بلیط چارتر از جمله پرفروش ترین بلیط های هواپیما است که توسط آژانس های هواپیمایی به فروش می رسد. اما چرا بلیط چارتر پرطرفدار است و اصلا کلمه بلیط چارتر به کدام دسته از بلیط ها اطلاق می شود. در ادامه مطلب به بررسی ویژگی های بلیط چارتر و مسیرهای پر تردد می پردازیم.

ویژگی های بلیط چارتر

در واقع واژه چارتر به معنی اجاره یا خرید انبوه است. وقتی حرف از چارتر بلیط هواپیما به میان می آید یعنی این بلیط ها توسط آژانس هواپیمایی از ایرلاین برای مدت زمان مشخصی رزرو وخریداری شده اند. این دسته از آژانس ها که تعداد آنها محدود است بلیط چارتر را در اختیار مسافران و سایر آژانس های هواپیمایی قرار می دهند.

از دیگر ویژگی های بلیط چارتر این است که این دسته از بلیط ها قابل استرداد نیست و اگر مسافری به هر دلیلی به پرواز نرسد بلیط آن سوخت می شود. البته آن دسته از مسافرانی که بلیط چارتر خود را از سفرمی تهیه کرده اند در مواردی که از سفر منصرف شده اند می توانند بلیط چارتر خود را همانند بلیط هواپیما سیستمی با درصد جریمه کنسل کنند.

یکی دیگر از مواردی که باعث محبوبیت بلیط چارتر شده است قیمت مناسب تر آن نسبت به بلیط های سیستمی است. دلیل ارزان شدن بلیط چارتر با نزدیک شدن به زمان پرواز این است که آژانس چارتر کننده برای جلوگیری از خالی ماندن هواپیما و کاهش ضرر اقدام به پایین آوردن قیمت بلیط می کند تا صندلی های هواپیما خالی نمانند.

از نکاتی که به هنگام خرید بلیط چارتر باید به آن توجه کنید این است که قیمت آن برای تمامی گروه های سنی بر خلاف بلیط های سیستمی یکسان است.

مسیرهای پرتردد بلیط چارتر

بلیط چارتر اهواز

اهواز از جمله شهرهای جنوبی پر تردد ایران است که روزانه مسافران زیادی به این شهر رفت و آمد می کنند. یکی از مواردی که در تمامی مسیرهای بلیط چارتر و از جمله بلیط چارتر اهواز صادق است این است که این دسته از بلیط ها قابل استرداد نمی باشد ( تنها در سفرمی قابل استرداد است) پس حتما قبل از سفر و خرید بلیط چارتر از سفر خود اطمینان پیدا کنید. مانند سایر مسیرهای پروازی این مسیر نیز در مواقعی که با تقاضای کم برای بلیط هواپیما روبه رو میشود قیمت بلیط چارتر اهواز کاهش پیدا می کند و مسافران می توانند با قیمت کمتری آن را خریداری کنند.

بلیط چارتر قشم

جزیره زیبای قشم در فصل هایی از سال مورد توجه بسیاری از مسافرین قرار می گیرد. مانند سایر مسیرهای پروازی تعدادی از چارتر کننده ها نیز چارتر مسیرهای قشم را برعهده می گیرند و بلیط چارتر قشم را ارایه می کنند. این جزیره زیبا با توجه به اینکه در ناحیه جنوبی ایران قرار گرفته در فصل های سرد و خنک سال و همچنین عید نوروز مسافران زیادی دارد و قاعدتا در این زمان ها قیمت بلیط چارتر قشم کاهش پیدا نخواهد کرد.

در نهایت باید این نکته را خاطر نشان کرد که قیمت بلیط چارتر در سایت های فروش آنلاین و آژانس های هواپیمایی متغیر است. چرا که عموم آژانس ها این بلیط ها را از چارتر کننده آن خریداری می کنند و با حاشیه سود خود در اختیار مسافرین قرار می دهند. بنابراین پیشنهاد می شود قبل از خرید بلیط چارتر قیمت ها را مقایسه کنید.

سامانه رزرواسیون آنلاین سفرمی گارانتی پایین ترین نرخ بلیط هواپیما را در میان تمامی فروشندگان کرده است. می توانید قبل از خرید قیمت را مقایسه کنید و سپس اقدام به خرید کنید و از همه مهمتر در سفرمی امکان کنسلی بلیط هواپیما چارتر نیز همانند بلیط های سیستمی وجود دارد.

این محتوا تبلیغاتی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس