راکت نمایه

یک وبسایت صهیونیستی نزدیک به منابع امنیتی این رژیم مدعی شد که پس از شلیک یک راکت پیشرفته از سوی گروه‌های فلسطینی، سران صهیونیست به سرعت خواستار آتش‌بس شدند.

به گزارش مشرق، یک وبسایت نزدیک به منابع امنیتی رژیم صهیونیستی در گزارشی به سلاح‌های در دسترس گروههای مقاومت فلسطین اشاره و تأکید کرد که وجود این سلاح‌ها، نتانیاهو را مجبور به پذیرش آتش‌بس کرده است.

به نوشته پایگاه عبری ‌زبان دبکا، ارتش صهیونیستی و تمامی مؤسسات امنیتی این رژیم عامدانه در خصوص پیشرفت نظامی فلسطینی‌ها سخن نمی‌گویند.

بیشتر بخوانید:

تحلیلگران صهیونیست اذعان کردند؛ «یک-صفر» به نفع حماس

طبق این گزارش، جنبش «جهاد اسلامی فلسطین» برای اولین بار در جریان این جنگ دو روزه، در سیزدهم ماه میلادی جاری راکتی را شلیک کرد که یک پیشرفت نظامی جدید محسوب می‌شد. این راکت با قطر بدنه ۳۳۳ میلی متر و با برد کوتاه ۱۱ کیلومتر شهرک صهیونیست‌نشین «عسقلان» را به دقت هدف قرار داد.

به نوشته دبکا، این راکت مخصوص هدف قرار دادن آتش بار سامانه «گنبد آهنین» است و با دقت بالایی که دارد می‌تواند نیروهای زرهی، مقر فرماندهی و استحکامات دفاعی را هدف قرار دهد.

به نوشته‌ این وبسایتِ نزدیک به نهادهای امنیتی صهیونیستی، راکت مزبور بر روی خودرو نصب می‌شود و نیاز به سکوی پرتاب ندارد و از این رو می‌توان آن را از هر منطقه‌ای شلیک کرد.


 

هدف قرار گرفتن شهرک صهیونیست‌نشین «عسقلان»

دبکا در ادامه تأکید کرد که دلیل توقف سریع جنگ، این راکت بود؛ راکتی که دو سال پیش به دست جهاد اسلامی رسیده بود و نیروی هوایی اسرائیل امکان هدف قرار دادن محل شلیک  آن را ندارد.

بعد از دو روز تبادل آتش و شلیک بیش از ۴۰۰ فروند موشک مقاومت به سمت اراضی اشغالی و تحمیل ۳ کشته و ۸۵ زخمی به صهیونیست‌ها، کابینه امنیتی این رژیم در نهایت به پذیرش توافق آتش‌بس با گروه‌های مقاومت در غزه رای داد. آتش‌بسی که پذیرش آن از سوی نتانیاهو با اعتراض شدید «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم اشغال‌گر قدس و استعفای او همراه شد و موجب شد تا کابینه نتانیاهو تا مرز فروپاشی پیش رود.

«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ مستعفی رژیم صهیونیستی روز جمعه هشدار داد که جنبش مقاومت اسلامی «حماس» می‌تواند در آینده نزدیک به اندازه جنبش «حزب‌الله» لبنان قدرتمند شود.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    24 0
    نمی گذاریم مسلمانان مظلوم در کشورهاشون به دست صهیونیستها شهید بشوند و خانواده ها از هم بپاشد و بعدش کودک کشها با شلوارک توی خیابون های فلسطین اشغالی خوش بگذرانند. تموم شد.
  • آینده نگار IR ۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۰۸/۲۷
    12 0
    دعای 38 صحیفه سجادیه اللَّهُمَّ إِنِّي أَعْتَذِرُ إِلَيْكَ مِنْ مَظْلُومٍ ظُلِمَ بِحَضْرَتِي فَلَمْ أَنْصُرْهُ بار خدایا به پیشگاهت عذر خواهم در حق ستمدیده‌ای که در حضور من بر او ستم رفته و من یاریش ننمودم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس