کد خبر 915544
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱
شفر

رسانه های آلمانی در انتقاد از یواخیم لو به تغییرات پرتعداد او در ترکیب تیمش در سال منتهی به جام جهانی اشاره می کنند، تغییراتی که ثبات را از قهرمان دور قبلی جام جهانی گرفت.

به گزارش مشرق، اگرچه به نظر می رسید یواخیم لو با ترکیب های متنوعی که در بازی های تیم ملی آلمان انتخاب می کرد، فرصت هایی برای استعداد جوان این کشور به وجود آورده تا آنها در لباس تیم ملی این کشور  بدرخشند، با این حال وسواس او در انجام تغییرات تیم ملی آلمان را از ثبات دور کرد، اتفاقی که در نهایت در جام جهانی منجر به شکست و حذف باور نکردنی مدافع عنوان قهرمانی جام جهانی شد.

بیشتر بخوانید:

شفر: نگرانی در مورد الهلال، العین و الدحیل ندارم!

لو بعد از جام جهانی در لیگ ملت های اروپا هم این خطا را ادامه داد و در بازی با هلند هم به دلیل تعویض های  نادرست و اصرار و وسواس برای تغییر نتیجه پیروزی را از دست داد تا بیش از گذشته مورد انتقاد قرار بگیرد.این دقیقا همان موضوعی است که استقلال را هم از ابتدای فصل آزار داده است،  ترکیب ها و نفرات مختلف و بازیکنان جدید در نقش های مختلف و در پست های تازه باعث شد هارمونی و هماهنگی مورد نظر هواداران در این تیم اتفاق نیفتد،نکته جالب اینکه شفر منتقد جدی سبک مربیگری یواخیم لو است.


اما 180 دقیقه است که شفر روی دیگری از مربیگری خود را نشان داده است و با استفاده از یک ترکیب ثابت در دو مسابقه توانسته 6 امتیاز کسب کند و حالا امیدوار است با کسب دو برد دیگر تا انتهای نیم فصل اول، در آغاز دور برگشت رسما در بین مدعیان لیگ برتر باشد، اتفاقی که با توجه به سرمایه انسانی استقلال کاملا در دسترس این تیم است.


*فقط یک تغییر
استقلال بعد از پشت سر گذاشتن هفته های ابتدایی فصل حالا به ترکیب اصلی خود رسیده است و شفر در 2 بازی برابر استقلال خوزستان و صنعت نفت تیمش را با تنها یک تغییر به زمین فرستاده است که این نوید یک اتفاق خوب برای آبی ها را می دهد. تنها تغییر استقلال در این دو بازی اضافه شدن طارق همام به ترکیب اصلی و نیمکت نشینی الحاجی گرو است، بازیکنی که در این فصل حضور ثابتی در ترکیب آبی ها داشته است و تنها به دلیل خستگی ناشی از حضور در اردوی تیم ملی عراق در بازی با استقلال خوزستان بازی نکرد.این موضوع نشان می دهد شفر حالا هم به خوبی ترکیب دفاعی  و هم ترکیب تهاجمی خود را شناخته است و در بازی های آینده مثل گذشته اسکلت اصلی بازیکنان این تیم تغییری نخواهد کرد.البته این هرگز به آن معنی نیست که بازیکنان دیگر شانسی برای رسیدن به ترکیب اصلی ندارند و آنها می توانند با درخشش در بازی های آینده خود را به ترکیب اصلی تحمیل کنند.

بررسی ارنج ؛ثبات !
بیاییم به تشابهات ارنج  این سه بازی خوب استقلال در طول فصل نگاهی بیندازیم :

*شفر در هرسه بازی  درون دروازه از سید مهدی رحمتی استفاده کرده و در سمت چپ و راست  خط دفاع  از حضور میلاد زکی پور و فرشاد محمدی مهر بهره برده است  که انصافا محمدی مهر ثابت کرده است که  اگر به او مهلت بیشتری  داده  می شد  امروز به مراتب با وریا هماهنگی بیشتری داشتند.

*در مرکز خط دفاعی  در این سه بازی به ترتیب شفر از این زوج استفاده کرده بود 1- (دانشگر –منتظری) 2-(دانشگر-چشمی) 3-(دانشگر- چشمی) و به نظر می رسد اگر چشمی در ابتدای فصل  دچار مصدومیت نبود  در دیدار با ذوب اهن هم از زوج چشمی ودانشگر استفاده می شد که امروز دیگر هر دوی آنها به یک درک متقابل  رسیده اند موضوعی برای مدافعین مرکزی واجب تر از نان شب می باشد.

*در  خط میانی زوج فرشید باقری و علی کریمی  حضور دارند   که تقریبا هیچ  عقل سلیمی  شکی برای  استفاده  از این زوج ندارد  که اتفاقا در هر سه بازی  90 دقیقه برای استقلال به میدان رفتند.

*در خط حمله هم حضور فرشید اسماعیلی وریا غفوری و روح الله باقری هم در ترکیب اصلی  هر سه بازی اشاره شده  به میدان رفتند و تنها تغییر حضور طارق همامی بود  که  در دیدار با ذوب اهن هنوز به ترکیب تیم اضافه نشده بود و گرنه با بازی که در طول این فصل از او دیدیم کمتر کسی به استفاده از او شکی به خود می راه می دهد.

*می شود به این نتیجه رسید که دیگر  شفر ترکیب ایده ال خود را یافته است چرا که در این بازی نسبت به بازی قبل تنها با یک تغییر روانه میدان شده و این امر درمدت این چهارده هفته بی سابقه بوده است.ضمن اینکه استقلال از نیمکت فوق العاده ای برخور دار است که در هر لحظه از بازی می توانند جریان بازی را به سود تیمشان تغییر دهند و این در حالی است که مصدومین این تیم خصوصا مرتضی آقاخان و داریوش شجاعیان نیز می توانند در ادامه برگ  برنده شفر محسوب شود.

منبع: ورزش سه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس