والیبال

اعضای هیات رئیسه فدراسیون والیبال در حالی به انتصاب افشین داوری به سرپرستی فدراسیون اعتراض کرده‌اند که استناد آنها به قانونی قدیمی و تاریخ گذشته است.

به گزارش مشرق، 2 روز پس از معرفی افشین داوری به عنوان سرپرست فدراسیون والیبال، امروز 6 عضو هیات رئیسه این فدراسیون در نامه‌ای به وزیر ورزش و جوانان، خواستار لغو این حکم شدند. استناد هیات رئیسه فدراسیون، ماده 13 اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی است.

بیشتر بخوانید:

در متن نامه نیز به این ماده اشاره شده است که در آن آمده: 'در زمان غیبت، استعفا یا برکناری رئیس فدراسیون، نایب رئیس فدراسیون عهده‌دار امور جاری فدراسیون خواهد بود.' اما نکته‌ای که اعضای هیات رئیسه فدراسیون والیبال از آن غافل مانده‌اند این است که این جمله مربوط به اساسنامه‌ای است که در نهم خرداد 1378 به تصویب رسیده بود.
هیات دولت در 11 اردیبهشت 1381 این اساسنامه را اصلاح کرد. در اساسنامه جدید، ماده 13 به وظایف دبیر فدراسیون می‌پردازد. در ماده 10 این قانون نیز صراحتا، انتخاب سرپرست جدید به رئیس

سازمان تربیت بدنی (وزیر ورزش و جوانان کنونی) سپرده شده است. متن این ماده در زیر آمده است:
ماده 10 - رییس فدراسیون به مدت چهار سال انتخاب می‌شود و انتخاب مجدد وی بلامانع است.
‌تبصره 1 - قبول استعفا و برکناری رییس فدراسیون به تشخیص رییس سازمان تربیت بدنی و یا ‌پیشنهاد مجمع و موافقت ایشان انجام می‌پذیرد.
‌تبصره 2 - رییس سازمان بلافاصه پس از عزل و یا قبول استعفای رییس فدراسیون فردی را به عنوان‌سرپرست منصوب خواهد نمود.
به نظر می‌رسد اعضای هیات رئیسه فدراسیون والیبال پیش از نگارش نامه بدون امضا، بدون تاریخ و بدون شماره خود، قانون قدیمی را بررسی کرده‌اند و از اصلاحات و تغییرات آن بی‌خبر هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس