تظاهرات فرانسه

وزارت کشور فرانسه با صدور بیانیه‌ای از مشارکت ۷۵ هزار نفر در تظاهرات علیه «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور این کشور در روز شنبه خبر داد.

به گزارش مشرق، در حالی که فرانسه روزهای ناآرامی را ‌می‌گذارند و معترضان معروف به «جلیقه زردها» با برپایی تظاهراتی که هم اینک نیز در جریان است نسبت به سیاست‌های اقتصادی «امانوئل ماکرون» معترض هستند، وزارت کشور فرانسه از آمار بالای شرکت کنندگان در تظاهرات  ضد ماکرون  در روز شنبه خبر داد.

بیشتر بخوانید:

پایتخت اروپا متشنج شد+عکس و فیلم

جلیقه زردها بار دیگر پاریس را تسخیر کردند

«خبرگزاری فرانسه» شنبه شب به نقل از  وزارت کشور فرانسه نوشت که در جریان تظاهرات امروز علیه امانوئل ماکرون، ۷۵ هزار نفر شرکت کردند.

بر این اساس، تظاهرات جلیقه‌ زردها در پاریس و برخی دیگر از شهرهای فرانسه که از ۱۷ نوامبر(۱۳ روز پیش) سال جاری آغاز شد، همچنان ادامه دارد و روزهای اخیر شدت پیدا کرده است.

بین نیروهای امنیتی و معترضان فرانسوی برای دومین هفته متوالی در مرکز پاریس درگیری‌هایی روی داده و پلیس برای متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان از ماشین‌های آب‌پاش و گاز اشک‌آور استفاده می‌کند.

این تظاهرات در ابتدا در اعتراض به افزایش قیمت سوخت بود، اما اعتراض‌ها اکنون به افزایش هزینه‌های زندگی و مالیات بالا و در انتقاد کلی نسبت به سیاست‌های اقتصادی ماکرون رئیس‌جمهور این کشور است.

پلیس فرانسه می‌گوید که تاکنون ۱۸۳ نفر از شهروندان فرانسوی در جریان  این تظاهرات در پاریس دستگیر و ۶۵ تن از جمله ۱۱ نفر از نیروهای امنیتی زخمی شدند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس