برانکو ایوانکوویچ

تهیه کننده و مجری برنامه نود ضرب المثل "اندازه نگه دار که اندازه نکوست"؛ را چندان رعایت نکرد که خواسته یا ناخواسته بودن این اتفاق را باید به حساب پوشش های متوالی و حمایتی برنامه نود از کی روش دید.

سرویس ورزش مشرق - اینکه همه عوامل همین برنامه (نود) عوامل تشکیل دهنده برنامه "بیست هجده" برای پوشش جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه بودند هم از دیگر دلایل بروز "دو قطبی" در سطح اول فوتبال کشورمان شده است. این ایراد هم به "شبکه سه" وارد است که چرا همطراز گروه برنامه ساز "نود"، هیچ آلترناتیوی برای پوشش برنامه های ورزشی در سطح اول فوتبال در اختیار ندارد؟

عادل فردوسی پور که به اتفاق محمدرضا احمدی در ایام برگزاری مسابقات تیم ملی در روسیه از بعد از ظهر تا پاسی از شب، پرمخاطب ترین شبکه سیما را مونوپول خود و برنامه شان کرده بودند، در یک گزارش زنده پس از برگزاری آخرین دیدار تیم ملی برابر پرتغال، از اردوی ملی پوشان، فرصت را برای حمله بی پرده و آتشین کارلوس کی روش به برانکو ایوانکوویچ مهیا کردند.

بیشتر بخوانید:

وقتی فردوسی‌پور دستانش را از دعوا پنهان می‌کند!

آقای فردوسی‌پور! چه کسی دوقطبی در فوتبال را ایجاد کرد؟

گرچه اعتقاد داریم این فرآیند، اتفاقی بوده است ولی چرا پس از آن، هرگز فرصتی برای جوابگویی برانکو ایوانکویچ ایجاد نشد؟

این مصاحبه درست زمانی انجام شد که پرسپولیس قهرمانی فصل شانزدهمش را در لیگ هفدهم تکرار کرده و برانکو از درجه محبوبیتی خاص نزد هواداران پرسپولیس برخوردار شده بود. دو قطبی شدن فوتبال ملی و باشگاهی که تا حدودی پیش از جام جهانی ایجاد شده بود، رسما از همان روز استارت خورد. طرفداران استقلال که از بودن برانکو در تیم رقیب و نتایجی که با این تیم گرفته است دل خوشی نداشتند، پشت تیم ملی رفته و در حمایت از کی روش برآمدند. در همان برهه کی روش بازیکنان پرسپولیس را دعوت نمی کرد مگر اینکه راهی تیم های خارجی می شدند. تقلیل یافتن تعداد ملی پوشان پرسپولیس از یکسو و در نقطه مقابل بالا رفتن تعداد استقلالی های اردوی تیم ملی همه دست به دست هم دادند تا "دو قطبی" فوتبال باشگاهی به رده ملی سرایت کرده و نوعی اختلاف آشکار بین کی روش و برانکو ایجاد شود.

اتفاقی که البته کلید اولیه اش از مدتها پیش خورده بود اما در برهه جام جهانی به اوج خود رسید. پرسپولیسی ها از وقتی سیدجلال حسینی به اردوی تیم ملی دعوت نشد هم به نوعی با کی روش و تیم ملی زاویه پیدا کردند. ولی این زاویه تأثیر شدیدی روی این رابطه نگذاشت تا اینکه عوامل برنامه ویژه جام جهانی آن مصاحبه را در حیاط اردوگاه تیم ملی با کی روش ترتیب دادند!

حالا مجری برنامه نود پس از بوجود آمدن شکافی عمیق و عریض که بین دو طیف بزرگ از طرفداران تیم ملی بوجود آمده، چطور می تواند پیشنهاد بدهد به اختلافات پایان بدهید؟ از همه توقع دارد دیوار بلندی که خود و رفقایش در برنامه نود، آجر به آجر روی هم چیدند تا محکم و استوار بالا برود را یک شبه تخریب کنند؟ قطعا این اتفاق به سادگی رخ نمی دهد.

عادل فردوسی پور پس از برنامه نودی که برای پرداختن به فینال لیگ قهرمانان ساخته بود به شدت به کی روش تاخت و از او بابت غیبت در مراسمی که اینفانتینو به خاطرش در تهران بود ایرادهای جدی گرفت ولی شاید پس از ۸ سال حمایت تمام قد از همه اقدامات سرمربی تیم ملی، این یک مورد خاص، حکم نوشداروی پس از مرگ سهراب را داشت و خیلی به دل طرفداران پرسپولیس یا برانکو ننشست!

عادل، اسم با مسمّایی دارد! او البته به خوبی می تواند خودش را "عادل" هم جلوه بدهد. نمونه اش این بود که پس از ترسیم نقطه فرضی خط الرأس زاویه گل تراکتورسازی به شکل "پرسپکتیو" بارها با صدای بلند گفت: "اعتراف می کنم که اشتباه کرده ام". چون در حین گزارش بازی قویا تأکید داشته که گل حاج صفی به پرسپولیس آفساید بوده است! گرچه این اعتراف هم تفاوتی در بطن ماجرا نداشت ولی به نظر می رسد اتفاقات مربوط به دوقطبی شدن طرفداران تیم ملی نیز شرایطی مشابه با نقطه پرسپکتیو را در عادل ایجاد کرده که در این یکی دو برنامه اخیرش برای ایجاد "وحدت ملی" برای کمک به تیم ملی به تکاپو افتاده است! گرچه برخی افراد بدبین، باز هم این رفتارها را در جهت حمایت از کی روش تلقی می کنند تا در این روزهای باقیمانده به جام ملتها، همه چیز برای کسب موفقیت تیم ملی و در رأس آن کی روش مهیا باشد! قطعا موفقیت تیم ملی در جام ملتها پرچم حامیان سرمربی پرتغالی را در کل کشور بالا خواهد برد و البته در نهایت به سود فوتبال ملی ایران هم خواهد بود اما قطعا دادگاهی "عادل" هم نیاز است که تقصیرات عاملان این دو قطبی شدن را در کفه ترازوی عدالت نشانده و سهم شان در ایجاد این همه تفرقه و دوری بین پرطرفدارترین تیم باشگاهی ایران با تیم ملی را عیان کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    46 8
    نون ایشون تو جنجال سازیه همین و بسه
  • IR ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    47 36
    مرده شور کیروش رو ببرن بیت المال برامون نذاشت مرتیکه
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
      40 26
      طوری حرف می زنی که انگار کی روش دزدی کرده. قرارداد بسته و طبق همان پول گرفته. انسان صغیر چشمش به جیب و سفره دیگران هست. کبیر باش
    • بوئین زهرا IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
      23 7
      و هزار البته کی روشهای داخلی و در تمام صنوف و ابعاد سیاسی و اقتصادی و مدیریتی
    • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
      6 9
      لابد برانکارد مفتی داره کار میکنه؟ مرده شور خودت و برانکاردو ببرن
  • علی IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    22 34
    چطور اقایان مسئول نفهمیدند که این فرد با برنامه اش فوتبال را که نابود کرد هیچ باعث اختلاف و از بین بردن حرمت و احترام ورزشکاران و ملت شد با پول مردم این چه برنامه ای است درش را ببندید و این همه باعث هتک حرمت نشوید
  • ahmad IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    32 57
    باعث و بانی این دوقطبی حتما ویقینا نا عادل هستش با اون برنامه مسخرش
  • حسن IR ۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    9 1
    من نمیدونم نقطه قوت کیروش چیه که بعضیها اینقدر بزرگش کردند سیاست تیم ملی فقط ضد فوتبال و خراب کردن بازی طرف بوده به امید نتیجه گرفتن شما ۵دقیقه از تیم ملی یه فوتبال درست و روان دیده اید؟
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    7 1
    متاسفم برای سازمان صدا سیما کافیه فقط یه فراخوان بدن تا جوانهایی هزار برابر بهتر و باسوادتر از عادل و دار و دسته ش جذب صدا سیما بشن و به ورزش به معنای واقعی کلمه بپردازن نه حاشیه سازی و دلالی فوتبال .
  • رحمن IR ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    3 4
    برای حذف برنامه نود خیلی ها شمشیر از رو بستند هر کدام هم دلیل و ناراحتی شخصی از فردوسی پور دارند ولی مردش نیستند بگویند که خوششان از فردوسی پور نمیاد فقط حرفی را برای زدن فردوسی پور بزک میکنند این مرضی است که وبا گونه سیاسیون را هم آلوده کرده است...آقا خدا روزیتان را جای دیگر بدهد حسود هرگز نیاسود
  • IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
    6 6
    زنده باد کی روش. لنگیا دم بازی با کاشیما دم از غیرت ملی میزدن الان خودشون دنبال ضربه زدن به تیم ملی هستن! شرم آوره
    • IR ۲۲:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۴
      2 3
      برو بمیر کیسه کش
    • طاهره IR ۰۱:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
      1 0
      چقدر هم که شما غیرت ملی داشتید!!! الآن تازه یادتون اومده
    • IR ۰۹:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
      2 0
      تو مثلا با گفتن لنگي داري وحدت ايجاد مي كني
  • دکتر نصر IR ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    2 0
    من خودم قبلآ از حامیان کیروش بودم و هنوز هم دوست دارم تیم ملی با هر مربی نتیجه بگیره اما حقیقا از مصاحبه و بیانیه های عجیب کیروش بعد جام جهانی جا خوردم! کیروش حرف خودشو قبل از جام جهانی درباره کیفیت نداشتن بازیکنان لیگ که باعث شد کل مربیان لیگ و کانون مربیان به رهبری مجید جلالی بیانیه بدن درباره کیفیت داشتن لیگ انداخت گردن برانکو!!! و گفت برانکو بین بازیکنان تیم ملی فرق گذاشت با داخلی و خارجی کردن اونها و به تیم سم وارد کرد!!!!!!!!! فراری شدن ملی پوشان پرسپولیس از تیم با هدف تیم ملی و نیامدن بازیکنان ملی پوش به این تیم از ترس خط خوردن برای فوتبال ایران یک فساد رسمی فوتبالی حساب میشه که عادل چشم خودشو روی این داستان کامل بست کیروش حتی به مودریچ هم رحم نکرد و پیش از جام جهانی اومد با هدف تحقیر برانکو گفت من نمی تونم رونالدو تربیت کنم اما مودریچ می تونم...اون توهین ها که ایران یا جای من هست یا برانکو و برانکو دشمن فوتبال ایرانه هم به عنوان مربی که یک قهرمانی یک سومی و یک فینال برای ایران در آسیا با تیم امید ملی و پرسپولیس آورده شرم آور بود.......
  • IR ۰۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۵
    0 0
    بنام خدا. سلام. مشکل فرهنگی ماست، تا میبینیم ی جا دعواست، می ایستیم تماشا. خب از همین موضوع واسه جذب مخاطب سواستفاده میشه. هرچند، این موضوع، جیزی از توانمندی عادل، کم نمی کنه. موید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس