کد خبر 913628
تاریخ انتشار: ۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۴
ترامپ

گزارش ارزیابی تغییرات اقلیمی در آمریکا منتشر شده و این در حالی است که ترامپ مکررا گفته است چنین گزارشی را قبول ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از بی بی سی، چندین نهاد دولتی در آمریکا در گزارش جامع خود درباره تاثیرات زیان‌بار تغییرات اقلیمی بر اقتصاد آمریکا و سلامت مردم این کشور هشدار داده‌اند. این گزارش برخلاف رویکرد دونالد ترامپ است که به پدیده گرمایش زمین یقین ندارد.

بیشتر بخوانید:

ترامپ: به سئوالات مربوط به تحقیقات روسیه به سادگی پاسخ دادم

ترامپ از نگاه نماینده زن مسلمان کنگره آمریکا!

انتقاد تند وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی از ترامپ

این گزارش در تضاد با رویکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکاست که بارها گفته به گزارش‌های این چنین یقین ندارد و سیاست دولت خود را بر حمایت کامل از توسعه صنایع انرژی فسیلی متمرکز کرده است.

در چهارمین گزارش ملی ارزیابی اقلیمی که روز جمعه منتشر شد آمده "اگر همین امروز در این باره گامی برداشته نشود... مشکلات ناشی از تغییرات اقلیمی عمیق‌تر هم خواهد شد."

در این گزارش که چندین سازمان دولتی و تحقیقاتی در تهیه آن شرکت کرده‌اند و نام و امضای چند دانشمندان برجسته اقلیم‌شناسی جهان در پای آن وجود دارد پیش‌بینی شده که چالش‌های رو به گسترش تغییرات اقلیمی بروی سلامت و امنیت انسان‌ها و کیفیت زندگی آنها تاثیر منفی خواهد گذاشت و رشد اقتصادی جهان را هم متاثر خواهد کرد.

گزارش فوق تاکید می‌کند یک بار دیگر دانشمندان برجسته جهان تاکید کرده‌اند که انسان در بروز تغییرات اقلیمی نقش دارد و و هشدار داده‌اند که نوسان دمای هوا در پی دستکاری‌های انسانی شدت یافته است.

طبق این ارزیای با توجه به رشد بی‌سابقه تولید گازهای گلخانه‌ای، بخش های مختلف اقتصاد آمریکا تا پایان قرن میلادی حاضر (2100) میلیاردها دلار متضرر خواهند شد به نحوی که جمع این ضررها از درآمد ناخالص بسیاری از ایالت‌های آمریکا فراتر خواهد رفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس