دربی

هیچ یک از دو تیم استقلال و پرسپولیس در لوگوی باشگاهی شان اشاره ای به نسبت تیم های شان به شهر یا کشوری نداشته اند. این موضوع در سایت ویکی پدیا، ای اف سی و فیفا هم لحاظ شده است.

سرویس ورزش مشرق - نگاهی به اسامی هر دو تیم سرخابی پایتخت در لوگوی باشگاهی شان مشخص است که استقلال نه پیشوندی داشته و نه پسوند و به همین ترتیب نام باشگاه پرسپولیس نیز بدون پیشوند و پسوند نوشته شده است.

دعوایی که این روزها دو باشگاه با سازمان صدا و سیما براه انداخته اند و البته سردمدار اصلی اش باشگاه استقلال است، در واقع یک تلاش بیهوده برای تغییر نام این تیم است! استقلال از روزی که نام این باشگاه از تاج (قدیم) به این نام تغییر یافت، هرگز در ادامه اش اسمی از تهران یا ایران را با خود نداشت. گرچه پس از تشکیل تیم های استقلال در شهرهای دیگر مانند اهواز، رشت، خوی، اصفهان و یا مشهد و اردبیل، مسئولان باشگاه برای اینکه مشخص کنند استقلالی که در تهران است با بقیه تفاوت دارد پسوند تهران را به نام آن اضافه کرده و اغلب گزارشگران تلویزیونی یا رادیویی این تیم را با اشاره به نام پایتخت معرفی می کردند. این تأکید در دیدارهای استقلال روبروی استقلال های دیگر استان ها بیش از همیشه به چشم می خورد.

بیشتر بخوانید:

اعتراض شفر و قهر او از نشست خبری!

شرط جالب آذری برای صدور اجازه پخش بازی ذوب‌آهن

حالا و در گذر زمان این تصور برای مسئولان باشگاه های استقلال و پرسپولیس ایجاد شده که نام باشگاه شان پسوند دارد در حالی که هر روز در اتاق محل کارشان در باشگاه های استقلال و پرسپولیس لوگو و پرچم باشگاه شان را می بینند ولی هیچ توجهی به اسامی آنها ندارند که هیچ پیشوند و پسوندی در آن دیده نمی شود.

مجادله ای بیهوده که این روزها به محلی برای تسویه حساب دو باشگاه با سیما تبدیل شده است. دو باشگاهی که سالیان سال است برای دریافت حق پخش تلویزیونی دنبال این سازمان براه افتاده و البته هرگز زورشان به آن نرسیده است حالا برای تسویه حساب به موضوعی بند شده اند که از ریشه غلط است! بیرون کردن دوربین شبکه خبر و غیره از اتاق کنفرانس از این قبیل اتفاقات است.

در موارد مشابه بین المللی شاهد بوده ایم باشگاه هایی که متعلق به شهر خاصی هستند و اسامی شهرشان در ادامه نام تیم آمده است. اتلتیک بیلبائو از شهر بیلبائو در اسپانیا، دینامو کی یف متعلق به شهر کی یف، دینامو زاگرب، دینامو بخارست و... نمونه های زیادی که لوگو و یا پرچم باشگاه شان هم به این موضوع اشاره مستقیم کرده در حالی که لوگوی سرخابی های پایتخت هرگز اسمی از تهران یا ایران در خود ندارد.

ناگفته نماند در این بین باشگاه ذوب آهن نیز که در لوگوی باشگاهش در سایت‌های رسمی و بین المللی با عنوان ذوب آهن اصفهان مشاهده می شود در این باره وارد معرکه شده و مدیرعاملش از ورود دوربین های سیما به ورزشگاه فولادشهر جلوگیری کرده بود!

ماجرا از این قرار است که سعید آذری، مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن به مانند استقلالی‌ها مدعی است که پس از قرعه‌کشی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا، در خبر زیرنویس شبکه خبر تلویزیون، عبارت "ذوب‌آهن اصفهان" نوشته شد در حالی که نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان باید با پسوند "ایران" معرفی شوند، چنان که از پرسپولیس با عنوان "پرسپولیس ایران" نام برده شد.

همین موضوع مورد اعتراض باشگاه و به ویژه شخص سعید آذری قرار گرفت و هم از قرار گرفتن لوگوی شبکه خبر بر روی میز مصاحبه پیش از بازی جلوگیری کرد و هم اجازه ورود دوربین‌های صداوسیما به ورزشگاه را نداد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
    29 62
    کاری به استقلال ندارم ولی قیاس کردن پرسپولیس بادیگرتیم ها خیلی اشتباه است .پرسپولیس درکل ایران طرفدارداره دیگرتیم هافقط محدودبه شهرستان های خودشون هواداردارند.پرسپولیس ارتش پنجاه میلیونی........
    • SMAH1 IR ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
      50 10
      این ارتش «به قول شما» پنجاه میلیونی،اگر فقط هر کدام ده هزارتومان (برای یک سال) به این تیم کمک کنند، دیگر لازم نیست که امثال استقلال و پرسپولیس دست گدایی به سمت وزارت ورزش دراز کنند! البته یادم است سالها قبل که ادعای طرفداری 30 میلیونی می شد،در مسابقه ی تلویزیونی که در هنگام دربی برگزار شد، فقط 1.5 میلیون نفر شرکت کردند. کسی که مدرک نمی خواهد شما بگو کلا 80 میلیون طرفدار داره و بس!
    • IR ۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
      12 4
      عامو یه خورده یواشتر اینجوری درای تند میری مواظب شست پات باش
    • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
      1 8
      پرسپولیس خودش اسم باستانی ایران هست شماها چی می زنید!!
    • IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
      5 1
      پرسپولیس اسم ایرانی نیست یونانیه
  • حسین IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
    26 3
    به نویسنده این مطلب تبریک میگم یعنی مثل کبک سرتو کردی زیر برف . نمیخام حرف زشتی بزنم ولی واقعا اشخاصی مثه تو که مردم رو ... فرض می کنن لایق شنیع ترین فحشهان. اعتراض این دو باشگاه به تبعیضی بود که مدیران صداوسیما نسبت به دو تیم ذوب اهن واستقلال روا داشتن . این تبعیض مربوط به زیرنویس شبکه خبر بود که رقبایی اسیای تمیهای یرانی رو در جام باشگاههای اسیا معرفی می کرد جایی که زیرنویس شده بود پرسپولیس ایران ولی برای تیمهای ذوب اهن واستقلال عبارت اصفهان وتهران درج شده بود چه اگر حتی این تیمها پسوندی نداشته باشند تیمهایی از ایران هستند و چه بسا اینکه اگر استقلال و ذوب اهن و بخصوص اسقلال را متعلق به ایران ندانیم فوتبال ما در رده باشگاهی اسیا هویتی نخواهد داشت پس شایسته این بود که صدا وسیما در این خصوص بی طرف باشد اینکه شما طرفدار یک تیم باشید ایرادی ندارد ولی اینکه خواسته باشید با لوث کردن افتخارات دیگران خود را بالاتر ببینید خودبزرگ بینی و از برای خودتان و هم دیگران خطرناک است.
    • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
      5 0
      احسنت ... دقیق و منطقی گفتید - ظاهرآ نویسنده متن مذکور به دلیل داشتن گرایش پرسپولیسی حسابی به کوچه باغ خیالات زده و انگار از اصل ماجرا به کلی بی خبر بوده ! گیریم حرفهای ایشان درست و این باشگاهها پیشوند و پسوند ایرانی یا تهرانی بودن ندارند اما موضوع اصلی اینجاست که چرا تلویزیون و مجریان پرسپولیسی اون برای پرسپولیس پسوند ایران میسازد و باقی باشگاهها را خیر ؟! و رسیدن به چرای قضیه هم کار سختی نیست چنانکه بر همه روشن واضح است که بخش ورزشی تلویزیون در بست در اختیار و سیطره کارکنان و خبرنگاران و گزارشگران پرسپولیسی قرار دارد !
    • IR ۰۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
      0 4
      بچه جان تنها تیم ایرانی که جام جام در جام آسیا رو تونسته بگیره پرسپولیس بوده استقلال هم با سه بار شرکت نتونست بگیره دوما لیگ قهرمانان رو به دروغ جام باشگاه ها نگو چون استقلال در فرمت لیگ قهرمانان حتی یک بار هم فینال نرفته برخلاف پرسپولیس سپاهان و ذوب آهن...
    • دکتر IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
      1 1
      جناب عقل کل اعتراض سعید آذری به سال گذشته قبل از بازی استقلال با ذوب آهن بود که شبکه خبر در حرکتی عجیب ذوب آهن رو ذوب آهن تهران نامید اعتراض استقلالی ها به قرعه کشی امسال هست نه پارسال شما هم دفعه آخرت باشه به مشرق توهین می کنی اینها با وجودی که استقلالی هستن نسبتا انصاف رو رعایت می کنن..
  • تاج کبیر IR ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
    40 19
    پرسپولیس طرفدارهاش به ده میلیون هم نمیرسه
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
      8 16
      شروورنگوبچه
    • IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
      6 3
      لنگ طرفداذاش اصلا میلیونی نیست.کافیه مافیا قدرتشو از دست بده و رسانه های مافیایی حمایتشونو از این تیم قطع کنن تا حقیقت مشخص بشه
  • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
    12 1
    خوب اگر استقلال پیشوند و پسوند ندارد چرا صدا و سیما در بازی ذوب آهن و استقلال لیگ قهرمانان آسیا ، پسوند ایران را در برای استقلال ذکر کرد؟نه اینکه می خواهد بگوید که استقلال نماینده ایران است و ذوب آهن نه؟
    • IR ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
      5 0
      نویسنده لنگی مطلب بدجوری داره پرت و پلا میگه. چه جوریه که صدا و سیمای لنگی مینویسه لنگ ایران ولی استقلال رو نمینویسه استقلال ایران؟ مگه لوگوی لنگ پسوند ایران داره یا مگه لوگوی استقلال پسوند تهران داره؟ وااااای خدایا اخه این چه توجیه مسخره ای بود؟ چرا مردم رو احمق فرض کردید شما لنگیا؟
  • قاسم IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
    21 5
    چرا چرت میگی؟استقلال دعوا را شروع کرد یا صداوسیما که مثل همیشه به طرفداری از لنگ نوشت پرسپولیس ایران؟
  • فوتبالیستهای ... IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
    10 16
    متاسفانه این دو تیم پرسپولیس و استقلال ، به جز هزینه و حاشیه چیز دیگه ای برای کشور ندارند . اکثرا هم که این فوتبالیستهای حرفه ای به انواع فساد آلوده هستند . حیف پول این مملکت که تو جیب تعدادی جوان لاابالی مفسد میرود . و از آن طرف کارگران باید با یک هزارم درآمد این فوتبالیستهای خوشگذران بی خاصیت زندگی کنند .
    • IR ۱۷:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
      1 0
      راه حلش اینه که واگذار بشن به بخش خصوصی که پولی هم که هزینه میشه از خزانه دولت و درآمدهای ملی نباشه.
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
    9 22
    تیم مردم وملت اذربایجان تیم بی حاشیه تراکتور.که تمام تیمها باهاش دشمنی دارند
  • ایرج IR ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
    3 0
    تیم حکومتی امروزه :درسالهای پیش از انقلاب جایگاه مخالفان نظام شاهی بود ولی حالا محل موج سواری حکومتیان وسیاستمداران شده وبالطبع مورد الطاف ایشان واقع می شود
  • IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
    1 0
    حیف یک ریال پول که برای تیمهای درپیت ایرانی خرج کنی، فقط یک نگاه به طرفداران درپیت و فحاششون بینداز تا متوجه حرف من بشی.
  • IR ۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
    1 0
    روت نشد بگی فقط پیروزی تیم ایرانه؟که البته در واقعیت امر کاملا واضح و مبرهنی هستش. ایران بسیج شد نگذاشت تو جنگ تحمیلی یه وجب خاکمون از دست بره ولی کل ایرانو بسیج کردن که پیروزی رو قهرمان آسیا کنند ولی نتونستند.
  • IR ۱۹:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
    1 0
    این دو تا تیم را بدید دست خصوصی ها از بیت المال ملت خرجشون نشه اون وقت صدای ما شهرستانی ها میخوابه حدااقل ۸۰ درصد شهرستانیها از این دو تیم تهرونی خوششون نمیاد نباید این دو تیم سوگلی باشند و این طور بودجه عمومی ملت را بخورن
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    0 3
    من یادمه سال گذشته یک روز کامل شبکه خبر از صبح تا شب پرسپولیس تهران زیر نویس می کرد کاملآ مشخصه این حساسیت نشون دادن های استقلال به خاطر همان کیسه پول هست..
  • IR ۰۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    2 0
    با این مقاله ها رسما به شعور مردم توهین می کنید شما کلا صورت مسئله را پاک کردی اونی که دلت می خواد نوشتی و یه جوابم براش رد کردی و کل مطلبت پر بود از دروغ مثلا پرسپولیس هیج اعتراضی به صدا و سیما نداشته چون همواره به اسم پرسپولیس ایران ازش نام بردن اینکه تو روز روشن دروغ به این بزرگی می گین بسیار زشت و تهوع آوره استقلالی ها اعتراض داشتند آنهم به رگبار تفاوت هایی که بین این باشگاه و سوگولی گذاشته می شه اگر پرسپولیس ایرانه باید زیرنویس بشه بگن استقلال ایران و اگر ایران نداره هر دو باید به یک اسم پرسپولیس و استقلال یاد بشن ، مشرق بخش ورزشیت افتضاح ضعیف و دست پرسپولیسی هاست این برای رسانه ایی که انقدر خوبه بسیار بسیار زشته و چیزیه شبیه خودزنی ، سایر بخش هات مثل نظامی و تحولات منطقه عالی نبود سر همین بخش ورزشیت حداقل نصف مخاطبات پریده بودن .
  • محمد IR ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۹
    2 0
    تعجب میکنم از نویسنده این خبر که واقعا انگار یا نفهمیده جریان چیه یا قطعا طرفدار پرسپولیس هست. اعتراض باشگاه استقلال کاملا به جا عقلانی و منطقی بوده و هست و اگر واقعا مدیران صدا و سیما جواب قانع کننده ای دارن بیان اعلام کنن. برای چی در بازی های بین المللی از استقلال به عنوان استقلال تهارن یاد شد ولی از پرسپولیس به عنوان ایران؟ این موجب خشم مردم شده و واقعا نمیشه اینو یه سهل انگاری دونست. جالبه صدا و سیما تیم های حریف استقلال رو با نام کشورشون مینوشت ولی استقلال رو با عنوان تهران یاد میکرد!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس