وجود می‌آورد. پس خطاها در درجه اول در حوزه فساد، منتسب به دولت است. پس دولت باید مجموعه اقداماتی را صورت دهد.


معاون حقوقی رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: در این میان دولت گام‌هایی برداشته است که با نظر و مشارکت بخش خصوصی می‌تواند به کمال برسد. پس ما هدف را بر این گذاشته‌ایم که فساد کلان را در حوزه مقامات دولتی، مزایده‌ها، مناقصه‌ها و امتیازدادن‌ها حذف کنیم.


معاون حقوقی رئیس‌جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: دو قانون مقابله با تأمین مالی تروریسم و مبارزه با پولشویی که یکی از اصلاحات آن به صورت کامل انجام شده و دیگری در حال اصلاح است و دو معاهده تحت عنوان جرایم سازمان‌یافته بین‌المللی و تأمین مالی تروریسم می‌تواند با لحاظ کردن همه شرایط در درجه اول به سیستم مالی و پولی داخلی و بازار کمک کند تا یک تجارت صحیح که مبنای رقابت صحیح است را صورت دهیم.


بخشی از اظهارات خانم جنیدی خبر و بخشی آرزو و تحلیل است. اگر خبر ایشان درست باشد که «فساد اصلاح اقتصادی ناشی از ساختار دولت است»، نمی‌توان از این خبر درست، نتیجه گرفت که باید درباره FATF و CFT از این قبیل به دشمنانی که خود رکورددار پولشویی و فساد و جرایم مالی سازمان‌یافته هستند، تعهدات یکطرفه بدهیم و دیکته‌های آنها را به اجرا بگذاریم.


چاره کار این است که دولت پس از 5 سال، یک عذرخواهی رسمی از مردم و صاحب‌نظران و نظام بکند و به جای پنهانکاری و محرمانه کردن رویکرد خود به ویژه در قراردادها و تعهدات خارجی و دادن رانت و انحصار به برخی دستگاه‌های وابسته، به شفافیت و مکانیسم شفافیت‌ساز در حوزه معاملات، مالیات، قراردادها، سوخت و... تن دهد و ضمناً مدیران متخلف و بسترساز فساد را برای محاکمه به دستگاه قضایی بسپارد؛ نه اینکه با قبیله‌گرایی، مانع از رسیدگی قضایی شود.

ایران

لابی صهیونیستی در پی تصویب قطعنامه ضد ایرانی در سنای کانادا

خبر اول اینکه، سناتور محافظه کار حامی رژیم صهیونیستی در سنای کانادا یک قطعنامه ضد ایرانی ارائه داده که قرار است روز دوشنبه درباره آن رأی‌گیری شود. این قطعنامه پیشنهادی، ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرده است.

به گزارش ایرنا، در قطعنامه پیشنهادی «لیندا فرام» خواهر «دوید فرام» استراتژیست جمهوریخواهان امریکا و نویسنده سخنرانی محور شرارت جورج بوش، آنچه که «رفتار رژیم ایران در مسأله حقوق بشر و حمایت از تروریسم در سراسر جهان شامل حمایت‌های لفظی و مادی برای نابودی دولت اسرائیل» نامیده شده، محکوم می‌شود.

همچنین این سناتور صهیونیست به سخنان اخیر حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری ایران مبنی بر «غده سرطانی بودن رژیم صهیونیستی در منطقه» اشاره و خواستار محکوم کردن آن شده است. قطعنامه پیشنهادی از دولت کانادا خواسته است «از ایران بخواهد به سرعت تمامی کانادایی‌هایی که در ایران بازداشت شده‌اند را آزاد کند.»

علاوه بر آن، دولت کانادا به طور فوری تمام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در لیست نهادهای حامی تروریسم تحت قانون جنایی این کشور قرار دهد و نهادها و افراد دولت ایران به دلیل آنچه سوء استفاده گسترده از حقوق بشر نامیده شده است، تحت تحریم قرار گیرند.

 شمخانی پیگیر  پرونده بازداشتی‌های محیط زیست

خبر دیگر اینکه، محمدرضا تابش در گفت‌وگو با خبرآنلاین گفت: در باره پرونده بازداشتی‌ها محیط زیست منتظر هستیم. دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی و دریابان شمخانی قرار بود که پیگیری‌هایی را انجام دهند و نتیجه را اعلام کنند و منتظر اعلام نتیجه توسط ایشان هستیم.

نایب رئیس فراکسیون امید همچنین از تهیه متن طرحی به منظور اصلاح قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان خبرداد که این طرح به منظور پختگی بیشتر با تصمیم رئیس مجلس و رؤسای سه فراکسیون به مرکز پژوهش‌های مجلس ارسال شده تا بررسی‌های لازم انجام شود.

خراسان

خودروهای فرسوده دولتی را تا آذرماه بفروشید


براساس ابلاغیه یک نهاد مسئول به تعدادی از سازمان ها و ادارات دولتی، به آن ها یادآوری شده است با توجه به ضرورت سامان دهی خودروهای دولتی موجود در دستگاه ها و رعایت ممنوعیت هرگونه نگهداری و استفاده از خودروهای سواری فرسوده دولتی، مدیران مربوط باید ضمن شناسایی این خودروها که متعلق به سال 1382 و قبل تر و 2003 میلادی و قبل از آن هستند، برای دریافت مجوز فروش و برگزاری فرایند مزایده تا آذرماه اقدام کنند تا برندگان فرصت اخذ سند و دریافت خدمات شماره گذاری را داشته باشند.


تذکر نظارتی به یک وزیر درباره واگذاری بدون مجوز ساختمان


براساس گزارش یک مسئول دولتی به تعدادی از مدیران نهاد ریاست جمهوری، با اشاره به این که در سال گذشته و با دستور وزیر وقت، یکی از ساختمان های متعلق به وزارتخانه مذکور در تهران به یکی از سازمان های دولتی واگذار شده تا مشکل کمبود مکان در آن سازمان حل شود، اعلام شده است این اقدام با تذکر و پیگیری دستگاه های نظارتی همراه شده چراکه مراحل رسمی و اداری واگذاری تمام نشده و هرگونه هزینه کرد در آن مجموعه به همین علت، قانونی نیست.

آرمان

پرداخت قبوض توسط مدیرعامل

شنیده شد که مدیرعامل شرکت گاز شهرستان گناباد، افراد بی‌بضاعت را در پرداخت قبض، یاری می‌کند.

مدیرعامل و کارکنان اداره گاز شهرستان گناباد، دو سال است که در پرداخت قبض گاز مردمان کم‌بضاعت و بی‌بضاعت، آنها را یاری و قبضشان را پرداخت می‌کنند.

ترکان هم رفت

شنیده شد که اکبر ترکان دبیر پیشین شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی و مشاور رئیس‌جمهور از مقام خود استعفا کرد.

وی علت استعفای خود را بازنشستگی عنوان کرد و گفت: رئیس‌جمهور با استعفای بنده موافقت کرده است. از زمان اجرایی‌شدن قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان حدود 10نفر از مسئولان نهاد ریاست‌جمهوری از مقام خود کنار رفته‌اند.

تکذیب دستگیری سلبریتی‌ها در پارتی

شنیده شد که رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران بزرگ خبر دستگیری سلبریتی‌ها در پارتی شبانه را تکذیب کرد.

سرهنگ محمد بخشنده با اشاره به اخبار منتشرشده در فضای مجازی مبنی بر دستگیری چند نفر از سلبریتی‌ها در پارتی شبانه در شمال پایتخت گفت: خبر دستگیری سلبریتی‌های سینما و فوتبال توسط پلیس صحت ندارد. وی افزود: این یک شایعه است که در فضای مجازی دست به دست می‌شود و اصلا صحت ندارد.

اتفاق غیرمنتظره در پخش زنده!

شنیده شد که بینی خون‌آلود هم نتوانست مانع ادامه برنامه زنده تلویزیونی توسط مجری شبکه ورزش کشور کره جنوبی شود.

جو هیون‌ایل مجری یک کانال تلویزیونی با وجود آنکه حین پخش زنده تلویزیونی از ناحیه بینی دچار خونریزی شدید شده بود، ترجیح داد در استودیو بماند و به برنامه ادامه دهد. این اتفاق زمانی رخ داد که در این برنامه ورزشی این مجری به همراه همکارش در مورد مسابقات اتحادیه ملی بسکتبال با یکدیگر صحبت می‌کردند.

تجمع برخی از پیمانکاران شهرداری تهران

شنیده شد که از صبح دیروز جمعی از پیمانکاران شهرداری تهران نسبت به عدم وصول مطالباتشان از شهرداری تهران مقابل ساختمان شورای شهر تهران تجمع کردند.

تجمع‌کنندگان با در دست‌داشتن پلاکاردهایی از مسئولان شهری و دولتی خواستار توجه به مشکلاتشان شدند؛

این در حالی است که تعداد تجمع‌کنندگان نسبت به روزهای قبل بیشتر بود و پلیس نیز در میان تجمع‌کنندگان حضور داشت.

نیروی انتظامی نیز از تجمع‌کنندگان درخواست داشت که صحنه را ترک کنند اما تجمع‌کنندگان تا ساعتی همچنان مقابل ساختمان شورای شهر تهران حضور داشتند.

خریدار جدید باشگاه پرسپولیس

شنیده شد که مجید احتشام زاده قهرمان تنیس روی میز ایران طی سه دهه پس از انقلاب که غیر از مربیگری حرفه ای، همچنان در رده پیشسکوتان برای پینگ پنگ ایران به میدان می‌رود، به وزارت ورزش مراجعه کرد و مراحل تهیه اسناد حضور در مزایده را طی نمود.

وی در این باره گفت: من به نمایندگی از گروهی از دوستانم که در کنار علاقه به باشگاه پرسپولیس، توانایی پرداخت مبالغ خرید و مهمتر از آن اداره باشگاه را دارند، وارد شدم و ثبت نام کردم. وی تاکید کرد: برنامه کامل و مدونی برای اداره اصولی و مدرن باشگاه پرسپولیس داریم و این باشگاه محبوب را تحت استاندارد آلمانی‌ها به سطوح بالای فوتبال بین‌المللی خواهیم رساند.

جوسازی و افشاگری علیه ستاره‌های فوتبال

شنیده شد که انتشار چند صفحه از چت‌های خصوصی چند فوتبالیست با یک دختر در اینستاگرام سر و صدای زیادی به پا کرد. او اسکرین‌شات‌هایی از چت‌های خصوصی خود با فوتبالیست‌های سرشناس را منتشر کرد تا نشان دهد با آنها در ارتباط بوده است. این دختر دست به افشاگری علیه ستاره‌های فوتبال زد اما هرگز ادعاهای او تایید نشد.

این خانم از پیام‌هایی که فوتبالیست‌ها به صورت خصوصی برایش فرستاده بودند، عکس گرفت و این پیام‌ها را در اینستاگرام به اشتراک گذاشت. عکس‌ها جو عجیبی راه انداخت و خیلی‌ از ستاره‌های فوتبال ایران را در مظان اتهام قرار داد. بعضی‌ از این چهره‌ها که توسط این دختر مورد اتهام قرار گرفته اند، چهره‌های محبوب فوتبال ایران هستند.

حقوق کارکنان سهام عدالت، همچنان معوقه!

شنیده شد که کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت بیش از ۴۳ماه است که دستمزد و حقوق خود را دریافت نکرده اند و در وضعیت معیشتی بسیار وخیمی بسر می‌برند. فعالیت کارکنان تعاونی‌های سهام عدالت، مدت‌هاست با مشکلات عدیده‌ای مواجه شده است. این موضوع مکررا با انواع تجمع‌های مسالمت‌آمیز و اعتراض‌های تحت پوشش موازین قانونی به وزارت اقتصاد ارجاع شده است.

با این حال تاکنون مشکلی از مشکلات این عده که تعداد بالایی از آنها جزو اقشار کم‌درآمد و بعضا تحت پوشش برخی سازمان‌های حمایتی هستند، مرتفع نشده است. این کارکنان حدود 43ماه است که از حداقل حقوق نیز برخوردار نیستند و ضمن اعتراض به این موضوع، از روند نادیده گرفته‌شدن تعاونی‌های سهام عدالت توسط سازمان خصوصی‌سازی نیز شکایت دارند.

برکناری برای ثبت‌نام غیرقانونی فرزند مدیر

شنیده شد که سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ثبت‌نام غیرقانونی فرزند یکی از مدیران بجنورد در یک مدرسه خاص، سبب برکناری مدیر این مرکز آموزشی شد. عباس سعیدی اظهار کرد: اقدام تخلف‌آمیز مدیر این مدرسه نمونه، که عضو شورای اسلامی شهر بجنورد نیز است، در هیات تخلفات اداره کل بررسی و رأی به برکناری وی از مدیریت داده شد.

وی افزود: فرزند این مسئول امسال تحصیلی را در این آموزشگاه حضور خواهد داشت اما سال تحصیلی آینده باید تحصیل خود را در مدرسه‌ای دیگر پی بگیرد. سعیدی درباره تخلف صورت‌گرفته گفت: این دانش‌آموز برای حضور در این مدرسه نمونه، در آزمون شرکت کرده و نام وی در میان ذخیره‌ها بود اما مدیر مدرسه بدون دعوت از دیگر ذخیره‌ها که اولویت داشتند، نسبت به پذیرش و ثبت‌نام او اقدام کرده بود.

صف خرید پسته ۲۰۰هزارتومانی!

شنیده شد که مردم در حالی پشت در مغازه‌ای قدیمی در قسمت خشکبارفروشی‌های بازار تهران صف کشیده‌اند که قیمت پسته این مغازه ۲۰۰هزارتومان است. برچسب‌های قیمت پسته مختلف است؛ هر کیلو پسته از ۱۶۰ تا ۲۷۰هزارتومان عرضه می‌شود.

به سبزه‌میدان در چهارراه گلوبندک که برویم، خشکبارفروشی‌ها، شلوغ و مردم در حال خرید هستند. قیمت پسته، برای همه جذابیت دارد و درباره آن صحبت می‌کنند. پسته در این واحدهای صنفی، ۱۶۰ تا ۲۵۰هزارتومان برچسب قیمت دارد. در یکی از خشکبارفروشی‌های معروف در مرکز شهر، قیمت گرانترین پسته ۲۶۲هزارتومان و ارزان‌ترین آن ۱۸۳هزارتومان است.

اسدا... عسگراولادی، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و چین، قیمت واقعی پسته در داخل کشور را بین ۱۲۰ تا ۱۳۰هزارتومان اعلام کرده و گفته بود: قیمت پسته در بازارهای صادراتی بین ۱۳۰ تا ۱۴۰هزارتومان است، در حالی که این محصول در بازار داخلی با مبالغی بیش از ۲۰۰هزارتومان عرضه می‌شود که گرانفروشی و اجحاف به مصرف‌کنندگان به شمار می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    18 0
    زیبا کلام داره ادعا میکنه اصلاحات نقشی در دولت روحانی نداره درحالی که الان هیچ اصلاحاتی نیست که به برکت ریاست جمهوری روحانی بیکارباشد بلکه همه در دولت مسئولیت دارند وپستهای مهم دارند
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    6 0
    شاید بهتر است گفته شود تجویز قرص مسکن به بیماری است
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    12 0
    فرزند یکی از مدیران بجنورد در یک مدرسه خاص، سبب برکناری مدیر این مرکز آموزشی شد
  • IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    0 0
    ترامپ گفت که می‌خواهد فعالیت‌های تهدیدآمیز ایران در خاورمیانه را متوقف کند و پمپئو نیز گفت که جلوی نفوذ بیشتر ایران را می‌گیرد.
  • SY ۱۷:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    5 0
    برای نابود کردن یک جامعه پیشرفته و متمدن، کافیست اصلاح طلبان ایرانی را بر آن جامعه حاکم کنید.
  • IR ۲۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    0 1
    همین امروز هم علیرغم همه نابسامانی های اقتصادی ،مردم ما یک موی ریش امثال روحانی را بر تمام اصولگرایان عصبانی،افراطی،تعصبی،از خودراضی،تمامیت خواه،دشمن پرور ترجیح میدهندوحاضرنیستند قیافه اصولگرایان را ببینند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس