کد خبر 913527
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۱
عطوان

تحلیلگر جهان عرب ضمن تاکید بر حرکت سوریه به سوی ثبات، از تلاش هایی که برای تسریع آشتی ملی در سوریه رخ می دهد، پرده برداشت.

به گزارش مشرق، عبدالباری عطوان تحلیلگر معروف جهان عرب با اشاره به تحولات سوریه آورده است: سوریه در حال بهبود یافتن و به دست آوردن ثبات خود است و آرام آرام به اوضاع طبیعی قبل از بحران باز می گردد.

بیشتر بخوانید

پایان جولان جنگنده‌های اسرائیل در آسمان سوریه

وی نوشت: اردنی هایی که از دمشق پایتخت سوریه از زمان بازگشایی مرزها در حدود سه هفته قبل دیدن کرده اند و برخی از آنها هم نمایندگان پارلمان اردن بوده اند برای این واقعیت صحه گذاشته اند. آنها از امنیت و ثبات و کنار رفتن تدریجی موانع امنیتی سخن گفتند و به ارزان بودن کالاها اشاره کردند.

عطوان می نویسد: مهمتر این است که سال آینده میلادی شاهد بازگشایی بسیاری از سفارتخانه های عربی و خارجی در دمشق خواهیم بود و این پس از تغییراتی است که در مواضع دولتهای آنها به دست آمده است و آخرین آن عربستان بود که در بیانیه رسمی حمایت خود را از راهکار سیاسی و ثبات سوریه را اعلام کرد.

وی بیان کرد: برخی از مسئولان کشورهای حوزه خلیج فارس از جمله قطر، بحرین و امارات به طور محرمانه به دمشق رفته اند یا در بیروت و کشورهای اروپایی یا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل با مسئولان سوری دیدار کرده اند.

این تحلیلگر آورده است: روند تحولات در سوریه در حال تغییر است و مرحله آتی مرحله بازسازی در همه زمینه های سیاسی و اقتصادی است. ما از طریق یک منبع موثق آگاه شدیم که مقدمات جاری برای اسلو سوری در جریان است اما متفاوت از اسلوی فلسطینی-اسرائیلی که بد بود، است.

مذاکرات مستقیمی میان معارضان سوری و مقامات سوری در یکی از پایتخت های اروپایی برگزار خواهد شد و روند آشتی ملی در سوریه تسریع خواهد شد. شما را از جزییات آن خبر خواهیم کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • اهوازی IR ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
    0 0
    این آرامش مرهون شهدای محور مقاومت است که مانع سقوط سه پایتخت عربی شدند و اگر خون آنها نبود امروز در لبنان و سوریه و عراق حمام خون راه افتاده بود... شادی روحشان صلوات

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس