کد خبر 917992
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
جسد

مدیر بانک نسوج مرکز تحقیقات پزشکی قانونی کشور با اشاره به مشکلات دانشگاه‌ها در تأمین جسد اعلام کرد: بیشترین اهداکنندگان جسد را جوانان سنین 20 تا 40 سال تشکیل می‌دهند.

به گزارش مشرق، امین رادمنش در ارتباط با اهدای جسد اظهارداشت: پس از فراخوان سازمان پزشکی قانونی در روزهای پایانی مرداد 1396، 730 نفر جهت اهدای جسد خود اعلام آمادگی کرده اند که 40 درصد آنان را زنان و 60 درصد آنان را مردان تشکیل می دهند.

وی با اشاره به مشکلاتی که دانشگاه ها در تأمین جسد با آن مواجه هستند،‌ تلاش مرکز تحقیقات پزشکی قانونی را در راستای کمک به محافل علمی پزشکی کشور و رفع یا کاهش مشکلات آن ها در این زمینه دانست.

بیشتر بخوانید:

آنچه باید در مورد اهدای جسد بدانید

مدیر بانک نسوج مرکز تحقیقات پزشکی قانونی کشور با اشاره به اینکه اکثریت اهدا کنندگان جسد را افراد با تحصیلات دانشگاهی تشکیل می دهند افزود: 77 درصد اهدا کنندگان جسد را افراد دارای مدارک کارشناسی و بالاتر و 23 درصد ایشان را افراد دارای مدارک دیپلم و کمتر از آن تشکیل می دهند. از منظر سنی نیز 8.2 درصد از اهداکنندگان 20 تا 30 ساله اند، ‌24.1 درصد آنان 30 تا 40 ساله، ‌20.5 درصد 40 تا 50 ساله، ‌17.5 درصد 50 تا 60 ساله،‌ 19.7 درصد 60 تا 70 ساله و 10 درصد نیز در سنین بالای 70 سال هستند

رادمنش اشاعه امر اهدای جسد را نیازمند فرهنگ سازی دانست و با اشاره به عدم نیاز به مراجعه حضوری به پزشکی قانونی از سوی داوطلبان اهدای جسد افزود: داوطلبان می توانند از طریق تماس تلفنی با شماره‌های اعلام شده در جراید و رسانه ها از نحوه انجام کار مطلع شوند.

وی در ادامه با اشاره به رعایت فرایند قانونی و شرعی در این زمینه افزود: اجساد پس از وفات، با اطلاع خانواده به یکی از مراکز پزشکی قانونی تحویل و در نهایت به یکی از دانشگاه های علوم پزشکی منتقل می شود که پس از انجام فعالیت های علمی با رعایت تشریفات شرعی در آرامستان همان شهر به خاک سپرده خواهند شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
    1 0
    قاتلها و متجاوزین و جنایتکارها را که اعدام می کنند ، باید بعدش بدهند به دانشگاههای علوم پزشکی
  • IR ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
    0 2
    خاک تو سرتون .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس