سیدجلال حسینی

سیدجلال حسینی کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس در مدت ۱۰ سال بازی در تیم ملی در بازیهای خاطره انگیز و تورنمنت های معتبری حضور یافت.

سرویس ورزش مشرق - سیدجلال حسینی کاپیتان تیم فوتبال پرسپولیس، روز شنبه ۱۰ آذر در سن ۳۶ سالگی با انتشار متنی از بازی‌های ملی خداحافظی کرد. حسینی که تا مسابقات انتخاب جام جهانی ۲۰۱۸ هم عضو تیم ملی بود از سوی کارلوس کی‌روش برای جام جهانی دعوت نشد تا پرونده حضور این بازیکن متعصب در رده ملی بسته شود.

در گزارش زیر به چند نکته کمتر دیده شده از دوران ملی این مدافع بااخلاق و سخت کوش اشاره کرده ایم که خواندنش خالی از لطف نیست:

حسینی زمان برانکو به تیم ملی دعوت شد اما شانس بازی پیدا نکرد و خط خورد تا با سلیقه آن زمان برانکو شانس حضور در جام جهانی ۲۰۰۶ از حسینی گرفته شود. هرچند حالا بعد از ۱۲ سال برانکو آن قضیه را اشتباه می داند و می گوید: " در زمان حضورم در تیم ملی من سید جلال را به تیم‌ملی دعوت نکردم. همان موقع اشتباه کردم. اگر الان سرمربی تیم‌ملی بودم، قطعا سیدجلال در کادر بازیکنانم حضور داشت."

هدیه ویژه پرسپولیسی ها به سیدجلال؛ پیراهنی منقش به تعداد بازی های ملی حسینی

اما سرانجام حسینی زمانی که امیر قلعه نویی سرمربی تیم ملی شد به عضویت این تیم درآمد. اولین بازی سیدجلال در سال ۲۰۰۷ مقابل بلاروس در یک دیدار دوستانه بود. وی ۶ بازی دوستانه و غیررسمی (مسابقات قهرمانی غرب آسیا) دیگر هم انجام داد و همراه تیم ملی به مسابقات جام ملت‌های آسیا ۲۰۰۷ رفت تا اولین بازی رسمی خود را با لباس تیم ملی در کوالالامپور مقابل ازبکستان تجربه کند.

بیشتر بخوانید:

واکنش سیدجلال به ادعای کی‌روش و اعتراف برانکو +عکس

علت خداحافظی سیدجلال از فوتبال ملی

واکنش بازیکنان معروف فوتبال به خداحافظی سیدجلال +تصاویر

اولین بازی رسمی سیدجلال حسینی در ترکیب تیم ملی ایران - ۲۰ تیر ۱۳۸۶ در جام ملتهای آسیا ۲۰۰۷

اتفاقا حسینی در آن دیدار خوش درخشید و اولین گل کشورمان را به تور دروازه ازبک ها چسباند؛ دیداری که با گل به خودی رحمان رضایی عقب افتادیم اما در نهایت با گلهای حسینی و جواد کاظمیان ۲-۱ به سود خود خاتمه دادیم. سیدجلال در آن مسابقات آنقدر خوب بود که یک پیشنهاد خوب هم دریافت کرد اما ..... خودش در این رابطه گفته است: " حسرت بزرگم رد پیشنهاد تیم ولسفبورگ بود. در جام ملت ها که به همراه امیر قلعه نویی حضور داشتیم مسوولان تیم ولسفبورگ در هتل حاضر شدند و در حالی که قرارداد تیم را به همراه داشتند پیشنهادشان را رد کردم و اکنون همچنان حسرت آن را می خورم و شاید حضورم در فوتبال آلمان به پیشرفت بیشترم کمک می کرد... "

فیلم اولین گل ملی حسینی را در ادامه ببینید:

سید جلال که در تیم منتخب سال ۲۰۱۱ آسیا قرار گرفت و از نظر مجله فرانس فوتبال یکی از ۳ مدافع برتر انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ لقب گرفت (اینجا)، تنها بازیکن تاریخ لیگ برتر ایران است که توانسته با سه تیم مختلف (سایپا یکبار، سپاهان ۳ بار و پرسپولیس ۲ بار) قهرمان شود. همچنین او با تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۱۸ به عنوان نایب قهرمانی دست یافت. او ۶ بار به عنوان بهترین مدافع لیگ برتر انتخاب شده و ۴ بار هم در تیم منتخب لیگ برتر قرار گرفته است.

حسینی در رده ملی نیز یکی از باثبات ترین بازیکنان بود و در ۱۰ سال حضور مداوم زیر نظر قلعه نویی، دایی، قطبی و کی روش کار کرد و در ۱۱۵ بازی حضور یافت موفق به زدن ۸ گل ملی شد، در ۳ دوره جام ملتهای آسیا (۲۰۰۷، ۲۰۱۱ و ۲۰۱۵) و جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل نیز حضور یافت. حسینی در دو دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ هم به عنوان سهمیه بزرگسال حضور داشت و یک مدال برنز در سال ۲۰۰۶ کسب کرد.

آخرین بازی ملی رسمی سیدجلال حسینی با جشن صعود تیم ملی ایران به جام جهانی ۲۰۱۸ همراه شد؛ جایی که اتفاقا ایران بازهم با ازبکستان دیدار داشت و تقدیر این بود که سیدجلال همانگونه که اولین دیدار رسمی خود را با ازبکها انجام داده بود آخرین بازی ملی خود را نیز مقابل همین تیم انجام دهد! دیداری که با دو گل سردار آزمون و مهدی طارمی به سود ایران به پایان رسید و شاگردان کی‌روش دو هفته مانده به پایان مسابقات صعود مقتدرانه خود را جشن بگیرند.

آخرین باری که سیدجلال حسینی پیراهن تیم ملی ایران را در یک دیدار رسمی بر تن کرد - ۲۲ خرداد ۱۳۹۶- دیدار ایران و ازبکستان

سیدجلال حسینی که انتظار می رفت یکی از مدافعان ثابت تیم ملی در جام جهانی ۲۰۱۸ باشد در آخرین دیدار تدارکاتی تیم ملی در تهران و پیش از عزیمت به روسیه ۲۹ اردیبهشت ۹۶ مقابل ازبکستان نیمه دوم به جای ووریا غفوری به میدان رفت و در میان تعجب همگان این بازی آخرین بازی ملی حسینی شد! چرا که با اعلام لیست ۲۳ نفره تیم ملی برای حضور در جام جهانی نام وی و ووریا غفوری خط خورد و رویای دومین جام جهانی برای کاپیتان برباد رفت!

آخرین باری که سیدجلال حسینی با پیراهن تیم ملی ایران به میدان رفت - ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۶ - دیدار دوستانه ایران و ازبکستان

یک نکته جالب دیگر درباره سیدجلال حسینی اینست که آمار وی ظاهرا با ازبکستان رقم خورده بود؛ درست مثل اولین گل ملی، آخرین گل ملی سیدجلال حسینی نیز مقابل ازبکستان به ثمر رسید! در دیدار رفت انتخابی جام جهانی ۲۰۱۸ که ۱۵ مهر ۱۳۹۵ در تاشکند برگزار شد، ایران با تک گل سیدجلال حسینی میزبان خود را شکست داد.

تک گل ۳ امتیازی حسینی برابر ازبکستان را در زیر ببینید:

در پایان افتخارات و گلهای ملی سیدجلال حسینی را که در تیمهای باشگاهی ملوان بندرانزلی، سایپا، سپاهان، الاهلی قطر، نفت تهران و پرسپولیس (در دو مقطع) بازی کرده است را می توانید ببینید:

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • یزدی زاده IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    24 4
    کی روش حق مسلم سید جلال و تیم ملی رو در جام جهانی تضییع کرد
    • IR ۱۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
      3 20
      تیم ملی در جام جهانی بدون سید جلال هم درخشید، خط دفاعی هم عالی عمل کرد
  • TAHA IR ۱۳:۰۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    7 3
    خیلی خیلی خیلی خوب است
  • سعید IR ۱۹:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    10 0
    اخلاق همیشه میماند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس