کد خبر 916405
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۲
علیخانی

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران با اشاره به اینکه حذف محدوده زوج و فرد قطعی نیست گفت: موضوع طرح ترافیک و زوج و فرد مواردی است که بر اساس قانون باید شورای ترافیک تهران تصمیم‌گیری کند.

به گزارش مشرق، محمد علیخانی درباره اجرای حذف محدوده زوج و فرد از سال آینده در تهران گفت: این موضوع را بنده در رسانه‌ها دیدم و هنوز طرحی مبنی بر حذف محدوده زوج و فرد و افزایش محدوده طرح ترافیک به کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران نیامده است.

وی‌ ادامه داد: بهتر است معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران قبل از طرح و اعلام عمومی، اقدامات کارشناسی را انجام دهد و در کمیسیون‌ها این موضوع مطرح شود و سپس درباره آن اظهارنظر کنند. تا هم اکنون بنده و همکارانم در کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران از طریق رسانه‌های این موضوع را متوجه شدیم و هنوز به کمیسیون ارجاع نشده است.

بیشتر بخوانید:

چراغ قرمز پلیس این بار برای حذف محدوده زوج و فرد

تعرفه طرح زوج و فرد اعلام شد

علیخانی افزود: معتقدم هر گونه طرحی در شهر تهران باید مطالعات کارشناسی آن انجام شود و پس از آن مراحل قانونی آن طی شود. موضوع طرح ترافیک و زوج و فرد مواردی است که بر اساس قانون باید شورای ترافیک تهران تصمیم‌گیری کند و شورای شهر فقط میزان عوارض و نرخ آن را تعیین می‌کند.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران اظهار داشت: حذف محدوده زوج و فرد هنوز مصوب نشده است و اگر چنین طرحی مصوب شده است، بهتر است آن را اطلاع‌رسانی کنند. قطعی اجرایی شدن این طرح نیاز به مصوبه قانونی دارد که تاکنون ما اطلاعی از آن نداریم.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه نظرات در مورد حذف این محدوده چیست، گفت: ما نمی‌توانیم پیش داوری کنیم، ابتدا باید مطالعات و کار کارشناسی آن انجام شود و پس از آن اظهارنظر می‌کنم. اینکه بدون مطالعات اعلام کنیم موافق یا مخالف هستیم درست نیست.

تکلیف موتور سیکلت‌ها در طرح کاهش هنوز مشخص نشده است

علیخانی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا «طرح کاهش» در شهر تهران موفق بوده است، گفت: این‌گونه طرح‌های ترافیکی بدون همکاری پلیس قطعا به نتیجه نمی‌رسد و هنوز در طرح کاهش تکلیف موتورسیکلت‌ها مشخص نشده است و خودروهای نظامی سخت زیر بار معاینه می‌روند. اگر تعامل لازم با پلیس برقرار باشد، می‌تواند به نتیجه برسد.

وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه چرا پلیس نسبت به جریمه خودروهای بدون معاینه فنی اقدام نکرده است، گفت: نمی‌دانم به چه دلیل این مشکلات اتفاق افتاده است و یکی از مشکلات این است که از شورا کمک نمی‌خواهند. هر کجا اشکالی پیش می‌آید می‌توانند از شورا بخواهند مسئولان مربوطه را دعوت کنند تا دیدگاه‌ها به هم نزدیک‌تر شوند و مشکلات را زودتر رفع کنیم.

علیخانی ادامه کرد: بعضا این طرح‌ها را یکباره اعلام می‌کنند و پلیس هم اعلام می‌کند قبول ندارد و نهایتا به نتیجه نمی‌رسد و این نیاز هست که تعامل بیشتر باشد، وقتی معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری با شورا تعامل ندارد نمی‌دانم با پلیس چه تعاملی می‌تواند داشته باشد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای شهر تهران اظهار داشت: اصلا شهرداری حق ندارد بگوید که پلیس از کی خودروها را جریمه می‌کند و پلیس باید در این خصوص اظهارنظر کند.

وی درباره استفاده از کاتالیست‌های اجاره‌ای در مراکز معاینه فنی نیز گفت: یک عده هستند که قانون را دور می‌زنند ولی به مرور زمان شناسایی می‌شوند و راه‌های دور زدن قانون نیز بسته می‌شود، ولی در هر حال همیشه یک عده قانون‌گریز هم وجود دارند که دنبال دور زدن قانون هستند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس