کد خبر 912956
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۴۵
ظریف نمایه

وزیر امور خارجه ایران، بیانیه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره ترور «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی را «شرم‌آور» توصیف کرد.

به گزارش مشرق، «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران، بیانیه «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره ترور «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار منتقد سعودی را «شرم‌آور» توصیف کرد.

ظریف در حساب کاربری‌اش در توئیتر نوشت: «آقای ترامپ در اقدامی عجیب اولین بند بیانیه شرم‌آورش درباره جنایت‌های سعودی را به متهم کردن ایران به انواع شرارت‌هایی که در تصورش می‌گنجد، اختصاص داده است. شاید مقصر آتش‌سوزی کالیفرنیا هم ما هستیم، چون به جارو کردن جنگل با چنگک کمک نکردیم.»

بیشتر بخوانید:

ترامپ: بن‌سلمان به احتمال زیاد از قتل خاشقجی خبر داشته است

بخش دوم توئیت ظریف درباره «جارو کردن جنگل با چنگک» به سخنان دونالد ترامپ درباره آتش‌سوزی کالیفرنیا که با تمسخر عده زیادی مواجه شد، اشاره دارد. 

ترامپ که مدیریت نادرست نگهداری جنگل‌ها را عامل اصلی آتش‌سوزی‌های اخیر در کالیفرنیا می‌داند اخیراً گفته بود که رئیس‌جمهور فنلاند به او گفته در کشورش زمان زیادی را صرف جارو کردن جنگل با چنگک می‌کنند. 

رئیس‌جمهور فنلاند سخنان ترامپ را تکذیب کرده و گفته که هرگز با رئیس‌جمهور آمریکا درباره این موضوع صحبت نکرده است. این موضوع باعث راه افتادن موجی از تمسخر علیه ترامپ شده است.

ساعاتی قبل از این، «دونالد ترامپ» در بیانیه‌ای درباره قتل جمال خاشقچی، به دفاع از جنایت رژیم سعودی پرداخت و بند اول بیانیه را به اتهام‌پراکنی درباره ایران اختصاص داد.

او در پاراگرف اول این بیانیه نوشت: «دنیا مکان خطرناکی است. به عنوان مثال، کشور ایران مسئول یک جنگ نیابتی علیه عربستان سعودی در یمن است.»

ترامپ در این بیانیه، تجارت تسلیحاتی عربستان سعودی با آمریکا را ستوده و بخش زیادی از بیانیه را به حمایت از رژیم سعودی اختصاص داده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • AU ۰۲:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    1 0
    به شرم اور بودن ترامپ کاری ندارم. ولی در حال حاضر شرم اور تویی که شدی تریبون حیواناتی مثل ترامپ و انگلیس تو ایران. نیش ات تا بناگوش برای دشمنان قسم خورده ایران بازه و اخلاق گندت واسه مردم ایران. در به روی یه پاشنه نمیچرخه ظریف ناظریف.
  • FR ۰۳:۰۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    1 0
    شرم آور برجام است ومدافعین دو وسه آن
  • IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    2 0
    ظریففففففففففففف غرور ایرانیا ن را خرد کرده ای در اظهارات سخیف پولشوئی ات تو قدرت یک بمب کشور ترامپ را برای نابودی ایران در کارنامه ات داری و.. لذا حنایت در حمایت از ایران رنگ ندارد . نمی گذارد مردم ایران صداقت تو را باور کنند -
  • IR ۰۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۳۰
    1 0
    آفرین یک کمکی شجاع شدی در توئیت ترامپ را شرم آور خواندی یک مقاله هم در نیویورک تایمز بنویس واقعا که هنرمندی مواظب باش موقع دیکته نوشتن کلمات کدخدا را درست بنویسی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس