کد خبر 917906
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۶
خودرو

معاون بازرسی سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت:در خصوص افزایش قیمت ۴ خودرو تولید داخلی که اخیرا اعلام شده ، بررسی های لازم صورت می گیرد و اگر این افزایش غیر قانونی باشد برخورد می‌شود.

به گزارش مشرق، شهرام میرآخورلو در استودیو پخش خبری 21 افزود : براساس مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی ، دستگاهها و شوراهایی که مجاز به تعیین قیمتند اختیار کار کارشناسی شان به سازمان حمایت و تصویب آن به تنظیم بازار واگذار شده است .

او ادامه داد : اگر این موضوع را در بحث خودرو مورد بررسی قرار دهیم ، براساس شاخص تمرکز، قیمت گذاری خودرو به طیف خاصی از خودروهای زیر 45 میلیون تومان مربوط بوده است. در این خصوص هم پس از انجام جلساتی با خودروسازان و قطعه سازان داخلی ، قیمت تمام شده برآورد شد و تعیین گردیده است.

بیشتر بخوانید:

خودروسازان مجوز افزایش قیمت خودرو گرفتند؟

روش جدید قیمت‌گذاری خودرو

در مورد خودروهای بالای 45 میلیون تومان هم می باید براساس ضابطه کالا قیمت گذاری شده تولیدات داخلی اختیار این قیمت گذاری با خودرو ساز است.

میرآخورلو گفت: در خصوص افزایش قیمت 4 خودرو تولید داخلی که اخیرا اعلام شده ، بررسی های لازم صورت می گیرد و اگر این افزایش غیر منطقی و غیر قانونی باشد با عاملان آن برخورد می شود.

او ادامه داد : از آنجا که خودرو سازان داخلی تجربه کافی در قیمت گذاری دارند ، خلاف است که بگویند از ضوابط قیمت گذاری بی خبر بوده ایم. خودرو سازان می بایست قبل از افزایش نرخ ها با سازمان حمایت هماهنگ می شدند البته تحقیقات ما هم چندان زمانبر نیست .

میرآخورلو افزایش قیمت ها را به دور از حاشیه بازار عنوان کرد و افزود: طبق قوانین خودروسازی ، تحویل فوری به تحویل تا 30 روز اطلاق می شود و این قانون در خصوص خودروهایی که تعهدات معوق دارند خلاف است .

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • majid IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
    7 0
    باسلام همه میدونن که تورم بالا ی در کشور وجود داره و قیمتها رو براساس آن بالا می برند لیکن فقط آقای نوبخت تو این مملکت از تورم واقعی خبر نداره.
  • IR ۱۰:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
    14 0
    آدمهای با غیرت هیچ وقت ماشین پیش خرید نکنند تا خودروسازان قیمت خودرو به 90 میلیون نفرشند
  • ایران خودرو IR ۱۱:۰۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۸
    0 4
    مردم بخرید که اگه از این مرحله نخرید مرحله بعدی گرون ترش می کنم
  • IR ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۰
    1 0
    کدام سازمان ؟؟؟؟سازمان حمایت از خودرو سازان
  • افراد بدون خودرو IR ۰۲:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۲
    0 0
    سازمان کی؟ سازمان چه؟سازمانی وجود ندارد که بتواند با خودروساز برخورد کند. وقتی دو بازرس یا دونفر مامور میشوند سرکشی کنند و ببینند قیمتها چگونه است کافی است دو تا خودرو شاسی بلند شیک به اونا بدی سریع میرند یک گزارش عالی به مقام مافوق خود میدن. مردم هم ....؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس