حسین شیرزاد‌

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: هلدینگ سرمایه حامی اقتصاد، بنیاد تعاون سپاه با اهداف محرومیت‌زدایی مناطق محروم، بهبود استاندارد، ایجاد اشتغال و جلوگیری از خالی شدن سکنه‌ روستاها ریسک پذیرفته است.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران حسین شیرزاد مدیرعامل‌ سازمان مرکزی تعاون روستایی در مراسم امضاء تفاهم‌نامه توانمندسازی‌ تشکل‌های تعاون روستایی و کشاورزی در راستای اشتغالزایی‌ مولد و پایدار در روستاها و مناطق کمتر برخوردار با مرکز اقتصاد مقاومتی بنیاد تعاون سپاه، اظهار داشت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری و مزیت های جدیدی که در توسعه و عمران مناطق محروم و دور افتاده روستایی و مرزی وجود دارد مرکز اقتصاد مقاومتی بنیاد تعاون سپاه با همکاری سازمان تعاون روستایی در عرصه تکنولوژی‌های نوین و انتقال آن به مناطق روستایی و اراضی‌ کشاورزی پیشتاز شدند تا با استفاده از این طرح‌ها بتوانند در پهنه‌های کشاورزی و روستایی مناطق دور افتاده به اقشار محروم کمک کنند.

وی افزود: توسعه این طرح‌ها عاملی در جهت کاهش ریسک فعالیت‌های تولیدی در مناطق روستایی است و می‌تواند نویدبخش‌ حرکت‌های آینده‌ساز شبکه تعاونی در مناطق روستایی و محروم باشد.

شیرزاد ادامه داد: شبکه بزرگ تعاون روستایی کشور با بیش از ۶ هزار تعاونی و ۴ و نیم میلیون عضو می‌تواند نقش بزرگی در توسعه پایدار کشاورزی ایفا کند.

بیشتر بخوانید:

متن گزارش کمیسیون ویژه درباره‌ وضعیت اشتغال

مدیرعامل‌ سازمان مرکزی تعاون روستایی با اشاره به اینکه ۳ و نیم میلیون هکتار از بهترین اراضی غلات‌ در اختیار شبکه تعاون روستایی است بیان کرد: تعاون روستایی بیش از ۳ هزار فروشگاه‌ عرضه محصول اساسی و کالاهای مصرفی و ۳ هزار و ۸۰۰ فروشگاه سوخت دارد ضمن آن که در خریدهای‌ توافقی و تضمینی فعالیت می کند.

به گفته معاون وزیر جهاد کشاورزی، شبکه تعاون روستایی، اتحادیه‌های شهرستانی و استانی در اعماق روستاهای‌ کشور به طور مستمر به کار خدمات و فرآیندهای حمایتی پس از تولید و پیش از تولید مشغول است.

وی ادامه داد: برای ایجاد تکنولوژی‌های نوین نیاز داریم که ریسک فعالیت‌های تولیدی را کاهش دهیم‌ از این رو کاهش ریسک تنها با همکاری شرکت حامی اقتصاد تعاون سپاه میسر خواهد بود. شرکت حامی اقتصاد به انتقال تکنولوژی، مزارع پایلوت و یک مدل الگویی‌ از نظام ترویجی و توسعه‌ای خواهد پرداخت و در این بین شبکه عظیم تعاون روستایی به سبب دارا بودن پتانسیل و زیرساخت‌های لازم می تواند نقش ویژه ای را در اجرای طرح ها بر عهده بگیرد.

مدیرعامل‌ سازمان مرکزی تعاون روستایی با اشاره به اینکه حضور پررنگ‌ نهادهای شرکت سرمایه تأثیر بسزایی در کاهش ریسک این فعالیت‌ها دارد گفت: تعاون روستایی همراه با شرکت حامی اقتصاد می‌تواند در ایجاد اشتغال در مناطق روستایی و عشایری سهم بالایی داشته باشد.

شیرزاد با اشاره به اینکه هدف شرکت حامی سرمایه اقتصاد سوددهی‌ نیست افزود: شرکت حامی سرمایه‌ اقتصاد تنها به دنبال حمایت و اشتغالزایی در مناطق روستایی، عشایری و محروم است چراکه حاشیه سود درصورت پایداری اقتصادی طرح مفهوم پیدا می کند.

به گفته وی؛ پایداری شاخص‌های اقتصادی در این مدل بسیار مهم است. توسعه کشت الگویی یا توسعه طرح‌های الگویی در بستر شرکت‌های سهامی - زراعی و تعاونی‌های تولید فراهم شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه این نوع سرمایه‌گذاری‌ها به سبب تازگی دانش و تکنولوژی‌ آن پر مخاطره است، افزود: این در حالی است که شرکت سرمایه حامی اقتصاد با اهداف محرومیت‌زدایی مناطق محروم، بهبود استاندارد، ایجاد اشتغال و جلوگیری از خالی شدن سکنه‌ روستاها این نوع ریسک را پذیرفته است.

شیرزاد تصریح کرد: امضای تفاهم‌نامه میان سازمان مرکزی تعاون روستایی با شرکت حامی اقتصاد می‌تواند فصل نوینی از همکاری‌ها برای شکوفایی کشاورزی در فضای پر ریسک و پر مخاطره‌ای باشد که از سوی استکبار جهانی تحمیل شده است.

به گفته وی شبکه بزرگ تعاون روستایی به سبب دارا بودن نیروی کار مناسب می‌تواند مکمل خوبی برای توسعه بخش کشاورزی در کنار شرکت حامی اقتصاد باشد.

گفتنی است، تفاهم نامه همکاری برای ایجاد اشتغال در مناطق روستایی بین سازمان مرکزی تعاون روستایی و مرکز اقتصاد مقاومتی سپاه پاسداران امروز در محل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران امضا شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 13
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    7 2
    اگه سپاه پای کار نبود صدباره ستون پنجم دشمن کشور رو با افراد نفوذی صاحب منصب خودش بر باد داده بود! خدا به مردان با خدای سپاه خیر و برکت و تداوم دهد ان شاالله.
  • US ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۶
    5 1
    اگرباحماقت وخیانت نمایندگانخودفروخته ی مجلس جهادسازندگی منحل وادغام نمی شدحال وروزروستاهای کشور اینگونه نبودمگراین که سپاه وقرارگاه خاتم الانبیا اقدامی بکنندوگرنه ازاین دولت ومجلس وقوه ی قضاییه واداده ی خاین وطن فروش کاری برنمی ایدهمش تو بغل انگلیسی هاودیگراروپاییها می پرندپشت به ملت ومردم خودشان.
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
    4 2
    سپاه همیشه در صحنه همین الانشم تمام اخلالگران اقتصادی و جاسوس هارو سپاه داره میگیره بقیه خودشونو زدن به خواب
  • حلوان IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
    0 2
    سپاهیان و بسیجیان مصداق ایه شریفه مِّنَ الْمُؤْمِنِينَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَيْهِ ۖ فَمِنْهُم مَّن قَضَىٰ نَحْبَهُ وَمِنْهُم مَّن يَنتَظِرُ ۖ وَمَا بَدَّلُوا تَبْدِيلً هستند واگر مجاهدتهای این مردان خدایی نبود خاک کشور توتیا بود.....پیش بینی و نظر امام راحل در زمینه های مختلف عینیت پذیرفته از جمله اینکه :اگر سپاه نبود کشور هم نبود.
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۷
    0 0
    درود بر سپاه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس