کد خبر 913668
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲
تخریب در انتظار کوه خواران شمال تهران/هزار میلیارد تومان رفع تصرف

کوه خواری در حالی در شمال پایتخت خودنمایی می کند، که مسئولان هشدار تخریب به کوه خواران داده و نسبت به رفع تصرف اراضی ملی تاکید جدی دارند.

به گزارش مشرق، طبیعت زیبای شمال تهران و در شهرستان شمیرانات، با توجه به نزدیکی به پایتخت عرصه چنگ اندازی بسیاری از متجاوزان به اموال عمومی و منابع طبیعی شده است و حاصل آن وجود ویلاهایی است، که در میان کوه های سر به فلک کشیده این منطقه برای خوش نشینان جا خوش کرده و یا در میان حریم رودخانه ها و زمین های کشاورزی و اراضی ملی ساخته شده اند.

بیشتر بخوانید:

توضیحاتی در رابطه با ویلاهای لوکس و میلیاردی فشم/ ماجرای ساخت و ساز ویلای معروف فضای مجازی

پشت تصرف منابع ملی به کجا گرم است؟ +عکس

کمربند سبز تهران و مقابله با کوه خواری آرزوی محقق نشده شهردار سابق

تجاوز زیاده خواهان به اراضی ملی، کوه ها و رودخانه ها به عنوان میراث گرانبهای ملی در ماه های اخیر به یکی از مهم ترین موارد بحث شبکه های اجتماعی، رسانه ها، مردم و مسئولین منطقه تبدیل شده است، بسیاری از این املاک و ویلاها در اراضی ملی ساخته شده اند، اما در برخی موارد شاهد عدم تخریب و یا اقدام لازم از سوی دستگاه های متولی مثل جهاد کشاورزی هستیم.

مقابله با زمین خواری و کوه خواری در شمال پایتخت، این روزها آن قدر مورد توجه واقع شده که محمد علی افشانی، شهردار سابق تهران در حاشیه جلسه علنی شورای اسلامی این شهر در مطالبی آرزوی خود را مقابله با کوه خواری و زمین خواری در پایتخت و اتمام کمربند سبز این شهر دانسته و افزوده است: امیدوارم این کار نکرده توسط شهرداران و مدیران شهری تهران پیگیری شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران در پاسخ به این سوال که اقدام منابع طبیعی برای حراست از اراضی ملی در شمیرانات، چه بوده است، گفت: اداره منابع طبیعی شمیرانات پرونده های تخلف برای این ویلاها از چند سال پیش تنظیم و به مراجع قضایی ارائه داده است، که پس از تنظیم این پرونده ها و سیر مراحل قانونی حکم قلع و قمع و تخریب این ویلا به مرور صادر می شود.

علی کیان از افرادی که قصد خرید زمین بدون آشنایی و آگاهی در منطقه دارند، خواست، حتما قبل از خرید به مراجع ذی صلاح مراجعه کرده و استعلامات لازم را اخذ کنند.

تشکیل ۱۷ پرونده برای ۱۷ برج در منطقه «چناردر»

وی از تشکیل ۱۷ پرونده کیفری در سال ۹۳ در منطقه «چناردر» اوشان برای تصرف اراضی ملی خبر داد و افزود: این ۱۷ پرونده برای ۱۷ برج ساخته شده در اراضی ملی این منطقه تشکیل شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران اضافه کرد: با توجه به استعلامی که از اداره ثبت اسناد و املاک گرفته شده بیش از ۸۸ سند مالکیت در اراضی ملی صادر شده است.

کیان اضافه کرد: حدود ۶۴ حکم تخریب در یک سال گذشته در این منطقه اجرا شده است.

وی از کسانی که در زمین های دولتی ساخت و ساز غیرمجاز کرده اند، خواست در اسرع وقت به ادارات دولتی مراجعه کرده و با ارائه تعهد محضری مبنی بر این که هیچ ادعایی نسبت به ملک و زمین خریداری شده ندارند و پرداخت خسارت وارد شده به عرصه از همکاری دستگاه های متولی و مهلت برای تخلیه برخوردار شوند.

یک هزار میلیارد تومان رفع تصرف اراضی ملی در رودبار قصران طی چند سال اخیر

رییس حوزه قضایی رودبار قصران نیز در این خصوص از عزم جدی دستگاه قضایی برای مقابله با دست اندازی به اراضی ملی خبر داد و گفت: ورود دستگاه قضایی به مباحث تجاوز به اراضی ملی از سال ۹۱ جدی تر شده است ودر بسیاری از مواقع همین ورود جدی سبب بازدارندگی و نیز خلع ید در زمینه کوه خواری، زمین خواری و رودخانه خواری شده است.

داریوش مهرطلب گفت: در این سال های اخیر نزدیک به یک هزار میلیارد تومان رفع تصرف از اراضی ملی داشتیم، که در همین ۲ الی ۳ ماه اخیر نزدیک به ۱۰۰ میلیارد تومان رفع تصرف و قلع و قمع در حریم رودخانه ها داشتیم.

وی با بیان این که اجازه هیچ زمین خواری در محدوده فشم را نخواهیم داد، افزود: به پرونده های مرتبط با زمین خواری و تصرف اموال بیت المال به سرعت رسیدگی می کنیم و هرکس بخواهد با کارهای غیرقانونی در این منطقه بنایی را بسازد، باید بداند نمی تواند، از سد دستگاه قضایی عبور کند.

افرادی که اقدام به ساخت ویلا در اراضی ملی می کنند، باید بدانند، این بناها علی رغم هزینه های بسیار زیادی که در آن ها انجام شده است، در نهایت تخریب می شوند و تعداد ویلاهای تخریب شده در سال های اخیر زنگ خطر برای کسانی است، که پا را فراتر از قانون گذاشته و نسبت به تصرف اراضی ملی اقدام می کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۳
    1 0
    شهرداری ها ی منطقه لواسانات و بعد ثبت لواسانات نیاز به نظارت جدی دارد . من از نزدیک شاهد تخلفات عدیده انها بودم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس