سالک

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: از یکی مسئولان پرسیدم چگونه الحاق ایران به یک کنوانسیون منطبق با فرهنگ غرب، اسلامی است؟ پاسخ داد که شما خودتان آخر هر عبارتش یک «اسلامی» اضافه کنید.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام احمد سالک عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی صبح امروز شنبه ۱۰ آذر در نشست شنبه های انقلاب که با موضوع تحول قانون و قانون گذاری در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد، گفت: امام خمینی بعد از چهلم آیت العظمی بروجردی و پیش از آغاز نهضت می گفتند من از این چهل روزی که ملت برای ایت اله بروجردی اقامه عزا کرد ، به این نتیجه رسیدم که این ملت می تواند نهضتی را برپا کند.

بیشتر بخوانید:

سالک: هدف FATF تغییر مسیر کشورمان است

سالک: آخوندی اگر کارآمد بود در وزارت راه می‌ماند

وی با اشاره به اینکه دشمن سعی می کند بر دستاوردهای انقلاب سرپوش بگذارد و مشروعیت زدایی از نظام بکند، اظهار داشت: به انقلاب اسلامی کلمه ای اضافه نکنیم، این انقلاب «کبیر» است، اما بگذاریم همان عبارت امام و رهبری درباره انقلاب گفته شود.

سالک با یاداوری دو ماموریت قانون گذاری و نظارت مجلس گفت: نظارت مجلس این بسیاری از معضلات را حل می کند، اما متاسفانه ضعیف است.

وی افزود که ماموریت سوم مجلس ارتباط منطقی با مردم است که البته باید از حالت پوپولیستی خارج شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: از دوره اول تا دوره نهم مجلس ۲۹۱۶ قانون تصویب شده است که سهم حوزه فرهنگی ۱۳۶ قانون بوده یعنی ۴و ۷ دهم درصد، یعنی کمترین توجه به حوزه فرهنگ بوده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس اظهار داشت: برخی از لوایح و طرحها برگرفته از کنوانسیون های غربی است. من به یکی از مسئولان مربوطه گفتم که کجای این لایحه الحاق ایران به کنوانسیون غربی اسلامی است؟ پاسخ داد که شما خودتان آخر هر عبارتش یک «اسلامی» اضافه کنید.

وی در ادامه با اشاره به اینکه قرارگاه‌های فرهنگی و شورای عالی فرهنگی به سیاستگذاری‌ها می‌پردازد، اما اجرایی نمی‌شود، گفت: امروز تهاجم فرهنگی به فضای مجازی بسیار خطرناک است از این رو تقویت پیام رسان های داخلی و مدیریت این فضا باید در دستور کار ما باشد.

سالک خاطرنشان کرد: در طول چهل سال ارزش‌های دینی از جمله موضوع عفاف و حجاب در زمره قوانین و مقررات کشور درآمده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: همواره ابعاد فرهنگی زندگی فردی و اجتماعی مردم دارای اهمیت شایانی در نظام قانون گذاری کشور بوده است و تشکیل کمیسیون‌ها و کمیته‌های تخصصی در حوزه فرهنگی در مجلس یکی از کارکردهای مجلس در این حوزه بوده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس