کاروان نظامیان آمریکایی - سوریه

از شمال شرق سوریه خبر می رسد، نظامیان آمریکایی چند خمپاره به مناطق مسکونی در جنوب استان حسکه شلیک کردند که منجر به کشته و زخمی چند تن از شهروندان شده است.

به گزارش مشرق، از شمال شرق سوریه خبر می رسد، نظامیان آمریکایی چند خمپاره به مناطق مسکونی در جنوب استان حسکه شلیک کردند که منجر به کشته و زخمی چند تن از شهروندان شده است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات این حملات خمپاره ای اشاره کرد و افزود: حملات خمپاره ای نظامیان آمریکایی از پایگاه الشدادی صورت گرفت و مناطق مسکونی را در روستای «الحریری» در جنوب استان حسکه هدف قرار داد.

بیشتر بخوانید:

ماجراجویی جدید آمریکایی‌ها و متحدانش در سوریه/ جزئیات حضور نظامیان کشورهای عربی ضد جبهه مقاومت در شرق رود فرات + نقشه میدانی

این منبع میدانی با بیان این که در لیست جان باختگان، نام زنان و کودکان هم دیده می شود، گفت: مردم شهر الشدادی و مناطق حومه از جمله عشایر منطقه «المحاسن» پس از این حملات به خیابان ها آمدند و این جنایت را محکوم کردند.

وی از برگزاری تظاهرات گسترده علیه نیروهای آمریکایی در این محور خبر داد و گفت: شهروندان در اعتراض های گسترده خواهان خروح فوری نظامیان آمریکایی و شبه نظامیان کُرد از منطقه شدند.

این منبع میدانی تصریح کرد: شهروندان معترض سوری در ادامه این تظاهرات برخی خیابان های شهر الشدادی را مسدود کردند اما چند گروه از نیروهای شبه نظامی کُرد برای سرکوب آنان وارد عمل شدند.

وی با بیان این که نیروهای شبه نظامی کُرد به صورت مستقیم به شهروندان بی دفاع شلیک کردند، افزود: شماری از مردم معترض در جریان حملات شبه نظامیان کُرد جان باختند و تعداد دیگری هم مجروح شدند.

خبرها حاکیست، با تشدید درگیری ها و کشتار مردم، برخی از جوانان عشیره «المحاسن» با نظامیان آمریکایی در خیابان های اصلی شهر الشدادی درگیر شدند؛ شدت زد و خوردها به حدی بود که بازار شهر الشدادی به طور کامل تعطیل شد.

به گزارش مشرق، درگیری میان شبه نظامیان کُرد بر سر غنیمت های جنگی، اخاذی های آنان از مردم، زورگویی ها، اهانت به زنان و دستگیری حوانان باعث شده نارضایتی ها از نیروهای شبه نظامی کُرد تشدید شود و مناطق تحت تصرف آنان به صورت متناوب شاهد اعتراض های مردمی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
    با این نقشه این که من دیدم سوریه حالا حالا ها کار داره، خدا به دادشون برسه، آیران باید از سیاست های دو گانه خود با تروریست های دموکرات دست برداره ، اینا همون اسرائیل اند
    • DE ۲۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
      اونی که سیاستهای دوگانه داره حکومت تروریست ترکیه و آمریکا هستن، ترکیه تروریست و عردوغان آتا ترور از یه طرف حرف از مردم سوریه میزنن از یه طرف از تروریستهای تکفیری رنگارنگ حمایت و پشتیبانی میکنن! از عردوغان و آمریکاییها منافق تر پیدا نمیشه! سیاست ما همیشه حمایت از دولت قانونی سوریه و نامشروع دانستن همه گروهکهای تروریستی از پانکردهای ی پ گ تا بوزگوردهای مزدور عردوغانی النصره و ارتش آزاد و الترکستانی و ... بوده و خواهد بود
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
    3 3
    باید اسد یک انقلاب مردمی همچون عبدالناصر علیه اسرائیل و اشغالگران آمریکایی به راه بیندازد و بر روس روسیه و پوتین آدم فروش حساب باز نکند منیف اشمرها و احمد قصیرها تنها راه حل خاورمیانه اند اینو به حاج قاسم بگید اشتباه نکند فقط بسیج مردمی
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
    6 6
    کردها با زیاده خواهی نصف دیرالزور و حسکه رو اشغال کردند قبل از ناارامیهای سوریه مناطق انها فقط شامل استان حسکه مشد
  • IR ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
    1 0
    کردها که طمعشون زیاده وعبرت گیرم نیستند ,ولی طرف ازاون ور دنیا اومده توسوریه پایگاهم زده ولی اینجا ایران میره نذاره حکومت هم پیمانش سقوط کنه وتکفیریها قدرت بگیرند,و طبعات ناامنیش ایرانو بگیره,چه بی تربیتی ها که نمیشه!شرم آوره,شرم آور.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس