صفحه نخست روزنامه‌های یکشنبه ۱۱آذر

کارنامه ظریف خالی است، به همین منظور رسانه های اصلاح طلب با جنجال و هیاهو در پی سرپوش گذاشتن بر این کارنامه خالی هستند.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** موسوی: می‌توانیم برای رفاه مردم، اسرائیل را به رسمیت بشناسیم!

«میر محمود موسوی» دیپلمات سابق و برادر یکی از سران فتنه در مصاحبه با روزنامه شرق گفت:

«کشورها روابط خارجی خود را براساس اصول تعیین می کنند. ممکن است یکی از این اصول آرمان ها و ارزش ها باشد که در جای خود بسیار مهم و محترم است، اما آرمان ها و ارزش ها در تفسیرها و نظریه پردازی های اکثر بزرگان حوزه سیاسی زیرمجموعه منافع ملی قرار می گیرد. آنچه تعیین می کند ایران با دیگران رابطه داشته باشد حتما باید با در نظرگرفتن منافع ملی باشد. بخشی از این منافع ملی، آرمان ها و ارزش هاست. آرمان حمایت از فلسطینی ها یا مخالفت با اسرائیل در طول سالیان گذشته در این چارچوب تعریف می شود. ایجاد غیرمشروع اسرائیل که توسط غرب پا به عرصه وجود گذاشته، زیرمجموعه بحث آرمان ها و ارزش ها قرار می گیرد، اما همه سیاست خارجی را فقط این امر تعیین نمی کند. موضوعات بسیار گسترده دیگری هم وجود دارد؛ به طور مثال هر حکومتی وظیفه دارد از سیاست خارجی در جهت رفاه و آسایش مردم جامعه و پیشرفت و توسعه استفاده کند. در دنیا برخی حکومت ها دومی را اصل می دانند و سعی می کنند آرمان ها را به آن پیوند بزنند. آنچه از سوی برخی کشورها شاهد آن هستیم از این دست است. عمان از رابطه با اسرائیل در کنار آرمانی که شاید ضعیف تر جلوه کند، منافع خود را دنبال می کند؛ منافعی که می خواهد در خدمت کشور باشد».

موسوی در ادامه گفت:

«آنچه در مورد محمد بن سلمان گفته می شود حرکت هایی است که به سمت نوسازی عربستان پیش می برد. در مورد عمان تردید ندارم که آنچه انجام می دهد حتما با فکر، عقلانیت و تحلیل است و ناگهانی نیست».

میر محمود موسوی رویکرد سیاست خارجی عمان در مواجهه با رژیم صهیونیستی را به عنوان رویکردی مبتنی بر عقلانیت و تأمین کننده رفاه و آسایش مردم معرفی کرده است. لازم به ذکر است که «یوسف بن علوی» وزیر امور خارجه عمان- آبان ۹۷- گفته بود: «اسرائیل یک کشور پذیرفته شده در خاورمیانه است»!

گفتنی است «ریچارد هاویت» (تهیه‌کننده سند راهبردی اتحادیه اروپا درباره روابط ایران)-بهمن ۹۵- گفته بود: «توافق هسته‌ای یک نقطه عطف بود، هر چند که همه مشکلات ما با ایران درباره اسرائیل، دموکراسی و حقوق‌بشر حل نشده است... ما باید دفتر نمایندگی اتحادیه اروپا را در تهران افتتاح کنیم و گفت‌وگو درباره حقوق بشر را از سر بگیریم. نیروهایی در داخل ایران، در حال اعمال فشار بر حاکمیت هستند و ما امیدواریم گزارش ما نیز باعث پیشرفت در این زمینه شود. اروپا در ایران نفوذ دارد ولی آمریکا از این نفوذ برخوردار نیست. ما می‌خواهیم از این اهرم استفاده کنیم و به سوی ساختار جدید امنیتی در خاورمیانه حرکت کنیم».

چندی پیش «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا گفته بود: «بعد از خروج ما از برجام، مشکلات در ایران بالا گرفته است، مردم نمی‌توانند نان بخرند، آنها مجبورند با ما مذاکره کنند»!

«مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا نیز چندی پیش گفته بود: «اگر ایران می‌خواهد مردمش غذا بخورند باید به حرف آمریکا گوش کند. اکنون ایران باید تصمیم بگیرد که آیا می‌خواهد مردمش غذا بخورند، یا نه»!

مقامات آمریکایی بارها مدعی شده اند که ایران باید رفتار خود را تغییر داده و مانند یک کشور نرمال (عادی) رفتار کند یا عواقب سخت آن را بپذیرد. حال سؤالی که در این مورد پیش می‌آید این است که معیار نرمال و غیرنرمال بودن یک کشور چیست و آیا خود آمریکا، کشوری نرمال است؟!

آمریکایی‌ها با گستاخی و وقاحت مردم ایران را تهدید به گرسنگی می‌کنند و می‌گویند اگر می‌خواهید شکمتان سیر باشد باید به خواسته‌های ما تن دهید. حال خواسته های آمریکا چیست؟ کاملا مشخص است. نابودی کامل توان موشکی و دفاعی، نابوی کامل و ابدی توان هسته ای و دیگر مولفه های قدرت ساز علمی، دست کشیدن ایران از مبارزه با تروریسم در منطقه و قطع حمایت از محور مقاومت و در نهایت به رسمیت شناختن رژیم کودک کش صهیونیستی.

اصلاح طلبان و برخی دولتمردان در طول سالهای اخیر بارها مدعی شدند که اگر مذاکرات هسته ای به سرانجام برسد و توافق حاصل شود، مشکلات کشور رفع خواهد شد. پس از امضای برجام دولتمردان در اظهارات متعدد تاکید کردند که با برجام تمامی تحریم ها به یکباره لغو خواهد شد و مشکل گرانی، رکود، بیکاری، مسکن، ازدواج جوانان و آب خوردن مردم رفع شده و سرمایه خارجی به کشور سرازیر می شود و در اثر سیاست های دولت آنچنان رونقی ایجاد می شود که مردم به یارانه ها نیازی نخواهند داشت.

اما در نهایت از دلار حدود ۳۰۰۰ تومانی در سال ۹۴ رسیدیم به دلار حدود ۱۹۰۰۰ تومانی در سال ۹۷! این یعنی زمانیکه هسته ای داشتیم، دلار حدود ۳۰۰۰ تومان بود و زمانیکه هسته ای رفت، دلار به حدود ۱۹۰۰۰ تومان رسید.

افزایش سرسام آور قیمت خودرو، سکه، لوازم خانگی و اقلام ضروری خانوار را نیز به این فهرست اضافه کنید.

این تجربه ثابت کرد که گره زدن معیشت مردم با مواردی همچون هسته ای، موشکی، حقوق بشر و در نهایت اسرائیل، دوگانه ای دروغین و خسارت آفرین است.

** غرویان: ظریف، بحران اقتصادی ایران را حل کرد!

«محسن غرویان» در یادداشتی در روزنامه اعتماد نوشت:

«آقای ظریف یکی از موفق ترین چهره هایی است که توانسته از راه دیپلماسی، بسیاری از بحران های سیاسی و اقتصادی کشور را حل کند. همانطور که برخی تحلیلگران سیاسی هم گفته اند او در بین وزرای امور خارجه بعد از انقلاب اسلامی از لحاظ درک مسائل جهانی و حل مشکلات کم نظیر بوده است».

غرویان در ادامه نوشت:

«به نظر می رسد هجمه کنندگان به ظریف نگاهی به سال ۱۴۰۰ دارند، چون معتقدند احتمال رای آوردن ظریف به عنوان رئیس جمهور آینده بسیار بالاست، پس حمله ها را آغاز کرده اند تا وی را از الان تضعیف کنند».

کارنامه ظریف خالی است. به همین منظور رسانه های اصلاح طلب با جنجال و هیاهو در پی سرپوش گذاشتن بر این کارنامه خالی هستند.

اما این سرپوش گذاشتن در اکثر موارد با گاف همراه است. به نظر شما ظریف بحران اقتصادی ایران را حل کرد؟!

متاسفانه علیرغم سپری شدن بیش از ۵ سال از عمر دولت، همچنان تمامی تخم مرغها در سبد وزارت خارجه است و وزارت خارجه نیز تمامی تخم مرغهای خود را در سبد برجام چیده است.

برجامی که به اذعان مقامات ارشد دولت، مزایای آن از تقریبا هیچ به نزدیک صفر رسیده است.

متاسفانه اصلاح طلبان بدون توجه به مشکلات معیشتی مردم، از الان به انتخابات ۱۴۰۰ چشم دوخته اند و مشغول نامزدبازی هستند!

** ۱۵ ماه گذشت؛ شورای شهر تهران کمی هم کار کند

«احمد حکیمی پور» در یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت:

«سوال این است که آیا اعضای شورا می‌توانند بر حواشی به‌وجود آمده در این ۱۵ ماه، از زمان آغاز فعالیت تا کنون فائق آیند؟ پاسخ این است که بله می‌توانند. شورا می‌تواند از این حواشی عبور کند به شرط آن‌که از رفتار واکنشی خارج شده و نقش کنشی ایفا کند...کم کردن حاشیه‌ها در شهرداری و شورا و فاصله گرفتن هرچه بیشتر این دو نهاد از فضا و تنش‌های سیاسی موجود در کشور می‌تواند به پیشبرد اهداف و انجام وظایف شورا و شهرداری کمک شایانی داشته باشد... شورا باید از فضای مجازی و حواشی که ارتباطی با شهر تهران و امور شهروندی پایتخت ندارد، دور شده و از فضاسازی‌های کاذب که نتیجه‌ای جز به حاشیه رفتن امور اصلی و کلان شهر ندارد، پرهیز کند. شورا باید صرفا بر مشکلات و مسائل اساسی شهر متمرکز شود».

چندی پیش احمد حکیمی پور گفته بود: «اعضای شورای شهر فاقد تجربه کافی در زمینه مدیریت شهری هستند. به همین دلیل نیز موضوع را ساده فرض کرده‌اند. به همین دلیل نیز زمان زیادی طول کشید تا شرایط مدیریت شهری را درک کنند. هر چند که هنوز هم سوار کار نشده‌اند و نتوانسته‌اند روی برنامه‌ریزی‌ها مسلط شوند. اشتباه اعضای شورای شهر این بود که گمان می‌کردند در یک فضای سیاسی می‌توانند تهران را مدیریت کنند. این در حالی است که مدیریت شهری دارای کارویژه‌های خدماتی، اجتماعی و فرهنگی است و این کارویژه‌ها نباید تحت تأثیر فضای سیاسی قرار بگیرند».

چندی پیش «محمود علیزاده طباطبایی» از اعضای شورای شهر منحله اول گفته بود که لیست امید برای شورای شهر پنجم با خاله بازی بسته شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 51
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    ظریف، امیرکبیر و مصدق و شهیدبهشتی عصر ماست. مشرق نامردی اگه منتشر نکنی
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
      124 5
      ظریف محود عباس ماست!
    • سید IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
      قبول داری که اصلاح طلبان همگی تهوع آورند، مثل خودت!؟
    • هادی IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
      83 5
      خواهشا تن امیرکبیر و مصدق و شهیدبهشتی رو توقبر نلرزونید.
    • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
      56 5
      یادت رفت بگی ، ظریف خود امام زمان .
    • IR ۲۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
      101 1
      شهیدبهشتی: امضای وزیرخارجه آمریکا تضمین برجام است!؟ پوزش منظور ظریف بود در نطق مجلس سال۹۴
    • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
      60 6
      این امیر کبیر شما همونی که گفت امریکا بایک موشک تومار ایران درهم می پیچه اسم امیر کبیر بدنام مکن لطفا امیر کبیر کسی بود که بخاطر بستن منافع انگلیس وجلوگیری اازجولان روس وانگلیس به قتل رسید کمی تاریخ خودن هم بد نیست
    • IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
      9 32
      ظریف امیر کبیر نیست بلکه امیر کبیر ظریف زمان خود بود
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
      38 6
      شهید بهشتی فرمود مرگ برامریکا ومرگ برسازشکار= یعنی مرگ برامثال ظریف که سازشکارترین فر بظاهرایرانیکه کلمه تعلیق انگلیسی را باعتراف خودش نفهمید. اما عمدا نخاس ببیند. وهم هسته ایرو تقدیم وهم تحریمهارو دوبرابرکرد. باکمک علی برکت الله
    • US ۰۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
      2 7
      مصدق یک خائن بود. نباید همراه اسامی مثل امیرکبیر و بهشتی و ظریف بیاد.
    • حو سین IR ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
      15 9
      ظریفبی عرضه ترین و بی لیاقت ترین و بی ..... ترین وزیر خارجه ایران از زمان هخامنشیان تا امروز بوده
    • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
      4 4
      به اصطلاح اصولگرایان بعضی بسیار بی ادبند مثل همین کسی که با عنوان سید پاسخ داده چون جواب بهتری بلد نبوده. بر شما لعنت اگر چاپ نکنید
    • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
      4 0
      خودشم میدونه چرت گفته میگه نامردی منتشر نکنی خخخخ
    • IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
      15 2
      اگر بنا به مقایسه ظریف با شخصیت های معاصر نسل ما باشه شعبون بی مخ مناسبترین گزینه هست
  • رضا IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    7 50
    مشرق تنها افتخارت اینه که حرفهای چهارتا اصلاح طلب بی ارزش را تحلیل می کنی .
    • ج IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
      42 7
      معلومه مشرق زده به هدفها فکر کنم درد داشت!
    • IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
      47 13
      برو بخواب عزیزم به حول و قوه الهی انشاالله اسرائیل سال 2040 میلادی را نخواهد دید
  • اصلاحات تنها راه نجات IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    21 50
    احسنت . علاوه بر به رسمیت شناختن اسراییل و تاسیس سفارتش در ایران باید فورا هر سه قوای مسلح بسیج . ارتش و سپاه را منحل و به ناتو بپیوندیم . وقتی دل اسراییل و عربستان را به دست آوریم امریکا نیز از ما حمایت خواهد کرد .
    • IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
      29 5
      لپ لپ بخور یکهو نخور
  • اصلاحات تنها راه نجات IR ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    13 54
    پس در نتیجه موشک ها را تحویل داده و ضمن خروج کامل از منطقه . معامله قرن را نیز پذیرفته و غنی سازی را به صفر میرسانیم .
    • IR ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
      17 3
      اصلاحات عامل بدبختی و خفت و خواری و ذلت ملت ماست .
  • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    47 12
    دعوای ما بر سر معنای منافع است.منفعت چیست؟ این دعوای دو جهان بینی متضاد است که مربوط به سال 57 یا 96 و یا سه هزار سال قبل یا بعد نیست. انسانها دو گروه هستند. گروهی معمولا بزرگ و اکثریت که اصولا حیات و زندگی را چیزی چز در بازه تولد تا مرگ نمی دانند و برای زندگی خود هدفی جز معاش و شهوت متصور نیستند. البته که از نظر این گروه همواره ایستادن بر چیزهایی مانند شرف و استقلال و رضای خدا و مبارزه با طاغوتها کاری احمقانه و بی معنی است که وقت برایش مناسب نیست! چرا که هدف آنها فقط اقتصاد است! اینها حتی رسما بقای خود و ملتهایشان را نتیجه همین وادادگی و رفاه طلبی می دانند. اصلا رییس دولت موقت یعنی مهدی بازرگان صریحا می گفت [با عرض معذرت از شما خواننده عزیز] رمز بقای ملت ایران در پفیوزی است! با این نگاه البته هزاران برجام هم امضا شود عین عقلانیت از نظر اینها است. اما گروه دوم زندگی را فراتر از معاش و شهوت می دانند و اصلا آن را بین تولد تا مرگ محدود نمی دانند. به طور طبیعی آنها برای اموری فداکاری می کنند که از نظر دسته اول هیچ ارزشی ندارد و عین بی عقلی و افراطی گری است. به طور طبیعی با نگاه گروه اول جنگ بر سر اروند رود هم کاری احمقانه بود چون عادیدات آن تا صد سال جبران هزینه یکسال جنگ را هم نمی داد و بهتر بودید می دادیم به صدام تا آنهمه هزینه بیهوده ندهیم!
    • Ebi US ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
      17 6
      دقیقا همینطور است
    • IR ۲۰:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
      32 7
      تحلیل خوبی بود. مرسی.
  • محمد IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    22 7
    سلام . رهبرمعظم انقلاب بنابه مصلحت نظام وجذب حداکثری عطوفت بخرج می دهند دستگاه قضا چرا به وظایف خود عمل نمی کند وبا فتنه گران وخیانت گاران امسال موسوی وموسویان برخورد نمی کند
  • عبدالله IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    43 6
    بسم الله الرحمن الرحیم ؛ کسی که می گوید باید اسرائیل را به رسمیت شناخت ، مخالف خدا و دین خدا حرف می زند. چنین آدمی حکمش مشخص است! اسرائیل دشمن خداست. آیا ما دشمن خدا را به رسمیت بشناسیم؟ خدایا آن را که عقلش را گرفته ای چی بهش داده ای؟؟؟ خدا کمی به اینها عقل دهد انشاء الله.
  • IR ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    17 58
    رفراندوم برگزار بشه اسراییل را به رسمیت بشناسم یا نابود کنیم.
    • DE ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
      18 5
      خیلی از مردم هنوز خبر ندارند که اسرائیل قصد نابودی ایران رو دارد چون صبح تا شب به رسانه های خود اسرائیل مثل من و تو گوش میکنند . مردم اگر تخصص داشتند همین دولت اصلاح طلب رو انتخاب نمیکردند .
    • IR ۱۹:۲۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
      23 9
      اشتباه مثبت دادم دوست عزیز برای رسمیت اسرایل فکر انتخابات را از سر بیرون بریز خود را اماده کن از جنازه چند ده میلیون بسیجی جان برکف در ایران و دهها میلیون بسیجی فدایی اسلام در منطقه و جهان رد شوی از نوع سلیمانی و حججی داعش بیمغز و انتحاری که نتوانست شما تونستید رفاقت اسراییل نوش جونتون
    • SE ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
      123 5
      مثل اینکه رفرندام بگذاریم که دزدی را آزاد کنیم یا نه. اکر مردم رای دادند دزدی آزاد است دزدها آزاد بگذاریم.
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    36 17
    اسرائیل یک غده سرطانی است و باید نابود شود. مرگ بر اسرائیل
  • محمد US ۱۷:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    25 6
    قوم راگفتم چونید شمایان بفروش همه گفتند صوابست صواب
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    28 15
    موسوی غلط کرده با اون برادر فتنه گر و خائنش
  • GB ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    2 4
    استاد عبدالله لطف نما بگو کلمه اسراییل یعنی چه ؟
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    55 8
    میتونی تن فروشی هم بکنی خائن
  • علی شریعت IR ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    27 4
    دور نیست روز محاکمه ظریف ( امیر کبیر قلابی) و شیخنا و قوم قبیله محترم و محترمه..
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
      9 8
      فعلا که دور دور محاکمه دست اندرکاران مفسد دولت بست نشینانه
  • ۱۳۵ IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    35 4
    اگه خود آقای ظریف هم بگه من اشتباه کردم اصلاح طابان قبول نمیکنند
  • IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    27 2
    بیجا نبود که مقامات ارشد اسرائیل در سال 88 از فتنه گرا دفاع کردند
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    24 6
    یزید رو هم میتونیم به رسمیت بشناسیم. چطوره؟
    • NL ۲۲:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
      16 3
      برو عقب تر قاتلای 124 هزار پیامبر رو هم این دارودسته رو سرشون میذارن حلوا حلوا میکنن این قدر تباه ان
  • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    15 5
    اسراییل که داره نابود میشه یه کار دیگه باید کنیم
  • IR ۲۲:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    16 3
    الان این چهل میلیون گرسنه که توی آمریکا هستند ،باید کدوم کشور رو به رسمیت بشناسن تا به رفاه برسن؟یه جوابی هم درست کنید واسه مردم اروپا؟ ما در عصر بوفالوهای سیاست مدار میزیسیم.
  • حسن IR ۲۲:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    7 1
    با سلام خاک تو سر هر چی اصلاح طلب و اصولگرا و.. ما باید از چین مدیر وارد کنیم....
  • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    28 5
    حکایت این جماعت وطن فروش ،حکایت اون معتادیه که از فرط بی حالی و تنبلیش و ایضا... از فروش وسایل خونه اش رسیده بود به فروش زن و بچش.
  • IR ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    21 5
    مسئولین امنیتی ما چرا فکر نمیکنند که فردی کهسالها در آمریکا زندگی زندگی کرده وازنظر خانوادگی نیز وضعیت نا مطلوبی جناب آقای ظریف داشته است بهچه عقل شان وی را برای سکانداری وزارت امورخارجه تایید کرده اند مگر آمریکایی هامغز خر خورده اند که چنین آدم زرنگی را که سالها اورا پرورنده باشند و از او به عنوان نفوذی در جمهوری اسلامی استفاده نکنند یعنی سیاست آمریکا به همین سادگی است شما کار هایی که تا کنون این آقای محترم به نفع آمریکا انجام داده است نگاه کنید و خساراتی که به جمهوری اسلامی تحمیل کرده است در برابر خود وخدا بسنجید در ذهنتان خطور می کند کهاین آقا نفوذی نباشد من با یک نگاه خوشبینانه معتقدم کهدستی در این رابطه در کار است که کارها به نفع آمریکا روی ریلی که دولت اول اصلاحات پایه گذاری کرده است قرار گیرد وبالاتر از این آقای وزیر امور خارجه کسانی در دولت قرار دارند که مامور به کار نکردن برای مردم هستند که به تدریج موجب نا رضایتی مردم را فراهم سازند و وقت خود را به فرا فکنیوبعضا باجار و جنجال و مسائل حاشیه ای به پایان رسانده ومزد خود را دریافت نمایند و وقت کشی نمایند تا خدای نکرده برای این ملت حادثه بزرگی پیش بیاید وآن موقع با مظلوم نمایی واستفاده از مهره های تعیین شده به مقصود خود رسیده وانقلاب اسلامی ایران را مهار نمایند که این آرزو را انشاالله به فضل الاهی به گور خواهند برد.
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    6 5
    رفاه مردم ربطی به رسمیت شناختن یا نشناختن اسرائیل نداره! رفاه مردم به شعور و مدیریت مسئولان بستگی داره که متاسفانه در حال حاضر ندارند!! چون مدیریت ندارن دست به دامن خارج میشن نکنه دوزار گداییشون نتیجه بده!
  • امید IR ۰۲:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    11 5
    ظریف نه خائن است نه نابغه ظریف یک دیپلمات معمولی است که براحتی فریب می خورد اگر از نظر تاریخی بخواهیم ایشان را با شخصیتی تشبیه کنیم می توان او را به ایو موسی اشعری تشبیه کرد دقیقا همان کلاهی که عمروعاص سر ابوموسی اشعری گذاشت جان کری هم سر ظریف گذاشت
  • IR ۰۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    5 7
    ایران باید از منطقه خارج بشه باهوش ایران خودش وسط منطقه هست!! ایران باید موشک ها رو تحویل کی بده؟؟ اسراییل و پاکستان و عربستان که خودشون بالستیک اتمی دارن.....
  • IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    5 4
    سلام خیلی خوبه که جاسوسان وعوامل "موساد"خوشون رو یکی یکی لو میدن
  • IR ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    3 2
    اگر قرار بود اسرائیل به رسمیت بشناسید غلط کردید انقلاب کردید که قدرت بیافه دست شما یعنی بهانه بود قدرت امثال تو بگیرن شیطان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس