کد خبر 913004
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰
راز نظافت گربه‌ها آشکار شد

محققان آمریکایی به تازگی موفق به کشف راز نظافت گربه‌ها توسط زبانشان شدند.

به گزارش مشرق، محققان آمریکایی با استفاده دوربین‌های فیلمبرداری با سرعت بالا، راز نظافت گربه‌ها را آشکار کردند و آن راز در زبان گربه‌ها است. 

براساس گزارش خبرگزاری «فرانسه»، زبان یک گربه شامل 300 برجستگی تیز کوچک به نام «پاپیلای نخی‌شکل» است که با بزاق دهان مرطوب شده و پس از برخورد به موهای بدن گربه، آن را تمیز می‌کند.

بیشتر بخوانید:

عوارض نگهداری سگ و گربه در منزل

درواقع این ساختارها که از کراتین ساخته شده‌، به حفره‌های «U شکل» در نوک زبان گربه منتهی می‌شود و بزاق را مانند یک فیتیله به دهان رسانده و به پوست یا مو گربه منتقل می‌کند.

گفتنی است؛ گربه‌ها تقریبا یک چهارم زندگی‌شان را صرف تمیزکردن‌ خود می‌کنند.

«الکس نوئل» محقق مؤسسه فناوری جورجیا و همکار نویسنده این تحقیق گفت: این یافته‌ها می‌تواند در صنعت نیز مورد استفاده قرار گیرد به طوری که می‌تواند برای پاکسازی فرش‌ها مفید باشد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سلمانی IR ۰۸:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
    23 3
    هزار نکته ی باریک زموهست که بایدازمعصوم پرسیدو...
  • IR ۱۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
    18 10
    از وقتی نگهداری سگ و گربه تو خونه ها مد شده شپش سر به جامعه برگشته
    • IR ۲۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
      0 0
      نه بابا
    • DE ۱۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۲
      3 1
      استاد ،شپش حیوانات به انسان منتقل نمیشه ،شپش یک حیوان انگلیه و با محیط زیست خودش هماهنگه.شپشی که در حیوانات هست ریز تر و کم غذا تر از شپش انسانه وخطری هم برای انسان نداره در بدن انسان دوام نمیاره.یکم تحقیق ‌کن.بعدشم یه حموم برو
  • AE ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۰۱
    15 12
    ای بابا دیگه حالمون به هم می خوره وقتی اسم سگ و گربه میاد ! نصف خبرها شده سگ و گربه ! گربه فلان سلبریتی مُرد ! عکس بهمان سلبریتی با سگش ! چرا سگهای ولگرد را آتش زدند ؟ نگهداری سگ و گربه چه عوارضی دارد ؟ سگی در ویلایی مرد ! وقتی می خواهید سوار ماشین بشوید ، مواظب باشید یه گربه روی لاستیک ننشسته باشه ! ... حالا هم که زبان گربه چه خاصیتی داره ؟!!! یعنی ما مفاهیمی از این عمیق تر پیدا نمی کنیم راجع بهش بحث کنیم ؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس