کد خبر 915822
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۵
پوتین و اردوغان

رؤسای جمهور ترکیه و روسیه در دومین روز نشست گروه بیست آرژانتین دیدار و در مورد مسائل منطقه‌ از جمله وضعیت شهر سوری «ادلب» رایزنی کردند.

به گزارش مشرق، «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه شنبه (دهم آذر ماه) با «ولادیمیر پوتین»، همتای روس خود در آرژانتین دیدار کرد.

خبرگزاری آناتولی ترکیه گزارش داد که این دیدار از لحظاتی پیش در حاشیه نشست گروه بیست (جی ۲۰) شروع شده و ادامه دارد.

همزمان با اعلام خبر دیدار رؤسای جمهوری ترکیه و روسیه، خبرگزاری اسپوتنیک نیز گزارش داد که اردوغان طی این نشست به پوتین پیشنهادی در مورد استان ادلب سوریه داده است.

بیشتر بخوانید:

دیدار کوتاه پوتین و ترامپ در حاشیه نشست جی-۲۰

بر اساس این گزارش، اردوغان به همتای روس خود پیشنهاد برگزاری نشست دوجانیه روسیه و ترکیه در مورد اوضاع این استان داده است.

رئیس جمهوری ترکیه در این دیدار گفت: «مایل هستم نشستی را که با مشارکت چهار کشور (روسیه، ترکیه، فرانسه و آلمان) اخیرا در استانبول برگزار شد، یادآوری کنم. ما طی این نشست، در مورد گام‌هایی که می‌بایست برای حل بحران [سوریه] برداشته شود، گفت‌وگو کردیم».

بر اساس این گزارش، اردوغان افزود: «معتقدم بهتر است در این مورد [استان ادلب] نشست دوجانبه‌ای داشته باشیم».

استان ادلب سوریه بر اساس توافق سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در نشست «آستانه چهارم» موسوم به توافق «مناطق کاهش تنش»، جزء مناطق آتش‌بس است.

طی نشست‌هایی که بعد از توافق آستانه چهارم، در تهران و آستانه و استانبول برگزار شد، کشورهای حاضر در این نشست‌ها بر لزوم مقابله با تروریست‌ها و ایجاد منطقه عاری از سلاح جهت انتقال غیر نظامیان به آن تأکید کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    31 1
    ادلب اگر تروریستهاش مورد حمایت نباشند خیلی زود کارش حل می شود
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    43 2
    پوتین بایستی تحویل اس ۴۰۰ به ترکیه رو منوط به قطع کامل حمایت ترکیه از تروریستها و داشتن همکاری کامل با دمشق در مورد قلع و قمع تروریستها بکند
  • عادل رسولی IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    60 8
    به نام الله.هیچ وقت نباید به یه عثمانی اعتماد کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس