کد خبر 916568
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۶
رانندگان معترض آمبولانس، «شانزلیزه» را مسدود کردند

ده‌ها راننده معترض خودروهای امدادی چندین خیابان مرکز پاریس را مسدود کرده و از دولت این کشور خواستند طرح اصلاحات اقتصادی را لغو کند.

به گزارش مشرق، شمار زیادی از رانندگان معترض آمبولانس که از صبح دوشنبه شماری از جاده‌های منتهی به پاریس را مسدود کرده بودند، بامداد سه‌شنبه با پارک خودروهای خود در خیابان «شانزلیزه» پاریس، عبور و مرور در این منطقه را متوقف کردند.

تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهد ده‌ها دستگاه آمبولانس و خودروی امداد وسط خیابان شانزلیزه پارک شده است. تعدادی از این خودروها نیز به آتش کشیده شده است.

ببینید:

فیلم/ آمبولانس ها هم به صف معترضان پیوستند!

عکس/ درگیری رانندگان آمبولانس با پلیس فرانسه

اعتراض این رانندگان، بخشی از جنبش موسوم به «جلیقه زردها» است که از سه هفته پیش و در واکنش به افزایش قیمت سوخت در این کشور به راه افتاد. در روزهای گذشته با گسترش موج اعتراض در فرانسه و سرایت اعتراضات به شهرهای کوچکتر، برخورد نیروهای پلیس این کشور هم خشونت‌آمیزتر شده و همین امر بر شدت ناآرامی در این کشور افزوده است.

دوشنبه شب معترضین فعالیت بازار «رانژیس» پاریس را هم که بزرگترین مرکز عمده‌فروشی مواد غذایی در جهان است و نقش مهمی در چرخه غذایی فرانسه و اروپا دارد، متوقف کردند.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه از همان ماه‌های نخست حضورش در کاخ الیزه اصلاحاتی را در دستور کار قرار داده که به گفته وی برای آینده اقتصاد و محیط زیست فرانسه ضروری است. افزایش قیمت سوخت و کاهش سطح دستمزد از جمله نتایج این اصلاحات است. این موارد در کنار تصمیم ماکرون برای کاهش درصد مالیات دریافتی از ثروتمندان، موجب شده تا ماکرون بر اساس نظرسنجی‌ها به نامحبوب‌ترین رئیس‌جمهور چند دهه اخیر فرانسه بدل شود.

در جریان اعتراضات هفته‌های گذشته در فرانسه دستکم 4 نفر جان خود را از دست داده‌اند و صدها نفر زخمی و بازداشت شده‌اند. هرچند رسانه‌های فرانسوی و اروپایی اعتراضات معیشتی در فرانسه را به شکل یک آشوب به تصویر کشیده‌اند، اما به نوشته پایگاه «بلومبرگ»، یک نظرسنجی صورت‌گرفته در فرانسه نشان می‌دهد سه چهارم مردم فرانسه از جنبش جلیقه زردها حمایت می‌کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس