یمن (11).jpg

رزمندگان یمنی با عملیات گسترده خود در محور استان های «لحج، الجوف و تعز»، خسارت سنگینی را به شورشیان وابسته به ائتلاف وارد کردند.

به گزارش مشرق، گروهی از نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله، عملیات جدید و گسترده ای را در مرکز استان تعز در جنوب یمن علیه مواضع نیروهای مزدور تحت حمایت ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی آغاز کردند.
نیروهای یمنی با پشتیبانی یگان موشکی، حملات سنگین و غافلگیر کننده ای را در منطقه «قحیفه» در بخش «المعافر» انجام دادند و موفق شدند خطوط دفاعی نیروهای مزدور را درهم بشکنند و ۲۵ تن از آنان را در این محور کشته و زخمی کنند.
گروهی دیگر از نیروهای مزدور در منطقه «قحیفه» در کمین تله های انفجاری گرفتار شدند و شماری از آنان کشته و زخمی شدند؛ در این کمین که با کمک یگان های مهندسی صورت گرفت، خسارت هایی هم به تجهیزات و خودروهای نظامی نیروهای مزدور وارد آمد.

نیروهای یمنی پس از دریافت اطلاعات دقیق موفق شدند تجمع نیروهای مزدور را در منطقه «الکدحه» در بخش «المعافر» هدف قرار دهند و شماری از آنان را از پای درآورند و تعداد دیگر هم در این جملات زخمی شدند.
خبرها از منطقه «کزم» در بخش «جبل حبشی» در مرکز استان تعز حاکیست، نیروهای یمنی کاروانی از نیروهای مزدور را در کمین تله های انفجاری گرفتار کردند؛ تعدادی از خودروهای نظامی نیروهای مزدور در جریان این کمین منهدم شدند و تعدادی از سرنشینان کشته و زخمی شدند.
از سه راهی «الوازعیه» در جنوب غرب استان تعز خبر می رسد، نیروهای یمنی در جریان یک عملیات توانستند دهها تن از نیروهای مزدور ائتلاف را کشته و زخمی کنند و خسارت های سنگینی به تجهیزات نظامی آنان وارد آورند.
بخش جنوب غربی استان تعز به تنگه راهبردی باب المندب متصل می شود و مناطق جنوبی غربی یمن را به استان الحدیده و مناطق مرکزی یمن متصل می کند و همین مسئله اهمیت این استان را چندبرابر کرده است.
در حال حاضر، حدود ۴۵ درصد از مساحت استان تعز شامل مناطق شمالی، مرکزی و شرقی از جمله «الراهده، الهجده، الجند، الکدحه و ...» در کنترل نیروهای یمنی است؛ ۵۵ درصد از خاک استان شامل مناطق جنوبی و غربی از جمله «المخا، پایگاه خالد بن ولید، التربه، المسراخ، ذیاب و...» در اشغال نیروهای مزدور است.
آخرین تحولات میدانی استان لحج
به گزارش مشرق، از محورهای شمالی استان «لحج» خبر می رسد، درگیری ها در منطقه «کرش» ادامه دارد و چند خودروی نظامی نیروهای مزدور در کمین تله های انفجاری گرفتار و منهدم شدند و شماری از سرنشینان خودروهای نظامی به هلاکت رسیدند.
نیروهای یمنی همزمان عملیات دیگری را در بخش «قبیطه» آغاز کردند و با درهم شکستن خطوط دفاعی نیروهای مزدور موفق شدند چند بلندی، ایستگاه دفاعی و مقر را به کنترل خود دربیاورند؛ ۴۰ تن از نیروهای مزدور در جریان درگیری ها در این محور کشته و زخمی شدند.
به گفته منابع میدانی، نیروهای ارتش و رزمندگان انصارالله تلاش می کنند با پاکسازی مناطق شمالی، خود را به مرکز استان لحج نزدیک کنند و امنیت مناطق شرقی و جنوب شرقی استان تعز را بیشتر تامین کنند.

۹۵ درصد از مساحت استان لحج شامل مناطق مرکزی، غربی، شرقی و جنوبی در اشغال نیروهای مزدور تحت حمایت رژیم امارات است؛ بخش هایی از شمال استان در کنترل نیروهای یمنی است؛ استان لحج دروازه شمالی برای ورود به استان عدن محسوب می شود.
آخرین تحولات میدانی استان الجوف 
به گزارش مشرق، از غرب استان الجوف و نزدیکی های مرزهای استان مآرب خبر می رسد، نیروهای ارتش و رزمندگان مقاومت انصارالله با پشتیبانی یگان موشکی، عملیات جدیدی را در منطقه «المتون» علیه نیروهای مزدور آغاز کردند.
گزارش های منابع میدانی حاکیست، نیروهای یمنی در جریان این عملیات موفق شدند چند منطقه را در محور «المتون» به کنترل دربیاورند و خسارت های سنگینی را به پایگاه های نیروهای مزدور  وارد آورند و شماری از آنان را کشته و زخمی کنند.

براساس اطلاعات به دست آمده، نیروهای یمنی در تلاش هستند با تامین امنیت کامل منطقه «المتون»، عملیات دیگری را در محور جنوبی در منطقه «المصلوب» شروع کنند تا آرامش به مناطق مرزی مشترک با استان مآرب بازگردد.
درگیری ها در محور صحرای الاجسار در غرب استان الجوف و نزدیکی مرز استان نجران عربستان ادامه دارد و یگان های مهندسی در روزهای گذشته با کارگذاری دهها تله انفجاری، شمار زیادی از نیروهای مزدور را به هلاکت رسانده اند.

استان الجوف دروازه شرقی برای ورود به استان های صعده و عمران محسوب می شود و سقوط مناطق غربی استان به معنای نفوذ نیروهای مزدور به شرق استان های صعده و عمران است.
به گزارش مشرق، بیش از ۷۵ درصد از استان الجوف از جمله «صحرای الاجاشر، پایگاه الخنجر، المهاشمه و ...» در اشغال نیروهای مزدور تحت حمایت ائتلاف غربی - عربی - صهیونیستی است؛ بیشتر مناطق اشغالی استان الجوف بیابانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    61 11
    زنده باد انصارالله مرگ بر آل سعود کثیف
  • IR ۱۶:۵۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    13 3
    شیعیان مولاعلی پیروزی بر شیطان پرستان نزدیکنزدیک است
  • IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    6 7
    وضعیت حدیده خوب نیست یعنی نتونستن مناطق اشغال شده اطراف شهر را بازپس بگیرند ساحل هم که مناسب تیپ و امکانات جنگ حوثی ها نیست نتونستن خط امدادی را ببندن در حمله گسترده بعدی احتمال زیاد حدیده سقوط خواهد کرد .
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    8 4
    پوشش پای مبارز غیرتمند وشجاع یمنی رادر عکس با تامل وتفکر بیشتری نظاره گر باشید که دنیایی سخن وتحلیل دارد!
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    5 4
    پوشش پای مبارز غیرتمند وشجاع یمنی رادر عکس با تامل وتفکر بیشتری نظاره گر باشید که دنیایی سخن وتحلیل دارد!
  • IR ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
    7 8
    شجاع یمنی در کره زمین بی همتا
  • یزدی زاده IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۲
    1 1
    الهم انصر الاسلام و المسلمین وأذل الشرك والمشركين، ودمر أعداءك أعداء الدين، واجعل هذا البلد آمناً مطمئنًا وسائر بلاد المسلمين، برحمتك يا أرحم الراحمين.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس