فلاحت‌پیشه

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ایرادات CFT با نظر شورای نگهبان بر طرف شد.

به گزارش مشرق، حشمت الله فلاحت‌پیشه، رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی، در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 14 آذر) قوه مقننه و در جریان بررسی لایحه  CFT با استناد به ماده 79 آئین‌نامه داخلی مجلس طی تذکری گفت: درباره اینکه گفته می‌شود، در جریان بررسی این لایحه در کمیسیون اکثریت اعضا حضور نداشتند، خلاف واقع است.

بیشتر بخوانید:

توضیحات سخنگوی کمیسیون امنیت‌ ملی درباره لایحه «CFT»

نگرانی نمایندگان درباره CFT برطرف شد

اولین بند از CFT در مجلس اصلاح شد

دهقان: پیوستن ایران به CFT خلاف امنیت ملی است

بررسی لایحه CFT در دستور کار مجلس قرار گرفت

وی تصریح کرد: نوار ضبط شده کمیسیون موجود است و کمیسیون حد نصاب لازم برای تصویب این لایحه را داشت.

نماینده اسلام آباد غرب ادامه داد: در جلسه امروز بیان شد به زعم شورای نگهبان ایرادات CFT غیرقابل اصلاح و خلاف امنیت و منافع کشور است در حالی که آقای کدخدایی، سخنگوی شورای نگهبان در جلسه بررسی ایرادات CFT مطرح کرد در صورت عدم رفع ایرادات موجود، این لایحه خلاف منافع ملی است اگر ایرادات برطرف شود خلافی وجود ندارد.

رئیس کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: این ایرادات با اجماع افرادی از مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان برطرف شد. جناب آقای شاهرودی به آقای لاریجانی نامه‌ای نوشت که 2 نفر از مجمع تشخیص مصلحت در کارگروه بررسی ایرادات CFT حضور داشته باشند.

فلاحت‌پیشه گفت: با نظر تمامی افراد کارگروه در جلسه 6 ساعته به اجماع رسیدیم. همچنین در شرط دوم در این لایحه بیان شده به شرطی ماده 6 اعمال می شود که مخالف قوانین جمهوری اسلامی ایران نباشد بنابراین CFT ایرادی ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس