هفته کتاب - کراپ‌شده

مدیر انتشارات «نگاه» گفت: اینکه ارشاد به مسئله کاغذ ورود داشته خوب است، اما باید واقع بین بود چرا که در زندگی روزمره می‌بینیم که تمامی مایحتاج ما گران شده است طبیعی است که قیمت کتاب هم باید گران شود.

به گزارش مشرق، علیرضا رئیس‌دانا مدیر انتشارات «نگاه» درباره راهکار مقابله با گرانی سرسام‌آور کاغذ در حوزه چاپ و نشر کتاب اظهار داشت: تا پیش از این بخشی از مایحتاجمان در حوزه کاغذ را از سوی شرکت «راهکار بهشت» تهیه می‌کردیم، اخیرا هم شرکت تعاونی ناشران آشنا با قیمت نیمه دولتی در حال تخصیص کاغذ به ناشران است.

بیشتر بخوانیم:

چرا هفته کتاب‌خوانی برای کتاب‌خوان‌ها مهم نیست؟

برنامه‌های شعاری را در هفته کتاب کنار گذاشتیم

وی در ادامه با بیان اینکه با قیمت‌گران چه خواهید کرد، گفت: اینکه ارشاد ورود به مسئله کاغذ داشته خوب است، اما باید واقع بین بود چرا که در زندگی روزمره می‌بینیم که تمامی مایحتاج ما گران شده است طبیعی است که قیمت کتاب هم باید گران شود.

مدیر انتشارات «نگاه» در بخش دیگری از سخنانش درباره اینکه از بازار آزاد هم کاغذ خریداری کرده‌اید، توضیح داد: بله، پیش از این از بازار آزاد خریداری می‌کردیم، اما قیمت‌ها به مانند امروز تا این حد بالا نبود.

رئیس دانا در پاسخ به این سوال که فکر می‌کنید در آینده با کتاب کاغذی خداحافظی شود، ابراز داشت: لذت خواندن کتاب  paperکاغذی در ایران بیشتر از الکترونیکی است، اما دنیا در حال حرکت به سوی کتاب الکترونیکی است که از آن هم اقبال می‌شود، اگر ما هم در این مسیر حرکت کنیم و راه باز شود خوب است، اما به عنوان ناشر اگر به این سمت سوق افزایش یابد بالاجبار باید ماهم به سوی این کتاب‌های مدرن حرکت می‌کنیم. اما کپی‌های غیر قانونی هم از سوی دیگر افزایش می‌یابد.

به گفته وی، لذت خواندن کتاب کاغذی برایم بسیار زیاد است، بنده شخصا کتاب کاغذی را دوست دارم امیدوارم با کاغذ خداحافظی نکنیم، چون من به شخصه نمی‌تونم از طریق فضای مجازی کتاب بخوانم.

این ناشر درباره فروش کتاب گفت: با توجه به مقابله‌های صورت گرفته با قاچاق کتاب فروش ما کمی بهتر شده است. مردم واقعا کتاب می‌خوانند اینکه می‌گویند مردم کتاب نمی‌خوانند درست نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس