کد خبر 912250
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
کشتی

بعد از ناکامی ٣٩ کشتی‌گیر ایران در راهیابی به فینال مسابقات جهانی اخیر، سرانجام قاسمپور مدال طلا را از آن ایران کرد.

به گزارش مشرق به نقل از سایت فدراسیون کشتی، در وزن ۸۶ کیلوگرم از رقابت‌های امیدهای جهان کامران قاسم‌پور پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با نتیجه ۱۰ بر صفر از سد لارس شافله از آلمان گذشت وی در دور بعد و در مرحله یک چهارم نهایی مقابل عارف اوزن از ترکیه با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز و راهی مرحله نیمه نهایی شد. قاسم‌پور در این مرحله گانخویاگ گانباتار از مغعولستان را با نتیجه ۴ بر صفر مغلوب کرد و به دیدار فینال راه یافت. وی دقایقی پیش در دیدار پایانی آرتور نایفونوف از روسیه را با نتیجه ۴ بر یک از پیش رو برداشت و به مدال طلا رسید.

شهبازی هم برنزی شد


در وزن ۹۲ کیلوگرم حسین شهبازی پس از استراحت در دور نخست در دور دوم در مصاف با ایلجا ماتوهان از آلمان با نتیجه ۱۰ بر صفر پیروز شد و به مرحله یک چهارم نهایی راه یافت. وی در این مرحله تاکاشی ایشیگورو از ژاپن را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. شهبازی در این مرحله مقابل اصلان بک سوتیف از روسیه با نتیجه ۱۰ بر ۱۰ مغلوب و راهی دیدار رده‌بندی شد. وی در این دیدار مقابل ایراکلی متسیتوری از گرجستان با نتیجه ۴ بر ۲ به پیروزی دست یافت و صاحب مدال برنز شد.

در وزن ۱۲۵ کیلوگرم نیز امین طاهری در دور اول مقابل گئورگی نوگایف از اسلواکی با نتیجه ۷ بر صفر پیروز شد. وی در دور بعد مقابل سعید گامیدوف از روسیه با نتیجه ۳ بر ۲ شکست خورد و با توجه به حضور این کشتی‌گیر در دیدار فینال طاهری راهی گروه بازنده‌ها شد. وی ابتدا توماس هیلدنبراندت از کانادا را با نتیجه ۱۰ بر صفر از پیش رو برداشت و سپس مقابل الکاسندر کولدوفسکی از اوکراین با نتیجه ۵ بر یک پیروز و راهی دیدار رده‌بندی شد. طاهری در این دیدار مقابل کامیل کوچیولیک از لهستان با نتیجه ۸ بر صفر (ضربه فنی) به پیروزی رسید و به مدال برنز دست یافت.

تیم ملی کشتی آزاد امید کشورمان با کسب یک مدال طلا و ۴ برنز و ۱۰۵ امتیاز، اختلاف ۳ امتیازی با تیم گرجستان و با صعود پنج پله ای نسبت به سال گذشته به مقام سوم رقابت های زیر ۲۳ سال قهرمانی جهان در بخارست رومانی دست یافت. روسیه، گرجستان، ایران، ژاپن و آمریکا به ترتیب در این رقابت ها اول تا پنجم شدند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس