کد خبر 914954
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
تحریم پرداخت دیه جانباختگان سانچی را متوقف کرد؟

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر پیگیری پرداخت دیه جانباختگان کشتی سانچی، درباره تاثیر تحریم‌ها آمریکا بر این روند توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش مشرق، محمدرضا رضایی کوچی در واکنش به برخی از ابهامات مطرح شده درباره قطع روند پرداخت دیه به خانواده جانباختگان سانچی به دلیل اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران، اظهار کرد: چنین مسئله به هیچ وجه موضوعیت و صحت ندارد.

وی تصریح کرد: به طور حتم مسئولان وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی باید هر چه سریع تر حقوق و دیه جانباختگان کشتی سانچی را به خانواده آن ها پرداخت کنند.

بیشتر بخوانید:

واکنش آمریکا به گاف تحریم سانچی و بانک‌تات

وی افزود: قطعا اعمال تحریم های آمریکا علیه ایران بهانه قابل قبولی برای عدم پرداخت دیه به خانواده های جانباختگان سانچی نیست و این مسئله هر چه سریع تر باید صورت گیرد، البته طبق اطلاعات واصله اقدامات خوبی در این عرصه صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس به خانه ملت گفت: قطعا از هر طریق ممکن باید دیه جانباختگان کشتی سانچی پرداخت شود و کمیسیون عمران مجلس با جدیت پیگیر این مسئله خواهد بود.

16 دیماه پارسال یک کشتی فله بر چینی حامل 64 هزار تن گندم در سواحل شانگهای چین به نفتکش ایرانی سانچی حامل 130 هزار تن میعانات گازی برخورد کرد که در پی آن 32 سرنشنین این نفتکش (30 ایرانی و 2 بنگلادشی) جان باختند.

در این رابطه روابط عمومی و امور بین الملل شرکت ملی نفتکش ایران با اشاره به اقدامات این شرکت در پرداخت حقوق و بیمه P&I خانواده شهدای کشتی سانچی اعلام کرد همانطور که پیشتر نیز اطلاع‎رسانی شد، این شرکت از شهریور ماه سال جاری اقدامات مربوط به پرداخت غرامت بیمه P&I به خانواده معظم شهدای سانچی را آغاز کرد و مبالغ مربوطه به آن دسته از خانواده‎ها که انحصار وراثت را انجام را داده‎اند به طور کامل پرداخت شد.

سهم غرامت بیمه P&I مستقیما از طریق شرکت ملی نفتکش ایران و طبق قرارداد پیمان جمعی فی‎مابین این شرکت و انجمن صنفی کارگری دریانوردان تجاری ایران پرداخت شده است و خانواده‎هایی نیز که هنوز انحصار وراثت را انجام نداده‎اند پس از تکمیل مدارک و طی مراحل قانونی، مبالغ مربوطه را دریافت خواهند کرد و هیچ مشکل و محدودیتی در این زمینه وجود ندارد .

یادآور می‎شود طبق قوانین داخلی و قوانین مربوط به پرداخت خسارت بیمه‎های بین المللی، پرداخت غرامت یمه P&I تنها به آن دسته از خانواده‎های شهدای سانچی که انحصار وراثت را انجام داده اند، امکان‎پذیر است و برخلاف برخی اظهارات مطرح شده، روند پرداخت مبالغ مذکور به هیج عنوان متوقف نشده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس