برای جلوگیری از ورود غیرقانونی کالا به کشورباید چشم عقاب داشته باشیم

وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه گمرک باید از تولید داخل محافظت کند، گفت:‌ برای واردات مواد اولیه و قطعات فرش قرمز پهن می‌کنیم.

به گزارش مشرق، فرهاد دژپسند در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل گمرک ایران با بیان اینکه باید گمرک را مجهز به بهترین ابزارها کنیم، اظهارداشت: برای افزایش سهم ایران در اقتصاد بین الملل و اقتصاد داخلی و افزایش سهم گمرک در دستمزد دولت باید به ابزار و زبان گویا و هوشمند مجهز شویم. گمرک باید به گونه‌ای فعالیت کند که احساس نکنیم در این ارگان تخلفی رخ می‌دهد. گمرک باید پیشتاز هموارسازی مسیر توسعه و تولید در کشور باشد.

وی با تاکید بر اینکه گمرک نقش سنتی، فشل و درجازن ندارد بلکه یک سنگربان قوی است، بیان داشت:‌ گمرک باید از تولید داخل و سهم اقتصاد ایران در بازار بین الملل محافظت می‌کند.

بیشتر بخوانید:

میزان صادرات نفت ایران بعد از معافیت ۸ کشور

مشکل اصلی کارگران ملی فولاد اهواز چیست؟

وزیر اقتصاد به دو وظیفه گمرک اشاره کرد و گفت: تسهیل عبور نیازمندی‌های تولید به داخل کشور و برطرف کردن عوامل مزاحم تولید داخل کشور از جمله این وظایف است. برای واردات مواد اولیه، قطعات یدکی و کالاهای سرمایه‌ای با رعایت قوانین، فرش قرمز پهن می‌کنیم. در چارچوب قانون با بروز فساد مقابله می‌کنیم، در واقع برای مقابله با فساد، اعمال قانون می‌کنیم نه اعمال زور.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از ورود غیرقانونی کالا به کشورباید چشم عقاب داشته باشیم، گفت: یکی از برنامه های جدی رئیس جمهور مبارزه با قاچاق است که برای تحقق این امر باید گمرکات کشور را مجهز کنیم. همچنین کاهش زمان و هزینه در گمرک بسیار مهم است، زیرا منجر به ایجاد شرایط خوب برای تولید محصولی می شود که می تواند در بازارهای بین المللی عرضه شود.

دژپسند با بیان اینکه گمرک باید فاصله کشور را با کشورهای دیگر در شاخص آزادی اقتصاد کم کند، گفت: گمرک پیشتاز مبارزه با تحریم است. ما سالها توانستیم با حیله های دشمن مقابله کنیم، الان هم قطعا می توانیم به این مقابله ادامه دهیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس