حماس

تحلیلگران و مقامات مختلف صهیونیست اذعان کردند حماس برنده نبرد اخیر در نوار غزه بوده و شلیک ۵۰۰ موشک به سمت فلسطین اشغالی بزرگترین دلیل بر از بین رفتن توان بادارندگی تل‌آویو است.

به گزارش مشرق، مقاومت فلسطین در درگیری هفته گذشته با رژیم صهیونیستی نزدیک به ۵۰۰ موشک به سمت فلسطین اشغالی شلیک کرد، این رژیم به ناچار آتش‌بس را پذیرفت و «آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ هم استعفا داد.

«شِمرِت مئیر» خبرنگار صهیونیست در همین رابطه نوشت علیرغم اینکه دولت اسرائیل تلاش کرد پیروزی وهمی را تبلیغ کند اما حماس در این دور از نبردها پیروز شد.

بیشتر بخوانید:

جنگ و معامله قرن؛ اسرائیل بدنبال چیست؟

آتش زدن عکس نتانیاهو در نوار غزه+عکس

جزئیات عملیات تجاوزکارانه اسرائیل در غزه

بر اساس گزارش خبرگزاری «سما»، وی گفت: نتیجه واقعی یک-صفر به نفع حماس است، هیچ تفسیر دیگری پیدا نمی‌شود و حقیقت آن است که حماس این دور از نبرد را برده است. تلاش کردیم تا خود را قانع کنیم که حماس ضربه‌ای سخت خورده است؛ حقیقتا حماس نزد میانجی‌ها رفته و از آنها درخواست آتش‌بس کرده –به ادعای وی- اما هدفش این بوده که خود تاریخ پایان نبرد را مشخص کند.

«تسفیکا فوجل» افسر ذخیره در ارتش رژیم صهیونیستی نیز سران سیاسی این رژیم را مورد انتقاد قرار داد. وی که پیشتر فرمانده ستاد مشترک ارتش در منطقه جنوب را بر عهده داشته به روزنامه «معاریو» گفت اسرائیل در بدترین مراحل امنیتی خود از جنگ ۱۹۷۳ (جنگ میان اسرائیل و کشورهای عربی) تا کنون قرار گرفته است.

وی افزود: این سران سیاسی باعث شدند که ما قدرت بازدارندگی در مقابل حماس در نوار غزه را از دست بدهیم زیرا صندلی‌هایشان مهمتر از آینده امنیتی ماست. حدود ۴۰ سال پیش با سه کشور عربی جنگیدیم (جنگ اکتبر ۷۳)، بر آن پیروز شدیم و امروز قادر به مقابله با حماس نیستیم.

بر اساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «شهاب»، «کِسِنیا اسوتلووا» (Kesenia Svetlova) عضو کنست (پارلمان) نیز اعلام کرد دولت اسرائیل نمی‌تواند حماس را ساقط کند یا برای رسیدن به راه‌حل سیاسی بر این جنبش فشار وارد کند.

وی افزود همه حقیقت را دیدند، امروز غلبه بر حماس در نوار غزه ممکن نیست.

این عضو کنست، صحبت‌های «تساحی هنگبی» وزیر امور منطقه رژیم صهیونیستی را چراغ سبزی برای هدف قرار دادن شهرک‌های صهیونیستی مجاور غزه توسط حماس دانست.

هنگبی گفته بود پاسخ حماس، کم بود، این جنبش قادر است صدها موشک به سمت تل آویو و شهرک‌های مجاور غزه شلیک کند.

روزنامه «هاآرتص» به این صحبت یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس در نوار غزه که گفته بود «این بار با کشته و زخمی خارج شدید و بار بعدی زندانیان خود را آزاد خواهیم کرد» واکنش نشان داد و نوشت رهبر حماس در غزه، اسرائیل را مسخره می‌کند.

وبگاه صهیونیستی «واللا» هم نوشت السنوار همان کسی است که دولت نتانیاهو را سرنگون می کند ، او پیروز بزرگ طی چند سال اخیر است؛ به نظر می‌رسد او همان کسی است که اسرائیل را مجبور به آتش‌بس و آویگدور لیبرمن را ناچار به استعفا کرد.

واللا افزود لیبرمنی که تهدید می‌کرد «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس را طی ۴۸ ساعت کنار می‌زند، در نبردی ۴۸ ساعته توسط حماس کنار زده شد.

از سوی دیگر «ایلی کوهن» وزیر اقتصاد رژیم صهیونیستی به ترور تمام رهبران حماس در نوار غزه فراخواند. 

وی در گفت‌وگو با شبکه اسرائیلی «کان» مدعی شد عملیات برنامه‌ریزی شده ترور رهبران حماس، این جنبش را ناچار به عقب‌نشینی از بیم پاسخ شدید تل آویو می‌کند.

کوهن ادامه داد شکی نیست که قدرت بازدارندگی اسرائیل به صورت خطرناکی از بین رفته و شلیک ۵۰۰ موشک توسط مقاومت فلسطین بزرگترین دلیل بر این موضوع است. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس